brynjulfm Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 hei alle jeg har bestemt meg for å kjøpe digitalt speilrefleks, og vil holde meg til canon pga. at jeg har en del canon objektiver. jeg kom over nettbutikken www.starkdigital.co.uk noen som har erfaring med dem? de er i hvert fall ufattelig billige, så billige at jeg blir litt i tvil om dette er til å stole på... er dette for godt til å være sant? noen erfaringer? evt. andre nettbutikker med tilsvarende priser? priseksempler: canon eos 5D body only: 1287 USD canon eos 30D body only: 538 USD canon eos 400d kit: 366 USD canon eos 350d kit: 304 USD det verste av alt er at de har en kampanje nå med gratis shipping.... Lenke til kommentar
brynjulfm Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 oi.... prisene er visst i euro og ikke usd, min feil... men billig likevel, eller? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 5D til litt over 10.000? Om noe virker for godt til å være sant, er det nok det. Spesiellt dette. Til info; I USA ligger 5D på rundt 19.000 (B&HPhoto veil.) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) 5D til litt over 10.000? Om noe virker for godt til å være sant, er det nok det. Spesiellt dette. Til info; I USA ligger 5D på rundt 19.000 (B&HPhoto veil.) Jepp... Selv om det hadde vært £1287 ville det vært nokså billig, rundt 16000+mva, ligger rundt 23000 i Norge. Men det er jo absolutt lov å prøve å bestille, får du det til den prisen (1287 euro) er det jo et kupp... $1287 ville vært et ran :o) Edit: Ser forøvrig at det ikke bare er Canon som er latterlig billig der - Nikon og Pentax også. F.eks. Nikon D200 med 18-70 til 764 euro, eller rundt 6300 kr, eller Nikon D70s-kit til 374 euro (ca 3100 kr)... Endret 19. november 2006 av k-ryeng Lenke til kommentar
brynjulfm Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 ja, det høres veldig billig ut, selv om det er euro. nesten umulig å finne noe på den siden som ikke er vanvittig billig også objektiver får du nærmest kasta etter deg.... tror jeg bestiller et eller annet billig, bare for å se om det faktisk dukker op i posten, og hvis det går bra så kliner jeg til med en stor ordre nummer to. Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Dette virket som noen lave priser, og jeg går jo med tanken på å kjøpe et 400d. Men når ting er for godt til å være sant, så er det ofte det det er MEN om noen kommer her og sier at de er seriøse...kanskje jeg kjøper et kamera EDIT: Hvordan kan man finne ut om nettbutikken er seriøs eller ikke? Endret 19. november 2006 av Andrs Lenke til kommentar
Lazaruz50 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) hei alle jeg har bestemt meg for å kjøpe digitalt speilrefleks, og vil holde meg til canon pga. at jeg har en del canon objektiver. jeg kom over nettbutikken www.starkdigital.co.uk noen som har erfaring med dem? de er i hvert fall ufattelig billige, så billige at jeg blir litt i tvil om dette er til å stole på... er dette for godt til å være sant? noen erfaringer? evt. andre nettbutikker med tilsvarende priser? priseksempler: canon eos 5D body only: 1287 USD canon eos 30D body only: 538 USD canon eos 400d kit: 366 USD canon eos 350d kit: 304 USD det verste av alt er at de har en kampanje nå med gratis shipping.... 7314305[/snapback] Har ingen erfaring med denne, men det var utrolig billig. Men husk at du bør regne med påslag av mva på vareverdi og frakt. Oppe i høyre hjørne kan du endre valuta. Gratis shipping gjelder kun ved kjøp over €1000. De fleste fotovarer sendes fra Sør-Korea, men og andre asiatiske land. Endret 19. november 2006 av Lazaruz50 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Lurer på om det var disse det var skrevet om for en stund siden. Du får kun selve kamerahuset... ingen bruksanvisning, ingen kabler, ingen batterier, ingen lader osv... De ringer deg og nærmest tvinger deg å kjøpe alt "ekstrautstyret" (som egentlig følger med i pakken som standard) til blodpriser. Er det for godt til å være sant, så er det gjerne det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Hvis man er relativt erfaren kan en klare seg uten bruksanvisning, iallfall med litt kreativ bruk av forumet. Lader og batteri kan en vel kjøpe på ebay for en billig penge. Prisene er selvfølgelig ikke sammenlignbare med priser fra andre butikker, men det er fortsatt sykt billig, hvis en avstår fra å kjøpe "ekstrautstyr". Edit: All products we carry are Brand New, Factory Sealed, complete with All factory supplied accessories, and a full manufacturer's warranty. Endret 20. november 2006 av Herr Brun Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Bare til advarsel: Dette er juks, fanteri og faenskap. Se evt tråd på foto.no hvor blant andre Gisle Hanemyr har avslørt denne gjengen før, da under et annet navn. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Lurer på om det var disse det var skrevet om for en stund siden. Du får kun selve kamerahuset... ingen bruksanvisning, ingen kabler, ingen batterier, ingen lader osv... De ringer deg og nærmest tvinger deg å kjøpe alt "ekstrautstyret" (som egentlig følger med i pakken som standard) til blodpriser. Med andre ord et fint sted å kjøpe optikk o.l. :o) De hadde Nikon 17-55 f/2.8 til €522.00, eller drøye 4300 kr, og Canon 17-40 f/4L til €327.00 (ca 2700). Masse fin fastoptikk til en billig penge også. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Lurer på om det var disse det var skrevet om for en stund siden. Du får kun selve kamerahuset... ingen bruksanvisning, ingen kabler, ingen batterier, ingen lader osv... De ringer deg og nærmest tvinger deg å kjøpe alt "ekstrautstyret" (som egentlig følger med i pakken som standard) til blodpriser. Med andre ord et fint sted å kjøpe optikk o.l. :o) De hadde Nikon 17-55 f/2.8 til €522.00, eller drøye 4300 kr, og Canon 17-40 f/4L til €327.00 (ca 2700). Masse fin fastoptikk til en billig penge også. 7321646[/snapback] Det er bare tull, alt sammen. Sjekk på foto.no for mer utfyllende informasjon. Lenke til kommentar
gisleh Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Hvordan kan man finne ut om nettbutikken er seriøs eller ikke? Dersom nettbutikken forlanger betaling via Western Union, e-Gold, eller direkte bankoverføring (som denne gjør) så kan du være 100 % sikker på at den er useriøs, og at den er ute etter å stjele pengene dinne (dvs. du sender dem penger på forskudd, og borte vekk er de). Det er en del andre ting å kikke etter også. "Sikre" betalingssider som ikke er sikre likevel; sertifikater fra Verisign og andre som ikke kan klikkes på, eller som peker til helt andre sider enn de skal; medlemsskap i diverse "buyers protection" opplegg som ikke lar seg verifisere, osv. men å forlange betalt via ikke-sporbare kanaler som Western Union er helt sikkert tegn på at det dreier seg om svinndel. Les mer her: http://dpanswers.com/content/guide_scams.php Endret 17. november 2011 av gisleh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå