Gå til innhold

Samsung SGH-D900 Tråden - Spørsmål og Erfaringer


MeSs

Anbefalte innlegg

...2Gb minne kontra 1Gb.

 

Noen som vet om det er muligheter for å legge inn filmsnutter på telefonen? Skjermen er jo meget klar og fin, egner seg vel bra for sånt? Eventuelt hvilke videofiler spiller den? (Ja, vet jeg ber om mye når jeg forventer at en 12,9mm tykk mobiltelefon skal erstatte en iPod video fullt ut, noe jeg heller ikke gjør, men hadde jo vært artig å vite)

 

Fra det eg har lest tar ikkje den minnekort på meir enn 1Gb. Har også sett eit par klage over at den er treig med 1Gb. Men det må i tilfelle vere med gammal firmware, for min er kjapp og fin.

 

Når det gjeld video har eg ikkje prøvd å legge inn noke serie og slikt.

Men den tar 3gp og MPEG4..

 

"Video player. MPEG4 format (audio AAC) is supported, maximum possible bit rate makes 1.5 Mbps. The handset supports various resolutions up to CIF, however capturing in QVGA resolution (at 30 frames per second) is somewhat better. No extra features are enabled in these player, unless you call rewinding and full-screen mode (by pressing “1” key, the picture can be rotated in two directions) the ones." - Mobile Review

 

- marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå hatt min D900 over helgen og må si jeg er meget fornøyd. Telefonen var faktisk mindre enn jeg først antok og den er utrolig lekker utseende messig. Menyene er veldig enkle og oversiktelige, det virker som Samsung har satt mye tid i at de skal være brukervennlige. Dette er første gangen jeg har hatt MP3 spiller på mobilen min så jeg har ingenting å sammenligne med, men jeg synes MP3 spilleren funker som bare det. Jeg skjønner ikke helt slakten av det medfølgende øretelefonene, greit nok ikke verdens beste, men jeg hadde inntrykk av at de er helt ubrukelige og det er rent tøv! Har et SE stereo A2DP headset men mobiln finner den ikke når jeg søker, så det ser ikke ut som de kompatible, noe som er forbanna surt ettersom jeg brukte mye penger på dem (noen som kan anbefale noen A2DP headset utenom Samsung sine?) Så jeg sitter fast med de medfølgte for tiden, og det funker fint det.

 

En ting som plager meg er at jeg ikke får slått av tastelyden på mobilen, irriterende når jeg skriver meldinger og den tuter og syter i vei. Teksten der det står "tastelyd" er ikke uthevet og det er umulig å velge den for en eller annen rar grunn.

 

Jeg har aldri hatt en mobil med et kamera med over 1mgp, så jeg er stor fornøyd med kamera, bortsett fra i mørket så hjelper blitsen lite, noe som skuffa meg. Når kompis min dro fram N73'en sin og tok bilde av det samme som meg så man ekstreme forskjeller. Men overalt en bra kamera.

 

Jeg anbefaler sterkt denne mobilen, men som sagt så ofrer man litt små ting for dens utseende. En pris jeg er villig å betale for å slepe å slepe rundt på Nokia's N-serie. K800i er nok en bedre telefon all round, men er langt fra så kul som D900. Så man må egentlig veie opp hva som er viktig for deg i en telefon.

Lenke til kommentar
...2Gb minne kontra 1Gb.

 

Noen som vet om det er muligheter for å legge inn filmsnutter på telefonen? Skjermen er jo meget klar og fin, egner seg vel bra for sånt? Eventuelt hvilke videofiler spiller den? (Ja, vet jeg ber om mye når jeg forventer at en 12,9mm tykk mobiltelefon skal erstatte en iPod video fullt ut, noe jeg heller ikke gjør, men hadde jo vært artig å vite)

 

Fra det eg har lest tar ikkje den minnekort på meir enn 1Gb. Har også sett eit par klage over at den er treig med 1Gb. Men det må i tilfelle vere med gammal firmware, for min er kjapp og fin.

 

Når det gjeld video har eg ikkje prøvd å legge inn noke serie og slikt.

Men den tar 3gp og MPEG4..

 

"Video player. MPEG4 format (audio AAC) is supported, maximum possible bit rate makes 1.5 Mbps. The handset supports various resolutions up to CIF, however capturing in QVGA resolution (at 30 frames per second) is somewhat better. No extra features are enabled in these player, unless you call rewinding and full-screen mode (by pressing “1” key, the picture can be rotated in two directions) the ones." - Mobile Review

 

- marius

7326199[/snapback]

 

Tuller du tar den ikke imot minnekort på 2gb?? Faen, har nettopp bestillt et mot 2gb, er det ubrukelig da??? Stress å måtte selge den videre noe jeg må også gjøre med mitt SE A2DP headset og SE minnekort.......arrrghhhh

Lenke til kommentar

Ser ut som du har vært veldig uheldig, kalinho. Heldigvis har du alltids angreretten da. Jeg var selv på nippet til å bestille meg et 2gb-kort, men gav meg heller litt tid, fordi jeg alltid liker å reflektere over større kjøp før jeg bestemmer meg.

 

Etter det du sier, marius, så ser den ut som den er perfekt for filmer/serier, og derfor venter jeg heller og ser om det faktisk er tilfelle at 2gb ikke er støttet. Med MPEG4-støtte i fullscreen og et 2gb minnekort får den plutselig en helt annen multimedia-verdi.

 

Kan være sant som du sier at K800i er en bedre allrounder, men i mine øyne er ikke D900 langt bak, og når man i tillegg får den stilfullt innpakket i motsetning til K800i og N-serien som er mursteiner i forhold, så sier jeg gjerne jatakk :D

 

Blitsen på D900 er nok en del svakere enn K800i og N73, men prøv å aktivere nattmodus, har hørt det gir enormt mye bedre bilder enn bare ved vanlig blits i mørke rom.

Endret av NoXify
Lenke til kommentar
En ting som plager meg er at jeg ikke får slått av tastelyden på mobilen, irriterende når jeg skriver meldinger og den tuter og syter i vei. Teksten der det står "tastelyd" er ikke uthevet og det er umulig å velge den for en eller annen rar grunn.

To måtar:

 

1. Anten brukar du volumknappane på sida når telefonen er åpen.

 

2. Eller så går du til Display Instillinger > Ringedisplay > Skrifttype Normal...

Då får du muligheiten til å skru av Tastetone.

 

Skjønnar ikkje heilt kvifor det er sånn. Men av ein eller anna grunn ville vel Samsung at ein skulle ha tastetone når ringedisplayet var stilt til theme.

 

Jeg har aldri hatt en mobil med et kamera med over 1mgp, så jeg er stor fornøyd med kamera, bortsett fra i mørket så hjelper blitsen lite, noe som skuffa meg.

Nei blitzen er ganske ubrukelig, men at ein kan stille på ISO settingen hjelp ein heil del i skumring og på overskya dagar.

 

Tuller du tar den ikke imot minnekort på 2gb?? Faen, har nettopp bestillt et mot 2gb, er det ubrukelig da? Stress å måtte selge den videre noe jeg må også gjøre med mitt SE A2DP headset og SE minnekort.......arrrghhhh

Den støttar ikkje 2Gb enda nei. Men kanskje i framtidige firmware's..

 

- marius

Lenke til kommentar

Blir nok 1gb minne på meg da. Når det gjelder firmware, håper jeg vi vil se disse 3 tingene:

 

* Mulighet for å lagre ting på minnekortet som standard, som f.eks når man tar bilder

* Støtte for 2gb minnekort

* En mer moderne Mp3-spiller-funksjon

 

Ellers ser det ut som jeg har bestemt meg. Bestiller D900 og 1gb minne i morgen, gleder meg allerede :)

Lenke til kommentar

Ja får da selge mitt 2gb minnekort da, kjøpte det på ebay så jeg orker ikke stresset med å sende tilbake osv. Får kanskje tjent noen slanter på det og. Det som er rart at jeg har søkt litt på internett, og der er det noen som har fått SE sitt hbh ds970 stereo A2DP headsett til å fungere med D900'en. Begynner å lure på om det er noe som ikke er riktig med bluetooth'en på telefonen. Har ingen andre ting som bruker A2DP så det er vanskelig å prøve.

Lenke til kommentar
Lagring, her er det en ting jeg ikke liker, om man har minnekort kan man ikke flytte ting direkte fra pc til minnekort, må innom mobilen med mindre man har noen andre tilkoblingsmuligheter annet enn usb kabeln som følger med.

Batteri, holder lenge om man ikke driver konstant med kamera/spill/prating. Ellers går det relativt fort tomt.

 

Kameraet er også veldig bra, blir veldig klare bilder om man har nok lys, ikke veldig bra i mørket.

7313360[/snapback]

 

Jeg har også en d900, men kan flytte filer rett over til minnekortet. Før du kobler til telefonen med usb kablen som fulgte med så går du inn på meny, innstillinger, telefoninnstillinger, usb-innstillinger, og velger "masselager". Så kobler du til usb kablen og da får du opp et vindu på pc'en og du velger "åpne i mapper" eller noe sånt. Da er det bare å flytte filene over i den mappen du vil ha det i. :)

Lenke til kommentar

Ok, det ser ganske kult ut det headsettet der, litt synd det er ingen mulighet for caller ID. Irriterere meg grønt at jeg ikke får SE headsettet til å fungere. Leser flere plasse at folk har brukt det med sin D900. Vet noen om det er noen bluetooth innstillinger som muligens kan være feil

?

Lenke til kommentar

skal ikke være noe problem, rart at du ikke får ditt til å virke...

 

Sørge for at begge er "påslått" for søking, taste inn koden(0000) og på denne telefonen gå inn i menyen og "godkjenne"

Viktig for meg å godkjenne enheten særlig på mitt supertooth2 sett i bilen. Dette for at telefonen og headsettet kopler seg sammen når jeg skrur på supertooth2 saken. Om ikke må du opp med telefonen og godkjenne hver gang

Lenke til kommentar

Er nå i ferd med å bestille meg en D900.

 

Vurderer å bestille den telenorlåst, siden det uansett ikke vil bli aktuelt med noe annet abonnement de neste 12 månedene. Dessuten sparer jeg 300kr og kan kjøpe telefon og minnekort hos samme webshoppen. Det spesifisereres også at det er den svarte versjonen, andre steder virker det som om det er den litt gråaktige versjonen som selges.

 

Amentio's Julekampanje fra Telenor

 

Er det noen som vil fraråde meg å kjøpe den telenorlåst? Har hørt mye stygt om branding og sånt, vil det f.eks være snarvei til entry på "skrivebordet" osv? Og hvilke andre ulumskheter kan jeg komme til å støte på? Noen andre som har den med telenor-branding?

Lenke til kommentar
skal ikke være noe problem, rart at du ikke får ditt til å virke...

 

Sørge for at begge er "påslått" for søking, taste inn koden(0000) og på denne telefonen gå inn i menyen og "godkjenne"

Viktig for meg å godkjenne enheten særlig på mitt supertooth2 sett i bilen. Dette for at telefonen og headsettet kopler seg sammen når jeg skrur på supertooth2 saken. Om ikke må du opp med telefonen og godkjenne hver gang

7330173[/snapback]

 

 

Hvor taster jeg denne koden inn. Det står nemlig i SE headsette sin brukemanual at dette kanskje må gjøres

Lenke til kommentar
Nei dæven jeg fikk det til gitt.........WOOHOOOOOO. Måtte holde inn på knappen på headsettet mye lengre slik at den ikke bare slå seg på men gjorde seg klar til tilkobling. Digg!!

7330417[/snapback]

 

hehe der ser du...easy så lenge du vet hva du skal gjøre.

Må holde inne knappen i ca 10 sekunder på jabra settet også :thumbup:

Lenke til kommentar
Er nå i ferd med å bestille meg en D900.

 

Vurderer å bestille den telenorlåst, siden det uansett ikke vil bli aktuelt med noe annet abonnement de neste 12 månedene. Dessuten sparer jeg 300kr og kan kjøpe telefon og minnekort hos samme webshoppen. Det spesifisereres også at det er den svarte versjonen, andre steder virker det som om det er den litt gråaktige versjonen som selges.

 

Amentio's Julekampanje fra Telenor

 

Er det noen som vil fraråde meg å kjøpe den telenorlåst? Har hørt mye stygt om branding og sånt, vil det f.eks være snarvei til entry på "skrivebordet" osv? Og hvilke andre ulumskheter kan jeg komme til å støte på? Noen andre som har den med telenor-branding?

7330315[/snapback]

Ikke noe fasitt svar dette

Men personlig er det 10-12 år siden jeg kjøpte en telefon spm var låst

Jeg bytter mye og kjøper altid uten abn slik at jeg står fritt til å gjøre hva jeg vil

Uansett synes jeg ikke ca 3000 kr var særlig billig for å binde seg 1 år....

Lenke til kommentar

Det er et poeng i det dere sier. Selv om jeg er bundet til Telenor Bedrift i 12 mnd fremover kan det være greit å ha muligheten. Det jeg er mer redd for er eventuelle funksjoner som ikke fungerer pga branding. Ikke bare stjeler de plass på snarveistastene med dette "Entry"-tullet, men har også hørt om noen som har fått telefoner som mangler enkelte funskjonaliteter.

 

Er ikke mange som har den på lager nå, MPX har den på lager, men fargen spesifiseres ikke. Håper sort er standard, for jeg vil mye heller ha mobilen sort enn kullgrå, som jeg også har sett på bilder av den.

 

Hvordan er det med fargen på deres D900?

 

BTW: Bra det løste seg for deg kalinho, hadde vært litt kjipt å måtte bytte et dyrt A2DP-sett :p

 

EDIT: Da var D900 bestilt :D Bestilte med Hjem på døren, må ha den ASAP :p Gleder meg som en unge!

Endret av NoXify
Lenke til kommentar
Er ikke mange som har den på lager nå, MPX har den på lager, men fargen spesifiseres ikke. Håper sort er standard, for jeg vil mye heller ha mobilen sort enn kullgrå, som jeg også har sett på bilder av den.

 

Hvordan er det med fargen på deres D900?

Kjøpte også fra MPX og den kom i svart.

 

- marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...