Gå til innhold

Hovedmeny på SE W810i


Duckling

Anbefalte innlegg

Heisan. Har litt spørsmål angående hovedmenyen på W810'n. Både jeg og kjæresten min har denne telefonen, men når hun har på themet "Equalizer" får hu en sånn grisefet animert meny med alle ikonene på linje bortover i bunnen, i stedet for det vanlige, kjedelige 3x4 rutenettet. Men når jeg har equalizer på min mobil er det akkurat like kjedelig meny som alle andre themes. Noen som vet hvorfor det er slik? Slik er det også når hun sender meg sitt EQ-theme og jeg aktiverer det.

 

Er jo ingen big deal såklart, men hadde jo vært kult å ha fet meny når jeg først kan det da. Noen som har tips til hva jeg kan prøve? Oppgradering av firmware eller noe? Ligger dette ute på SE's sider?

 

Alle tips mottas med takk =)

 

pic073.jpg<-- Madamens meny

w800i-menu.jpg<-- Min ser ca slik ut...

 

Ser også at det er mange themes som har slike tøffe menyer? (er det dette som er flash-menyer?).

 

Igjen: alle tips om hvordan jeg også kan få slike menyer på min telefon mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, sjekket innstillingene? På min SE M600i er det mulighet for å endre mellom rutenett, liste og lignende.

 

Så mitt tips er å sjekke innstillingene.. Om du ikke finner noe relevant må du vente til en brisen mobilguru kommer hjem fra byen og kan svare deg bedre! ;) Stilig meny forresten!

Lenke til kommentar

Hmm sjekka min egen w810i nå og jeg har heller ikke sånn fet meny :(

 

FLash meny eller hva nå det heter.

 

Kjøpte dere tlf på samme plass? Har du ENTRY telefon? Det har jeg, har hørt at sånne "branded" telefoner har fått deaktivert flash menyer.

 

Kjipt som pokker. Om noen har tips foruten å debrande hos mobilguru ville jeg blitt veldig glad. (sist jeg debranda ENTRY endte jeg opp med en SE T630 med 50% funksjonabilitet så er lite lysten på det.)

Lenke til kommentar
Både jeg og kjæresten min har denne telefonen, men når hun har på themet "Equalizer" får hu en sånn grisefet animert meny med alle ikonene på linje bortover i bunnen, i stedet for det vanlige, kjedelige 3x4 rutenettet. Men når jeg har equalizer på min mobil er det akkurat like kjedelig meny som alle andre themes. Noen som vet hvorfor det er slik?
Er telefonen din operatørlåst?

 

Om du kjøper en av Sony Ericssons nye Walkman-telefoner sammen med et abonnement fra Telenor eller Netcom, vil du ikke kunne bruke flashmenyer (animerte menyer som kan tilpasses til minste detalj, red anm).

 

Flashmenyene er aktivert som standard på ulåste telefoner. Kjøper du en operatørlåst telefon er du derimot nødt til å ta til takke med de statiske og mer trauste standardmenyene. Flashmenyene er rett og slett fjernet.

Du finner hele saken her.

 

Dagen etter lovet Telenor å fikse problemet:

- Vi har lagt inn en bestilling til Sony Ericsson i dag, der vi ber om at programvaren i Walkman-telefonene fra nå av skal ha flashmenyene aktiverte, sier informasjonsmedarbeider hos Telenor Mobil, Anders Krokan, til Amobil.
Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

etter litt mer research fant jeg ut at opertørlåste menyer var låst ja.. jævla tåpelig spør du meg.. Hva i alle dager er vitsen med noe sånt? Blei litt irritert når jeg så det igrunn. Har også sendt mail til SE og spurt dem om de kan hjelpe meg på noen måte, enten om de kan aktivere menyene elns om jeg bare sender den inn.. Ikke at det er veldig viktig, er mer en prinsippsak. Når jeg kjøper en vare vil jeg ikke at den skal være bare halvveis funksjonibel.

Lenke til kommentar

Så en videotest av W810i, og det virket som om testeren ikke hadde sett muligheten til å velge denne menyen fra SonyEricsson før. Jeg gjetter på at det var noe som kom først på W810i, men som ikke fantes på W800i.

 

Disse telefonene er jo noenlunde like, skulle ikke være store problemet å få brukt et W810-theme på en W800? :)

Lenke til kommentar

Det er Entry eller annen sånn branding eller hva det heter som gjør at Flash menyene ikke funker ja.

 

jeg kranglet med Telenor, Elkjøp og Ericsson i 3 mnd, og fikk faktisk etterhvert Telenor til å fjerne Entry'n på telefonen. I tillegg fjernet de bindinga på telefonen min, og ga meg 2 mnd gratis ab som plaster på såret.

 

Fikk igjen tlf etter at Entry'n var fjerna og har slitt med mye problemer etterpå på telefonen, men oppgraderte softwaren (tiltross for at jeg fikk beskjed om at jeg hadde nyeste SW) og nå er iallfall deler av problemene borte.. Gjenstår å se åssen resten er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...