snabelalf Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Etter oppdatering av BIOS på mitt ASUS HK får jeg melding om "disk failure- insert system disk" når jeg restarter. Har en IDE disk og en SATA disk i systemet. Må jeg oppdatere med driver til SATA disken på nytt etter flash? Eller er det noe annet? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Booter systemet ditt fra SATA-disken? Hvis ikke, så trenger du bare en SATA-kontroller-driver i Windows (?) for å kunne aksessere denne disken. Flashing av BIOS gjør som regel at en del settings blir nullstilt. Kanskje det er noe du må endre på for å få alt til å virke igjen? Lenke til kommentar
Donald Duck Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hei! Det jeg tror har skjedd, er at etter du flasha hovedkortet ditt, så har også "boot" rekkefølgen gått tilbake til default-settings. Hvis windows er innstalert på s-ata disken, så må du gå inn i bios, å forandre boot settingen slik at hk booter fra s-ata disken først. Å samme må du gjøre om windows er innstalert på ide disken. Håper dette fikset problemet ditt : ) Lenke til kommentar
snabelalf Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Takk Donald! Du hadde rett...hadde oversett boot rekkefølgen. Snabelalf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå