RulleRimfrost Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Hepp. Får ikke tilgang til mine 3 gig mp3. Mappa låste seg helt plutselig en dag. AVG finner ingen virus, chkdsk rapporterer ikk'no diskfeil. Prøvd via utforsker, cmd, WMP og restore xp, Nada. Jeg er admin i XP pro med NTFS (så ingen DOS). Kan en på en enkel måte, som Linux, få lista opp rettigheter for en mappe i XP ? skjermdump av fenomenet. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 åpne en mappe, klikk på tools og gå inn på folder options...når du er der belger du punktet view, let så etter punktet "use simple file sharing" og slå av den *** dritten. så kan du gå inn på mappen som har "Problemer" og velge securety, advanced og owner...håper at dette var til meget god hjelp http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=65787&forum=62 måtte bare lete litt først... Lenke til kommentar
lerrun Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 jeg er glaad aa faa se dere her igjen Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Prøver når jeg kommer hjem. Mente jeg hadde prøvd det før, og fått melding om at jeg kunne se på tillatelser, men ikke redigere (greyout av checkboxer). Owner har jeg kanskje oversett (men jæskla rart at mediaplayer ikke får spilt dem, som admin engang) Sikkerhet er gøy, men rimelig waste at mappa bare kan ligge der og ikke være eid av noen... Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Regner med at du har admin rettigheter. Se om du får kjørt en take-over. Høyreklikk mappe -> properties -> security -> advanced -> owner -> huk av for "replace ...." -> OK Hvis du er admin på maskinen din har du nå tildelt mappen nye sikkerhets tillatelser Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Takker. Kudos til dere. Reinstallerte XP på C: for noen uker siden. Hadde sikkert rota med rettigheter før det, og dette kunne være en senvirkning trigga av tilsvarende roting. Jeg er nå proud sharer of 550 exquisite mp3. Nok en gang kan jeg våkne til lifflige toner fra Infinite Mass og Infected Mushroom. Tenk om Dell og Elkjøp hadde pakka XP Pro som standard :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå