colt Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hei, Vifta på strømforsyningen min bråker noe voldsomt og orker det ikke mer. Det jeg lurer på da er om det er noe spesielt jeg må gjøre når jeg skal bytte den, kjøpe no spesiell vifte osv. tips og råd mottas med glede. Takker på forhånd! -Colt Lenke til kommentar
Patz Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Bare pass på at den nye viften er av samme størrelse og har samme flow. Sansyneligvis må du lodde ledningene fast i PCB eller kappe av de gamle ledningene fra PCB og skjøte. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Du kan også bare lodde på en kontakt på ledningen fra den gamle viften hvis du klipper den av (slik at du har mulighet til å bytte vifte i ettertid) Men lodding tror jeg nok ikke du slipper unna. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Joda, sukkerbit Lodding er nok det beste, uansett, selv om en sukkerbit ofte virker bra. Goscinny Lenke til kommentar
Duality Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Husk også at all garanti forsvinner om du bytter vifte. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Vifta trenger kun å være samme størrelsen, flow er ikke så veldig viktig (men burde jo tenkes på) Videre slipper du loddig ved å koble vifta på en av molex'ene (ved overgang, følger som regel med viftene) Men da må du få ledningen ut av PSU, noe som fort kan resultere i skjæring eller borring. Og som sagt, garanti forsvinner ganske fort. Mest sannsynlig med en gang du åpner PSU. Lenke til kommentar
Duality Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Den forsvinner om du tar av og på psu lokket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå