Gå til innhold

Var det virus som formaterte Windows Disken min?

Anbefalte innlegg

Hei

I går kveld, klarte jeg å trykke på en av de "ErrorSafe" popupene med et uhell. (Vet vha det er, så pleier bare å lukke dem). Når jeg så den begynte å installerte noe, trykket jeg Alt+F4 i all hast og lukket alt, og tenkte ikke mer på det. Pcen virket fint hele tiden etter det, helt til jeg slo den av. Når jeg slo den på igjen ville denj ikke boote. Den kom til der hvor den laster Windows XP, men så poppet det opp en blåskjerm i brøkdelen av et sekund, før den restartet. Jeg prøvde å boote i safemode, uten hell. Etter hvert som jeg prøvde meg fram (Sette inn ny Hardware til og med) kom jeg fram til at jeg ikke gadd emr og skulle bare reinstallere Windows, uten å formatere, i håp av å redde noe av dataen på Windows disken. Men da jeg kom inn til der jeg velger partisjon til å installere Windows på, var den allerede formatert? så jeg tok like godt å isntallerte den igjen (og installerte Norton Internet Security med en gang :p) og etter det har det funket fint.

Jeg mistet ikke så mye (bortsett fra et par bilder i mine dokumenter og savegames til et par spill) men lurer litt på om det var virus som forårsaket dette. Kan vel også nevne at når jeg skrudde den av etter jeg hadde trykket på "Errorsafe" så brukte den sikkert 4-5 min på å slå av)

Takker for svar ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har veldig lyst til å begynne denne posten med noe ala "sånn går det  når du bruker iexplore", men håper ikke det blir en avsporing av topic pga dette.

Dersom du kunne begynne oppstarten av Windows før du bootet av CD-en betyr jo det at disken ikke var reformatert.

7314065[/snapback]

For å bare kommentere det utsagnet der. Errorsafe greier er det på noen nettsider. og noen finner på å trykke på disse. Disse syns også i Firefox og opera.

Lenke til kommentar
Om de syntes er greit nok, men så vidt jeg har fått med meg er det ingen type malware som vil installere seg automatisk eller på et klikk dersom du bruker Opera eller Firefox. Så om du bruker de browserene er du sikker mot malware med mindre du aktivt godkjenner installasjonen.

7314119[/snapback]

Ja det er nok sant, trykker aldri på sånnt så jeg vet ikke noe mere om det. Men det kan godt være det er errorsafe som tok livet av pcn hans, skulle ikke forundre meg :p

Lenke til kommentar
Jeg har veldig lyst til å begynne denne posten med noe ala "sånn går det  når du bruker iexplore", men håper ikke det blir en avsporing av topic pga dette.

Dersom du kunne begynne oppstarten av Windows før du bootet av CD-en betyr jo det at disken ikke var reformatert.

7314065[/snapback]

Jeg bruker faktisk Firefox 2.0 :)

EDIT: For å si det sånn, så "Lurte" viruset meg. Jeg hadde minimert Firefox, men så kom det en advarsel (Så ut som om det var fra Firefox browseren, om jeg ville lukke siden elns fordi den var farlig så jeg trykket "OK" så begynte den å installere, men jeg avbrøt den ganske kjapt, men da var det for sent...

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar

errorsafe ødlegger ikke maskinen.Den har til hensikt å utnytte den , ikke waste filsystemet.

Se:

http://www.symantec.com/security_response/...-012017-0346-99

Det som antagelig skjedde er at du avbrøt adware/malware installasjonen idet den gjorde noe med systemfiler eller registeret slik

at du fikk korrupsjon i fil/driver som lastes under oppstart.

Hadde vært bedre om du lot den gå ferdig for så etterpå å fjerne den.

Lenke til kommentar

Pop-up-dialogen til ErrorSafe kunne like godt lyst "TRYKK HER DIN DUMME JÆVEL!". På den dårlige hjemmsiden skryter de så hemningsløst av den elendige dritten, at du ikke kan gjøre annet enn å le.

*Reparerer harddiskfeil og defekter

*Hindrer tap av data og arkiver

*Reparerer korrupte filer på stasjonene dine

*Fjerner spor etter internet taktivitetene dine

Hvis nå dette hadde vært et genuint produkt, så hadde skrytet blitt gjennomsyret av utviklerne sin egen mangel på kunnskap.

Hva med å bestille 50 kopier av errorsafe, betale med MasterCard, og så kansellere utbetalingen hos banken, med den begrunnelse at selgeren prøver å svindle deg (noe som er tilfellet)?

Lenke til kommentar

OT:

Pop-up-dialogen til ErrorSafe kunne like godt lyst "TRYKK HER DIN DUMME JÆVEL!". På den dårlige hjemmsiden skryter de så hemningsløst av den elendige dritten, at du ikke kan gjøre annet enn å le.

Hva med å bestille 50 kopier av errorsafe, betale med MasterCard, og så kansellere utbetalingen hos banken, med den begrunnelse at selgeren prøver å svindle deg (noe som er tilfellet)?

7315854[/snapback]

:evil: Tror du må lese betingelsene deres litt bedre :D Frykter du kanskje blir litt snurt.

Ved å sende inn opplysninger om kredittkort/betalingskort ("Betalingskort") til ErrorSafe, autoriserer du ErrorSafe til å, etter eget forgodtbefinnende, sende inn pengetransaksjoner til banken din for betaling. Du samtykker i at så snart ErrorSafe har godkjent eller avslått transaksjonen, har ErrorSafe operert i henhold til vilkårene i denne Avtalen.

Du sier deg enig i å kontakte ErrorSafe hvis du ønsker å kansellere noen betalinger. ErrorSafe kan kontaktes på: www.ErrorSafe.com; Kundestøtte er tilgjengelig på [email protected].

Hvis du tror at det er en feil på kontoen din, som for eksempel feil beløp eller uautorisert transaksjon, samtykker du i å kontakte ErrorSafe innen tidsperiodene angitt nedenfor. Etter korrekt meldingsvarsel kan ErrorSafe, etter eget forgodtbefinnende, sette inn penger på betalingskortet ditt.:

Amerikanske betalingskort innen 60 dager av transaksjonen.

Internasjonale betalingskort innen 60 dager av transaksjonen.

EDIT: Jada jeg vet deet vil funke å ringe banken, men les vilkårene på nettsiden deres, det var virkelig underholdende :D

Endret av b21a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...