Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

XP-HE SP2 SVCHost - Programfeil

Anbefalte innlegg

Hei

Fujistsu Siemens Scaleo 600 med XP Home Edition (Norsk) med SP2. Norton Security 2006.

Feilen tror jeg startet etter en automatisk Windows update som feilet, men kan ikke være helt sikker. Gjelder alle brukere.

Får følgende feil ikke lenge etter oppstart.

Vindu Header: SVCHost - Programfeil

Vindu Tekst: Intruksjonen i "0x745f2780" refererte til adressen "0x000000000" Minnet kunne ikke være "read"

Klikk OK for å avslutte programmet

Klikk Avbryt for å feilsøke programmet

Velger jeg en av disse henger PC'en helt. Må slås av med power-knapp.

Velger jeg å la være å bekrefte noe som helst kan jeg jobbe videre, men PC'en er treg, og vinduet forblir i forgrunnen.

Feilen gjelder alle brukere.

Såvidt jeg kan se kan det være msi.dll som er programmet den prøver å kjøre, men jeg kan ikke se at denne er blitt oppdatert/endret de siste to år.

Prøver jeg å ta PC'en opp i Feilsøkermodus henger den ved login/valg av bruker.

Noen som vet hvordan jeg skal finne hvilket program som svchost ikke får startet, og hvordan jeg skal rette på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo alltids sikkermodus. Det hjelper deg jo med det aller meste.

Vet ikke hvordan det er hos deg, men hos meg kan jeg ikke direkte avslutte svchost.exe grunnet lyden. Det gikk på min gamle maskin ved å trykke CTRL+ALT+DEL, og velge Prosesser for så å avslutte svchost.exe. Så velger du Fil> Ny Oppgave og skriver simpelthen inn "svchost.exe" i feltet..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel, det var relatert til Windows Autoupdate viste det seg. Oppdateringer som lå klare hadde feilet. Når denne prosessen igjen og igjen prøvde å restarte forsøket på å oppdatere PC'en (brukte tydeligvis SVCHost til å laste seg selv) låste den seg. Dvs ca 3min hver gang man startet Windows.

Lastet ned Autorun, som ga oversikt over alle prosesser som startets automtatisk. Fjernet de som skulle kunne ha med Autoupdate å gjøre. Startet på nytt. La så prosessene tilbake og fikk Autoupdate til å fungere igjen.

Opprettet så nytt Gjenopprettingspunkt ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...