Gå til innhold

Samsung SGH-D900 Tråden - Spørsmål og Erfaringer

MeSs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikler på D900, men får den nok ikke før julaften:S:p

Det jeg lurer på er om noen har kjøpt tv kabel, og om det er bra greier...

7360224[/snapback]

Har allerede et problem jeg ergrer meg over, altså grunnen til at jeg valgte å kjøpe D900 var at jeg ville ha en 3MP kamera, men ville ikke ha SE eller NOKIA. Saken er at datoen på bildene (EXIF info) blir ikke satt når man tar bildene hvilket gjør at det blir fullstendig kaos hvis man da gjerne vil ha den inne på et bildebibliotek.

Noen som vet om program (til MacOS) som kan manipulere/redigere EXIF informasjon i bilder?

Lenke til kommentar
Flere som mener headsettet slettes ikke er noen katastrofe. Jeg har nå likevel bestilt meg en overgang til 3,5mm minijack, da jeg vil bruke telefonen mye til Mp3 og vil foretrekke å kunne tilkoble et helt vanlig headset for optimal lyd.

Disse adapterene selges ikke i Norge, men jeg bestilte det fra England for 70kr inkl. porto hit til Norge.

Litt usikker på hvor jeg skal kjøpe minnekort ennå, mange webshopper som er utsolgt på SanDisk 1gb microSD. Noen som vet om kjedene har dette kortet inne til under 350kr? Ellers bestiller jeg nok fra nettet, men dyrt med all denne portoen hver gang man skal ha noe.

Håper å ha telefonen her på Torsdag ettermiddag :D

7333138[/snapback]

Utgangen til D900 og D500/600 passer ikke med sammen, tviler litt på at din overgang til minijack kommer til å fungere, for jeg prøvde å delelader med en i klassen som har d600, det viste seg at pluggen til d600 ladere ikke passet inn med min.

Jeg fikk en Sandisk Micro SD på datakjeden(?) den på stovner i Oslo om noen skal vite. til 368, sett billigere på internett men så er det porto i tillegg da.

Lenke til kommentar
Utgangen til D900 og D500/600 passer ikke med sammen, tviler litt på at din overgang til minijack kommer til å fungere, for jeg prøvde å delelader med en i klassen som har d600, det viste seg at pluggen til d600 ladere ikke passet inn med min.

Jeg fikk en Sandisk Micro SD på datakjeden(?) den på stovner i Oslo om noen skal vite. til 368, sett billigere på internett men så er det porto i tillegg da.

7360570[/snapback]

Takk for utrolig hjelpsomt svar! Adapteret kom i posten dagen etter telefonen, merket fort at det var noe feil her ja. Men bare 70 kr i dass, og er jeg heldig får jeg solgt det på bruktmarkedet her eller noe.

Får se om jeg sender far innover etter et slikt minnekort, havner på rundt det samme fra webshop med porto, men atm er det INGEN som har det inne. Ubekreftet 7. des osv... Frustrerende, for det begynner å bli litt snaut med 60mb :p

Er kjempefornøyd med telefonen så langt, mest imponerende er den solide byggekvaliteten, noe helt annet enn min gamle knakende Siemens CX65. Er så god å holde i at jeg stadig tar meg selv i å sitte og leke med slidefunksjonen :p

Når det gjelder skjermen er den et kapittel for seg selv. Å lese word-dokumenter med noenlunde stor skriftsstørrelse og å lese excel-dokumenter er en drøm :) Når man i tillegg kan se MPEG-4 filmer på den i 320x240 oppløsning, kan man ikke be om mer. Så fort jeg får 1gb minnekort skal jeg laste ned hele filmer og ha på den. Nå rekker 60mb bare til en musikkvideo eller 2.

EDIT: Fikset laaang quote :)

Endret av NoXify
Lenke til kommentar
HVORFOR?

Mp3 spilleren: Ha 2 album i en mappe og start spilleren...da begynner den å spille siste sangen i et album og teller seg nedover....altså 14 - 13 -12 osv

Gå til sang nr 1 og start spilleren der......da blir det siste sangen i neste album som kommer neste gang.....

Flere som opplever dette??

IRRITERENDE

7342015[/snapback]

Noen som opplevd dette??

Kontaktet kundeservice og fikk følgende svar

Jeg har testet MP3 spilleren i denne telefonen, men kan ikke klare å

gjennskape det problemet som du opplever.

Jeg vidresender ditt mail til produktansvarlige.

Jeg skal også be ham om å se på dine andre spørsmål.

Vi kommer tilbake til deg så snart vi har mer informasjon.

Hvis du har flere spørsmål, kan du kontakte oss på telefon nummer:

23 16 27 22, mandag til fredag, mellom klokken 08.00 og 17.00.

Eller du kan sende en email via vår hjemmeside www.samsung.se.

Lenke til kommentar

Skal få testet dette Andynator, men da jeg kun har 60 mb til rådighet får jeg prøve å legge inn et "minialbum" på 3 låter eller noe.

Er forøvrig en ting som plager meg. Ved bildevisning, kan man ikke velge å se hele bildet over skjermen, for deretter å bla mellom dem. Dette er et stort savn hos meg. Istedet vises kun midtre del av bildet, slik som det man ser i søkeren når man knipser. Dette synes jeg er ufattelig unødvendig og rimelig tungvint. I tillegg kan man ikke zoome på bildene man laster over fra pc, som gjør det å se på større bildefiler nærmest umulig. Alternativet er å lagre bildet i et worddokument, og zoome der, men man skal da ærlig talt ikke behøve å gå såpass sterkt til verks. Zooming fungerer forøvrig på de bildene som ligger i mappen "mine bilder", men hit kan man ikke overføre bilder til fra pc.

Bortsett fra dette er jeg storfornøyd med telefonen, bortsett fra at det jo er en ulempe at jeg får misunnelige blikk hver gang jeg drar opp telefonen, og kommentarer som: "Ja du måtte bare dra den frem for å vise deg nå ja, skjønner at det er stas med ny telefon". :p

EDIT: Også var det en ting til. Har så langt ladet telefonen hver kveld, lader den kun når jeg får meldingen "Tomt batteri" og de mest krevende funksjonene forsvinner. Deretter lader jeg den helt opp. Det som kan oppfattes som klattlading under denne perioden kan jo være mens jeg har hatt den i USB-porten, da lader den jo visst også, men litt usikker på om dette skal ha noen effekt på batteritiden.

Om jeg ikke får dyttet 2-3 dager ut av telefonen innen slutten av uka, vurderer jeg å sende tilbake telefonen og spørre om det virkelig er slik det skal være.

Bruker ikke telefonen voldsomt mye, men blir litt mp3 på bussen og slikt, ikke mer enn en time hver dag + kanskje 10 min tilsammen å se på video med lyd for å "showe off" litt :p

Endret av NoXify
Lenke til kommentar
HVORFOR?

Mp3 spilleren: Ha 2 album i en mappe og start spilleren...da begynner den å spille siste sangen i et album og teller seg nedover....altså 14 - 13 -12 osv

Gå til sang nr 1 og start spilleren der......da blir det siste sangen i neste album som kommer neste gang.....

IRRITERENDE

7342015[/snapback]

Noen som opplevd dette??

7369770[/snapback]

Har testet dette med sangene jeg også og opplever det samme med sangene, de kommer 10-9-8-7-6-osv.. Irriterende det der, men spiller sangene i tilfeldig rekkefølge stort sett så jeg merker ikke mye til det..

NoXify, det der bør du sjekke, jeg fikk telefonen min på torsdag og har ladet den på torsdag og søndag - har brukt den endel, overført mye til minnekort, pluss blåtann er på hele tiden. Jeg ville sjekket dette, har forøvrig hørt at det ikke er gunstig å lade batteriet helt ut hver gang, dette skyldes at det blir en ladesyklus og mange ladesykluser vil svekke batteriets kapasitet.

Håper ting fikser seg :)

Har forøvrig tenkt å kjøpe meg et stereo sånn trådløst headsett, noen tips??

Lenke til kommentar

Hvor lenge ladet du din første gangen? Jeg fikk min også på Torsdag, lot den stå i laderen ca. 2,5 time. Deretter ladet jeg den Fredag kveld, Lørdag kveld, Søndag kveld, og nå er det bare 1 prikk igjen på batteriet. Opplever forøvrig at den er full det ene øyeblikket, for deretter å plutselig dette ned på 1 og da er det ikke lange veien ned til 0 skal jeg si deg.

Håper det fikser seg i løpet av uka, ellers blir det nok til at jeg sender den ifra meg igjen, for slik den er nå tilfredsstiller den ikke mine krav, og det er bra å høre at ikke flere har dette problemet, om det bare er et engangstilfelle kan jeg sikkert få dekket det på garantien. Er forresten mange myter on disse mobilbatteriene, på mine første mobiler skulle den ligge i 12 timer osv :p

Når det gjelder trådløst A2DP-sett så har abobil kåret Jabra BT620S til beste trådløse headsetet nå :)

Lenke til kommentar

Denne tråden har blitt utrolig informativ for oss D900 eiere!!

<<<<<<Bortsett fra dette er jeg storfornøyd med telefonen, bortsett fra at det jo er en ulempe at jeg får misunnelige blikk hver gang jeg drar opp telefonen, og kommentarer som: "Ja du måtte bare dra den frem for å vise deg nå ja, skjønner at det er stas med ny telefon".>>>>>

Dette har jeg også opplevd, LOL, "du er skikkelig stolt av den nye mobilen din" kommentarer, men det er jeg vel og. Har nettopp fått mitt 1gb minnekort etter å ha kjøpt et 2b som ikke fungerer. Betalte vel 200 kroner med frakten på ebay, så jeg sparte ett par lapper der. Har ikke opplevd dette problemet med MP3 spilleren, skal se hvordan det er med minnekortet i etter jeg har satt inn litt mer musikk, blir digg å slippe å stadig ha de samme 10 sangene på spillelisten.

Har ikke fått testet å spille videoer på den, visste ikke at mobilen fulgte med et edit program, går det da ann å eventuellt konvertere AVI filer til mpeg-4 formatet som telefonen bruker med det medfulgte programvaren?

Som ett siste spørsmål, hvilket bilde har dere folkens i bakgrunnen når dere har den levende bakgrunnsbilde. Jeg har et fyrhus med tre hus foran, trodde nå det ville dukke opp noe fra Oslo da, eller er annet kjent norsk landemerke (va nå enn det er).

Lenke til kommentar

Hvor lenge ladet du din første gangen? Jeg fikk min også på Torsdag, lot den stå i laderen ca. 2,5 time. Deretter ladet jeg den Fredag kveld, Lørdag kveld, Søndag kveld, og nå er det bare 1 prikk igjen på batteriet. Opplever forøvrig at den er full det ene øyeblikket, for deretter å plutselig dette ned på 1 og da er det ikke lange veien ned til 0 skal jeg si deg.

Dette med at det plutselig bare var 1 prikk igjen opplevde jeg også 1 gangen. Men nå i ettertid har jeg ikke batteri problemer i det hele tatt. Jeg har også bluetooth på hele tiden

Håper det fikser seg i løpet av uka, ellers blir det nok til at jeg sender den ifra meg igjen, for slik den er nå tilfredsstiller den ikke mine krav, og det er bra å høre at ikke flere har dette problemet, om det bare er et engangstilfelle kan jeg sikkert få dekket det på garantien. Er forresten mange myter on disse mobilbatteriene, på mine første mobiler skulle den ligge i 12 timer osv :p

Ikke flink her jeg heller. Satte telefonen rett i pc`en og ladet den der mens jeg trykket som gal

Lenke til kommentar
HVORFOR?

IRRITERENDE

7342015[/snapback]

Noen som opplevd dette??

7369770[/snapback]

Har testet dette med sangene jeg også og opplever det samme med sangene, de kommer 10-9-8-7-6-osv.. Irriterende det der, men spiller sangene i tilfeldig rekkefølge stort sett så jeg merker ikke mye til det..

Kjiipt. rart at samsung dama ikke opplevde dette problemet

I tilfeldig rekkefølge blir litt feil når du skal høre gjennom et album og du har f.eks lagt inn 2 album i spillelista....men men

Har forøvrig tenkt å kjøpe meg et stereo sånn trådløst headsett, noen tips??

7373642[/snapback]

Jeg bruker jabra 620s og er fornøyd med det. Jeg har ikke hørt andre slike sett, men vet at det som nevnt vant amobil sin a2dp test. Disse headsettene kan ikke pr dags dato erstatte de beste headsettene med ledning....

Lenke til kommentar

Som ett siste spørsmål, hvilket bilde har dere folkens i bakgrunnen når dere har den levende bakgrunnsbilde. Jeg har et fyrhus med tre hus foran, trodde nå det ville dukke opp noe fra Oslo da, eller er annet kjent norsk landemerke (va nå enn det er).

7374496[/snapback]

Jeg også har furtårnet.....kult når lyset tennes i vinduene når det mørkner ute

Men jeg også har lest at det skulle/kunne dukke noe opp fra oslo.....kanskje det er en innstillingsak??

Uansett liker jeg fyrtårnet jeg....er dette Lindesnes eller noe slikt? Noen som vet hvor fyrtårnet står her i Norge??

Lenke til kommentar

Når det gjelder trådløst A2DP-sett så har abobil kåret Jabra BT620S til beste trådløse headsetet nå :)

7374084[/snapback]

Jeg ladet den bare til det stod fulladet jeg, det er det man skal på de nye batteriene, fordi når det står fulladet så tar ikke batteriet til seg mer strøm, så derfor er det ikke noe poeng å lade den lenger enn til da det står fulladet. Ladet den søndag morgen og har fortsatt 3 prikker :D

Kjempe fornøyd med telefonen jeg! Deilig med noe som ikke "alle" (k800i) har :cool:

Lenke til kommentar
Uansett liker jeg fyrtårnet jeg....er dette Lindesnes eller noe slikt? Noen som vet hvor fyrtårnet står her i Norge??

Du har visst ikkje vore på Lindesnes :p

Fyrtårnet er nok desverre generic. Alle plassar der det ikkje er lagra noko spesielt landemerke får ein fyrtårnet. Hadde vore kult å sett Geirangerfjorden. Polarsirkelen, Holmenkollen eller Vigelandsparken.. Noko i den duren.

Men for min del er det knakansed likegyldig ettersom eg lagar min eigne bakgrunnar :)

Men det er ein oppfinnsom feature.. Litt stiligare å få ein ny dynamisk bakgrunn når ein drar til eit anna land, enn berre ein kjedelig sms fra ein eller anna operatør.

- marius

Lenke til kommentar

Skal man ha andre vivid bakgrunnsbilder (eller hva det heter) må man nok ta en firmware update, som virker sketchy som pokker. Driter man seg ut så er mobilen ubrukelig og bare til å kaste i søppla, eller det er i hvertfall det jeg har lest. Skal visst være en firmware update med "call recorder" bedre "voice clarity" og "answering machine".

Lenke til kommentar

Må lade telefonen igjen i kveld. Dette holder ikke. Ser ut som jeg sender telefonen tilbake til MPX, så blir en stund uten D900 for meg da. Det verste er at jeg har prøvd å lade batteriet så riktig som mulig, likevel yter det så dårlig som det gjør. Skal vel være ca. 2-3 dager varighet på det med vanlig bruk. Hørte på mp3 i en time i dag, ellers lå den stort sett i fred i lommen. Likevel forsvinner alle prikkene på bare et døgn.

Rart dette med alle kommentarene, men D900 er jo et smykke da ;) Lurer på om damer får kommentarer som: "Ja du måtte bare ta på deg det nye smykket ditt i dag ja, tenkte det ja, det er du nok stolt av". La dem være misunnelige sier nå jeg ;)

Og i min mening er D900 noe helt annet enn K800i, som nå plutselig virker kjedelig ved siden av. Er superfornøyd med telefonen, så kommer nok til å beholde D900. Eneste som er litt knotete er å se bilder på mobilen, men så lenge de fungerer fint på pcen så har ikke det så mye å si :) Bare jeg får fikset batteriet nå, så skal dette bli bra.

De dynamiske bakgrunnene er kule ja, men fyrtårnet ble raskt kjedelig for meg. Bruker eget bakgrunnsbilde nå. Dessuten er jeg nødt for å ha digital klokke på bakgrunnen, takler ikke å lese av analoge klokker etter 10 år med digital klokke på armen.

Endret av NoXify
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...