trulsta Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Jeg har P4 2.ghz med boxed vifte og kjøleribbe. Nå har jeg tenkt å overklokker og lurer på hvilken vifte som gir mest for pengen, og hvor mange mhz jeg evnt. kan få. Har forøvrig 2 ekstra kabinettvifter Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Mange klarer å klokke veldig bra med boxed kjøleren. Det er jo bare å sette igang så får du se hvor langt du kommer. Det er ikke mulig å si nøyaktig hvor langt du kommer fordi det avhenger av så mange momenter. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 hei, Har sett mange som bruker en vanlig 80*80 Papst-vifte og har fått en bra kjøling. Du kan også bruke vifte av typen Enermax. Uansett så er det kjøleribben som er viktigst. Swiftech og Zalman (på noen av de nyeste Zalman trenger du ikke vifte(!) )sine er veldig bra. Ellers vil jeg bare nevne at jeg selv har en p4 2 GHz (northwodd vel og merke, det er disse som er utrlolig lett å overklokke) og har klart å klokke den opp til 2.667 GHz med BOXED vifta (den som følger med). Har i tillegg økt vcoren fra 1.5 til 1.776 (dette er var Asus PCprobe opplyser) og den blir bare 56 grader ved 100% CPU load... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 http://www.overclockers.com/ som han over sa; du klarer deg lenge med viften/kjøleren du har, de fleste klarer 2,4GHz++++ med den CPUen. Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Quote: Den 2002-11-14 07:38, skrev trulsta:Jeg har P4 2.ghz med boxed vifte og kjøleribbe.Nå har jeg tenkt å overklokker og lurer på hvilken vifte som gir mest for pengen, og hvor mange mhz jeg evnt. kan få. Har forøvrig 2 ekstra kabinettvifter Ikke noe grunn til å mase med ny vifte med en gang. Denne går jo fint opp i 2.6 med boxed kjøling den. Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 Jeg har MSI HK og p4 2ghz NW. Hket støtter bare 1.65 i Vcore! Når jeg prøver meg på 115 fsb (2.3 ghz) Vil ikke maskinen starte og den bare henger! Cpu temp ligger godt under 60 grader! Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå