Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sår i rumpa?

Gjest Gjest_Kalle_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kalle_*

Heisann. I løpet av de siste dagene har jeg fått kraftig vondt i rumpa. Dette gjelder kun venstre rumpeball, og oppleves som ei kraftig svie.

Dette skjer kun når jeg foretar meg ting som å gå fra en stående posisjon til å sette meg, og når jeg bruker fingeren for å kjenne etter. Det oppleves som en intens svie, og altså kun på venstresida av rumpa.

Jeg tenkte kanskje dette var en kvise eller noe sånt, men når jeg kjenner etter, fordeler smerten seg utover et større område, men ikke hele venstredelen.

Hva kan dette skyldes, og bør jeg vente noen dager og se hva som skjer, før jeg foretar meg noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Kalle_*

Legen sa det var en diger "børder" som han kalte det. Skikkelig svie å sitte, og nå må jeg kanskje på lokalbedøvelse og skjære den opp. Nå skal jeg gå på antibiotika i to dager først, så får vi se om den går ned.

Lenke til kommentar
Legen sa det var en diger "børder" som han kalte det. Skikkelig svie å sitte, og nå må jeg kanskje på lokalbedøvelse og skjære den opp. Nå skal jeg gå på antibiotika i to dager først, så får vi se om den går ned.

7322429[/snapback]

Kan du si noe om hva en "børder" er? Er det en lokal infeksjon?

Lenke til kommentar

Er sikkkert som feks når du har bola, så har brukt samme sprøye flere ganger, så danner det seg en " bulk" en relativt stor kul som det kommer verk osv fra på innsiden og denne vil føles ganske så vondt.

Det jeg lurer på er hvordan du fikk den ? Satt deg på noe skarpt, som feks metall stang - Spiss ?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Kalle_*
Er sikkkert som feks når du har bola, så har brukt samme sprøye flere ganger, så danner det seg en " bulk" en relativt stor kul som det kommer verk osv fra på innsiden og denne vil føles ganske så vondt.

Korrekt, men nå har jeg ikke brukt noen sprøyte da :p

Det jeg lurer på er hvordan du fikk den ? Satt deg på noe skarpt, som feks metall stang - Spiss ?

7328645[/snapback]

Jeg har virkelig ikke aning, kan ikke huske jeg hr vært borti noe spesielt de siste dagene..

Lenke til kommentar

7328645[/snapback]

aha! en absess er det altså.

Takk

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Børder, er vel det som enkelte kaller "kong"?

De dukker vel opp helt av seg selv tror jeg. En behøver ikke ha gjort noe for å få de. Huff.. Høres ikke godt ut det der nei. Håper du er på bedringens vei. :yes:

Endret av asoris
Lenke til kommentar

Hehe, hadde glemt av denne tråden jeg. Er aldri på fylla, såeh :p

Kan bekrefte at det gjorde sinnsjukt vondt å både gå og sitte; men det gikk over etter én dag med antibiotika :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...