Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal en gutt være søt, eller kjekk?

Gjest Malley

Skal en gutt være søt, eller kjekk?  

245 stemmer

1. 1. .

• Søt
      54
    • Kjekk
      106
    • Annet/vet ikke
      85

Anbefalte innlegg

Hvem kan egentlig sitte her og bestemme om et annet menneske spiller en rolle eller ikke?

Henger ikke på greip.

Alle mennesker må jo ha en viss verdi her i verden, men for å sitere biblen: Alle er like mye verdt. Bortsett fra gud han er "the man."

Men nå sporer vi vel litt av igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som irriterer meg mest er den indirekte påstanden om at alle feminine homofile ønsker å være kvinner. Dette blir begrunnet med at de gjør enkelte ting kvinner gjør for å tiltrekke seg menn. At dette utsagnet kommer fra en kvinne får det (for meg) til å høres ut som det blir sagt: "De prøver å være som oss kvinner, men det klarer de ikke. lol."

Mor lille kan ikke flyve. En sten kan ikke flyve. Mor lille er en sten.

Lenke til kommentar

Menn skal være menn. Sex-appeal, selvtillit, kontroll, utstråling og humor. Da kommer utseendet i annen rekke.

Mr. Big i Sex og Singelliv er en av de mest sexy mennene jeg vet om; han er mannemann, ertende og man vet aldri helt hvor man har han.

Enklere blir det ikke ;)

Lenke til kommentar
Menn skal være menn. Sex-appeal, selvtillit, kontroll, utstråling og humor. Da kommer utseendet i annen rekke.

Mr. Big i Sex og Singelliv er en av de mest sexy mennene jeg vet om; han er mannemann, ertende og man vet aldri helt hvor man har han.

Enklere blir det ikke ;)

Dette er sexisme. En mann står fritt til å velge hva slags mann han vil være. Og likefullt er han en mann selv om han avviker fra den stereotypiske mannerollen.

Lenke til kommentar
Dette er sexisme. En mann står fritt til å velge hva slags mann han vil være. Og likefullt er han en mann selv om han avviker fra den stereotypiske mannerollen.

Dette er også min totalt subjektive mening om hva en mann er for meg. En mann står fritt til å velge hva slags mann han vil være, men da er også sjansen for at jeg ikke finner han seksuelt tiltrekkende tilstede. Akkurat som jeg står fritt til å velge hva slags kvinne jeg vil være, og aksepterer at ikke alle menn vil finne meg tiltrekkende. Er ikke det uansett opplagt?

Lenke til kommentar

Dette er også min totalt subjektive mening om hva en mann er for meg. En mann står fritt til å velge hva slags mann han vil være, men da er også sjansen for at jeg ikke finner han seksuelt tiltrekkende tilstede. Akkurat som jeg står fritt til å velge hva slags kvinne jeg vil være, og aksepterer at ikke alle menn vil finne meg tiltrekkende. Er ikke det uansett opplagt?

Selvsagt, så lenge man passer på å understreke at dette er ens subjektive mening/preferanse. "Skal være" blir litt fy-fy.

Lenke til kommentar
Selvsagt, så lenge man passer på å understreke at dette er ens subjektive mening/preferanse. "Skal være" blir litt fy-fy.

Da forstår vi hverandre. Jeg regnet med at det var rimelig tydelig at jeg kun snakket for meg selv når noe annet hadde vært, vel, fysisk umulig. Alle postene her inne er jo ikke noe annet enn et endeløst hav av subjektive meninger og preferanser.

Lenke til kommentar

Ingen av de tingene du nevner er spesielt mandig. Selvtillit og sexappeal og utstråling og humor har samtlige i Homsepatruljen, gjerne i større grad enn den gjennomsnittlige mannemannen.

Lenke til kommentar

Ingen av de tingene du nevner er spesielt mandig. Selvtillit og sexappeal og utstråling og humor har samtlige i Homsepatruljen, gjerne i større grad enn den gjennomsnittlige mannemannen.

homofile er menn.

Lenke til kommentar

Igjen, dette er mandige kvaliteter for meg.

Jeg er forsåvidt enig med deg på det siste punktet, bortsett fra sexappeal (som jeg setter veldig høyt) - ingen i Homsepatruljen har noe som appelerer seksuelt til meg. Venninnene mine har også tonnevis med selvtillit, humor og utstråling, men jeg kunne ikke tenkt meg å hoppe til sengs med de av den grunn.

Noen menn "har det" bare, et eller annet som trigger noe i meg og gjør meg tiltrukket. Siden jeg ikke helt vet hva det er, velger jeg å summere det opp i de nevnte kvalitetene ;)

Lenke til kommentar

Jeg forstår at det er mandige kvaliteter for deg, jeg bare nevner at du kunne skrevet "Jeg liker så feminine gutter som mulig, med sex-appeal, selvtillit, kontroll, utstråling og humor" og det hadde vært like logisk. Har du ingen ingen trekk du ser etter som faktisk skiller en manne-mann fra en som ikke er det?

Lenke til kommentar

Utstråling og humor kan komme fra en søt gutt også. Stereotypen har vel mindre kontroll og selvtillit.

Likevel er disse veldig diffuse kvaliteter, fordi ei jente med selvtillit, sexappeal, (kontroll-kanskje ikke fullt så mye), utstråling og humor ikke høres altfor gærent ut det heller.

Ser ikke helt hva som gjør disse til mannekvaliteter. Kaja_ kunne like gjerne sagt "Jeg liker kule menn", og da ligger de skjulte egenskapene i uttrykket. Dårlig formulerte ønsker hvertfall, men det ble klarere da du la ut at du ikke kan definere hva du liker.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Men uansett, alle har rett til å ta sine egne valg. Og hvis man begynner og støte ut andre for at de er seg selv, så er de kanskje usikre på seg selv også?

Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Politimester Bastian... Now that's what I call a man. *-*

Lenke til kommentar
Jeg forstår at det er mandige kvaliteter for deg, jeg bare nevner at du kunne skrevet "Jeg liker så feminine gutter som mulig, med sex-appeal, selvtillit, kontroll, utstråling og humor" og det hadde vært like logisk. Har du ingen ingen trekk du ser etter som faktisk skiller en manne-mann fra en som ikke er det?

Jeg tror jeg vil få store vanskeligheter med å prøve å forklare logisk til en gutt hva som gjør en mann for meg. Til andre jenter sier jeg bare "han hadde sånn blikk vet du!!!! sånn blikk!!!111!", og så stønner alle unisont og jubler "JAAAAAA!".

Lenke til kommentar
Jupp! Om bare alle var som ham <3

Så ville vi alle levd i en gøyall verden uten krig og faenskap!

Hva skulle våpen industrien gjort da montro?

If there was nothing wrong,

Then there'd be nothing right

Mennesker er en for aggressiv rase til ikke å slås for deres religion osv osv...

Derfor må det diskuteres om en gutt skal være søt eller kjekk.

Endret av n4w
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...