SabinaE Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Er nå på utkikk etter et nytt objektiv til mitt Canon EOS 350D. Er på lett etter et objektiv med god lysstyrke og bedre zoom enn det som følger med 350D'en. Er vel bare 2/3 stk å velge mellom, på prisklassen 4.000,-? Hvilken av disse er isåfall det beste? Brukes til Sport - hest, gjerne et objektiv som passer til knipsing i hal - men da må man vel opp noen hakk i pris? Men det viktigste er god zoom, og portrett bilder. Takk for alle svar! Endret 19. november 2006 av SabinaE Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Er nå på utkikk etter et nytt objektiv til mitt Canon EOS 350D. Er på lett etter et objektiv med god lysstyrke og bedre zoom enn det som følger med 350D'en. Er vel bare 2/3 stk å velge mellom, på prisklassen 4.000,-? Hvilken av disse er isåfall det beste? Brukes til Sport - hest, gjerne et objektiv som passer til knipsing i hal - men da må man vel opp noen hakk i pris? Men det viktigste er god zoom, og portrett bilder. Siden zoom-omfang og portrett-egenskaper er viktig, utmerker vel Sigma 24-70 f/2.8 og Tamron 28-75 f/2.8 seg som egnede kandidater. Skal du ha telezoom med god lysstyrke må du gjerne ut med mer penger, men disse dekker jo normal-området og såvidt uti tele-land, og koster snaue 4000 kr begge to. Siden kit-objektivet dekker vidvinkel, er det ikke så farlig med det, men det kan jo være en idé å tenke på Sigmaen som på en 350D vil tilsvare 38.4-112mm. Tamronen vil til sammenlikning dekke 44.8-120mm i 35mm-ekvivalent. Begge disse vil være godt egnet til portretter også. Lenke til kommentar
SabinaE Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Takk Er litt fersk med dette med Speilrefleks, ok ikke minst objektivene! Men valget blir mellom disse to da, forskjellen er veldig minimal? Vet liksom ikke hvem av disse jeg skal ta nå Tamron'en gjerne den beste? Men igjen, takk for hjelpen! Endret 19. november 2006 av SabinaE Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Takk Er litt fersk med dette med Speilrefleks, ok ikke minst objektivene! Men valget blir mellom disse to da, forskjellen er veldig minimal? Vet liksom ikke hvem av disse jeg skal ta nå Tamron'en gjerne den beste? Ville antakelig valgt Tamron til din bruk, fordi den har mest tele. Men vidvinkel er jo nyttig i enkelte situasjoner også, men du har jo 18-55 til dette, og på vidvinkel er det ikke så verst lyssterkt (selv om det ikke er helt optimalt her heller). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå