Gå til innhold

Tv kort til digital-tv

andesam

Anbefalte innlegg

Har kabel-tv fra get (gamle upc) og de legger snart om til digitale signaler. Jeg har en pc stående som jeg har tenkt til å sette opp som HTPC. Har et tv-kort, men det er analogt og funker ikke sammen med media center edition, trenger derfor et digitalt tv-kort. Men lurer på om noen vet hva slags signaler get sender i kablene når det blir digitalt? Og hvordan blir det med dekoding? Er alle kanalene kodet nå eller vil jeg kunne få inn grunnpakken uten nøkkel? Er det eventuelt mulig å dekode signalet med dataen?

Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det finnes DVB-C kort for PC, men det hjelper likevel ikke. Signalene er kodet, og Get har ordnet det slik at bare deres egne dekodere vil virke.

Kabel-TV selskapene vil naturlig nok sikre seg mot piratvirksomhet. Dermed blir det vanskelig å bruke digital kabel på HTPC.

Men selv om Get legger om til digitalt så beholder de en del kanaler analogt.

Lenke til kommentar

Det finnes en god del DVB-C kort, men som hårek påpeker hjelper det ikke så lenge som man ikke kan få dekryptert signalene.

Hvilket kodingssystem GET bruker vet jeg ikke, men jeg vet at for Conax-systemet så finnes det kortlesere og programvare for PC-er. Man trenger da enten et DVB-C kort med interface for CAM, f.eks. Twinhan DVB-C kort., eller et annet DVB-C kort og eget CAM interface, f.eks. Tecnotrend. Tecnotrend har også en rimeligere CI.

CAM finnes for omtrent alle kodesystemer som finnes, så trolig finnes det også for GET sitt system.

Og jeg forstår ikke i det hele at Canal Digital, Viasat og GET (og etterhvert også digitalt bakkenett) ikke kan levere pakker med PC-tuner, CAM-CI og CAM med rett kodesystem. Redd for at programmene tas opp! Det er jo bare å plassere en harddiskopptaker etter decoderen det (billigere løsning er det også).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...