Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Skal en gutt være søt, eller kjekk?

Gjest Malley

Skal en gutt være søt, eller kjekk?  

245 stemmer

1. 1. .

• Søt
      54
    • Kjekk
      106
    • Annet/vet ikke
      85

Anbefalte innlegg

Ikke en antagelse, bare en helgradering. Jeg har mye selvironi, så det er ikke vanskelig å si sånt uten å fremstå som bevisst. Jeg er uansett bare ærlig, jeg nevner at jeg er blakk men jeg nevner også at hun er heldig som har funnet en så kjekk type som meg. Sånt slipper man unna med.

Jeg liker også helgarderinger. Jeg pleier å si fra om at jeg er relativt god i StarCraft før det skjer noe mer, liksom. Det er jo tross alt visse fallgruver man må prøve å unngå. Jeg er ikke pen nok til å slippe unna med sånt, men skjønner hva du mener, altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, ok. Prøver bare å få frem at det høres litt rart ut å liksom si at å være gutt å søt er så fælt :)

Eg skal prøve å utdjupe.

Om ein gut seier til deg, "så søt du er", ganske sarkastisk og gjerne samtidig som han stryker deg på skuldrene, tek du ikkje det ille opp då? Greit nok at dette er ein særs begrena kontekst, men det er stort sett einaste konteksten ein gut seier til ein annen gut at han er søt. Poenget er at det brukes som eit skjellsord, og det vert teke som eit skjellsord fordi ein då trekk fram ein ikkje-mannleg eigenskap, som mottakaren tek seg nær av å verte tilegna. Søt som skjellsord overfor andre gutar brukes forøvrig hyppig av meg.

Når eg meiner eg tek det som eit skjellsord frå ei jente om ei jente kaller meg for det, er det fordi eg då tolker det som om ho ikkje ser på meg som ein kandidat for eit ikkje-platonsk forhold. No vert ikkje eg kalla søt så ofte (heller kjekk og liknande ord), men eg har det intrykk av at jenter seier at ein gut er søt for å ha "noko fint" å seie til guten, for ikkje å såre han fordi ho ikkje vil ha sex med han.

No stikk eg ut. Kom gjerne med motargument.

Grunn for endring: Eg omformulerte meg litt.

Endret av Krakknisse
Lenke til kommentar

Mon tro om gutter oppfatter det å bli kalt søt på en annen måte enn hvordan jenter mener det? Hvis jeg sier til en gutt at han er søt, mener jeg ikke å være frekk eller slem, jeg mener heller ikke at han ikke er maskulin eller noe kjæresteemne. Å være søt kan da være like fullt en positiv ting som en negativ, mener nå jeg da.

Det blir ikke som å kalle ei jente for barsk, liksom.

Lenke til kommentar
Eg skal prøve å utdjupe.

Om ein gut seier til deg, "så søt du er", ganske sarkastisk og gjerne samtidig som han stryker deg på skuldrene, tek du ikkje det ille opp då?

Jeg ville også tatt det ille opp om en gutt strøk meg over skuldrene og sa "du er så kjekk", "du er så kul", "du har deilig kropp", eller "du har stor pikk ass" sarkastisk. Stikkordet her er sarkastisk. Alle disse ordene regnes som komplimenter ellers.

Dersom du var på en homseklubb, og en gutt kom bort til deg, dere snakket litt, og han strøk deg over skuldrene og sa "så søt du er" med en vanlig tone, tror du meningen hadde vært negativ da?

Eksempelet ditt overbeviste meg absolutt ikke.

Jeg liker også helgarderinger. Jeg pleier å si fra om at jeg er relativt god i StarCraft før det skjer noe mer, liksom. Det er jo tross alt visse fallgruver man må prøve å unngå. Jeg er ikke pen nok til å slippe unna med sånt, men skjønner hva du mener, altså.

Skrev ikke du et råd til en fyr om at han burde sjekke jenter på LAN i en annen tråd? Tviler på at så veldig mange blir skremt på LAN om du drar den linja der. For meg hadde det vært et pluss dersom det ikke virket som om livet ditt var merkbart forandret av SC, og du øvde like mye som de koreanske progamerne jeg skal se på i morgen.

Høres ut som du går etter feil gutter.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Skrev ikke du et råd til en fyr om at han burde sjekke jenter på LAN i en annen tråd? Tviler på at så veldig mange blir skremt på LAN om du drar den linja der. For meg hadde det vært et pluss dersom det ikke virket som om livet ditt var merkbart forandret av SC, og du øvde like mye som de koreanske progamerne jeg skal se på i morgen.

Stemmer det, jeg synes han burde prøve å plukke opp damer på dataparty. Det er alt for lite sjekking, og alt for mye glaning og prepubertal fnising på sånne steder, altså.

Neida, jeg øver ikke som en koreaner. Jeg er faktisk så gosu at jeg har holdt meg like god i mange år, nesten uten å spille noe annet enn UMS. Oh yeah.

Men min teori er at det skremmer gutter fordi det går litt imot det tradisjonelle kjønnsrollemønstret, og derfor blir de negative til jenter som er gode gamere o.l. Og jeg skjønner jo det, jeg hadde jo kanskje følt meg litt ukomfortabel hvis kjæresten min var flinkere til å sminke seg enn jeg er.

Lenke til kommentar

Stemmer det, jeg synes han burde prøve å plukke opp damer på dataparty. Det er alt for lite sjekking, og alt for mye glaning og prepubertal fnising på sånne steder, altså.

Neida, jeg øver ikke som en koreaner. Jeg er faktisk så gosu at jeg har holdt meg like god i mange år, nesten uten å spille noe annet enn UMS. Oh yeah.

Men min teori er at det skremmer gutter fordi det går litt imot det tradisjonelle , kjønnsrollemønstret, og derfor blir de negative til jenter som er gode gamere o.l. Og jeg skjønner jo det, jeg hadde jo kanskje følt meg litt ukomfortabel hvis kjæresten min var flinkere til å sminke seg enn jeg er.

det er ikke noe negativt med at jenter også gamer, så lenge det ikke er snakk om spillavhengighet. at du gamer er greit, men at man bruker mye tid på å game så vil jenta være nerdete i folks øyne. Og det å være "nerd" er jo godt kjent for å være negativt. Men man trenger jo ikke å se nerdete ut heller da. Jeg kan vel kalle meg selv for en "Nerd", selv om jeg ikke ser nerdete ut når jeg vandrer rundt.

det mest negative med å være "nerd" er vel det å faktisk se ut som en.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Gjest Skjerp dere

Pfft, dette var litt lavmåls. Som hobbygamer og adoptert koreaner ber jeg om at du slutter å dra inn stereotyper som disse.

Og du verden så mye fordommer det var her mot feminine gutter som bruker sminke, da. Og homofile for den saks skyld. Problemet med homofobi blant gutter er at vi er så jævlig innbilske. En mann kan ikke gi en annen mann et kompliment uten at homsealarmen går for fullt. "OMG, HAN PRØVER Å SJEKKE MEG OPP!" Bare fordi en fyr er homo og prøver å være hyggelig trenger det ikke bety at han har dårlig smak. :p

Jeg er selv straight, har vært med homofile venner på homseklubber før, fått komplimenter av andre menn, og jeg synes egentlig det bare er hyggelig.

Lenke til kommentar
Men nerd trenger da ikke være negativt. Jeg kunne godt tenkt meg å hatt ei dame som likte spill som meg. Jeg er ikke noen "nørd" men jeg liker godt å spille osv. Nerd er ikke som nerd var for noen år siden.

man er ikke nerd når man gamer, call of duty, fifa el noen timer i uka, men det er når man gamer Store deler av dagen og snakker mye om det med andre. Dette er ivertfall slik jeg tenker.

Lenke til kommentar

Pfft, dette var litt lavmåls. Som hobbygamer og adoptert koreaner ber jeg om at du slutter å dra inn stereotyper som disse.

Eh, det var ikke jeg som dro inn koreanere i diskusjonen, altså :innocent:

Og når det gjelder feminine gutter som bruker sminke, kan jeg bare snakke for meg selv når jeg sier at det ikke er så innmari stas å føle seg mer maskulin enn en gutt. Men det føler jeg også av og til, spesielt fordi jeg er lite jålete av meg fra før av.

Utover det, kan de bare sminke seg så mye de orker, men jeg personlig kunne nok aldri bli tiltrukket av en gutt som sminket seg.

Lenke til kommentar
det er ikke noe negativt med at jenter også gamer, så lenge det ikke er snakk om spillavhengighet. at du gamer er greit, men at man bruker mye tid på å game så vil jenta være nerdete i folks øyne. Og det å være "nerd" er jo godt kjent for å være negativt. Men man trenger jo ikke å se nerdete ut heller da. Jeg kan vel kalle meg selv for en "Nerd", selv om jeg ikke ser nerdete ut når jeg vandrer rundt.

det mest negative med å være "nerd" er vel det å faktisk se ut som en.

Det er sikkert negativt å være nerd i visse miljøer, men en jente som er nerd, vil vel mest sannsynlig ikke søke aksept i miljøer som allerede ser ned på henne.

Lenke til kommentar
Utover det, kan de bare sminke seg så mye de orker, men jeg personlig kunne nok aldri bli tiltrukket av en gutt som sminket seg.

Nei og nei, for et tap! :p Vær så snill, TheMartine, gi oss en sjanse! *knust*

Anyway, for å gi et svar til trådstarter igjen, så SKAL en gutt være kjekk. :/ Ellers kan han ikke få seg dame. Faktisk er jeg litt i tvil om han i det hele tatt KAN kalles en gutt.

Lenke til kommentar
Nei og nei, for et tap! :p Vær så snill, TheMartine, gi oss en sjanse! *knust*

Anyway, for å gi et svar til trådstarter igjen, så SKAL en gutt være kjekk. :/ Ellers kan han ikke få seg dame. Faktisk er jeg litt i tvil om han i det hele tatt KAN kalles en gutt.

Ehr...er du ikke jente?

Forresten, litt sminke er ok. Som eyeliner hvis du spiller i rockeband. Men ellers nulltoleranse.

Og bare så det er sagt, en gutt ikke være kjekk for å få seg dame. Og hva som oppfattes som kjekk er forøvrig nokså subjektivt. Jeg ville heller hatt en søt kjæreste enn en kjekk kjæreste, om jeg måtte velge. Kjekk meg her, og kjekk meg der...det betyr vel egentlig ikke så innmari mye uansett, gjør det vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...