axelh Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hei... Vi har bredbåndstelefoni fra telenor og sliter med at nettet faller ut hele forbanna tiden! Er det noe vi kan gjøre med det eller? Har koblet til 2 pc'er gjennom en trådløs netgear router... når jeg sitter på nettet og noen andre bruker telefonen eller den andre pc'en faller nettet ut hele tiden! Bør vi bytte leverandør? Anbefalinger? Vil ha en stabil linje! Axel Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 kan det være liten linje eller for stor hastighet på linja di?telenor er vel av de mest stabile der så om du får no mer stabil linje er ikke godt og si.. Lenke til kommentar
axelh Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 kan det være liten linje eller for stor hastighet på linja di?telenor er vel av de mest stabile der så om du får no mer stabil linje er ikke godt og si.. 7312838[/snapback] Har hørt at telenor sine linjer deles på flere hus mens andre leverandører leverer en linje til hvert hus.... Er det sant eller? Er jo mange som kritiserer telenor, men jeg kan ikke si mer enn at det er jævlig irriterende at nettet ryker hele tiden! Kan forresten legge til at når jeg vil spille cs online går nettet ut nesten med en gang.... Axel Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Telenor stabil? HAH :o nå har jeg hørt det... Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Ring 05000, de er stort sett de eneste som kan hjelpe deg med ditt problem. Lenke til kommentar
axelh Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Ring 05000, de er stort sett de eneste som kan hjelpe deg med ditt problem. 7313149[/snapback] har ringt dem angående problemet før og de bare sier at nettet er oppe og går og da kan ikke de gjøre noe med det... Tror vi skal skifte leverandør, men er ikke sikker på hvilken? Noen forslag her? Axel Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) helt klart ett problem med nettverket ditt, hvilken telenor linje har du? basis ? Hvis du bruker telenors ruter/modem thompson 546T eller lignenede, er disse satt opp til å prioritere iptelefoni, hvsi du da har en treg linje vil du kanskje oppleve ustabilitet. At telenor deler linjer på flere hus er bare tull... Endret 18. november 2006 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Nekter å tro at de sier at nettet er oppe og at de ikke kan gjøre noe med det. Har nemlig en logg som viser opp og nedkoblinger fra modem mot sentral. Er det ikke i den, så har det ikke skjedd, ergo kan det være din trådløse og det vil hjelpe lite å bytte leverandør. Lenke til kommentar
sforum Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Telenor er da stabile de? Og en annen ting. Andre leverandører har ofte ett mindre utbugd nett og leier dermed av telenor. Og om andre ikke har bygd ut der du bor får du jo internett via telenor uansett hvilken leverandør du har.. Tviler forresten på at det er hos telenor feilen ligger. De hadde vel sett det om du detter ut å inn hele tiden, på logger.. Du bruker tråødlåst sier du, vel. Mine erfaringer med trådløst er ikke gode. Det fallt inn og ut akkurat som det selv ville.. Men prøv å ring 05000 igjen du, om du er sikker på at feilen ligger hos dem Endret 19. november 2006 av shaaland Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 hvor bor du? hvilken kommune Lenke til kommentar
axelh Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 helt klart ett problem med nettverket ditt, hvilken telenor linje har du? basis ? Hvis du bruker telenors ruter/modem thompson 546T eller lignenede, er disse satt opp til å prioritere iptelefoni, hvsi du da har en treg linje vil du kanskje oppleve ustabilitet. At telenor deler linjer på flere hus er bare tull... 7313278[/snapback] Vi har basis pakken og bruker thompson 546t, bredbåndsadapter fra telenor, helt ny netgear trådløs router og doro skype telefoner... Nekter å tro at de sier at nettet er oppe og at de ikke kan gjøre noe med det. Har nemlig en logg som viser opp og nedkoblinger fra modem mot sentral.Er det ikke i den, så har det ikke skjedd, ergo kan det være din trådløse og det vil hjelpe lite å bytte leverandør. 7313434[/snapback] Den er helt ny så det er utelukket at den skal være ødelagt.... Telenor er da stabile de? Og en annen ting. Andre leverandører har ofte ett mindre utbugd nett og leier dermed av telenor. Og om andre ikke har bygd ut der du bor får du jo internett via telenor uansett hvilken leverandør du har.. Tviler forresten på at det er hos telenor feilen ligger. De hadde vel sett det om du detter ut å inn hele tiden, på logger.. Du bruker tråødlåst sier du, vel. Mine erfaringer med trådløst er ikke gode. Det fallt inn og ut akkurat som det selv ville.. Men prøv å ring 05000 igjen du, om du er sikker på at feilen ligger hos dem 7313501[/snapback] Mente at vi brukte kabler gjennom routeren..beklager... Skal prøve å ringe så snart som mulig.... hvor bor du?hvilken kommune 7313569[/snapback] Bor i Bergen... Mvh, Axel Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Telenor sitt nett ER dårlig.. i alle fall her hvor jeg bor også. Alle kameratene mine som har Telenor sliter med at de faller ut hele tiden Lenke til kommentar
Bilge^^ Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Telenor stabil? HAH :o nå har jeg hørt det... 7313010[/snapback] du hørte det aldri.. JA telenor er som regel stabilt.. ei goo ri sia sist jeg mista internetten sist gang nå.. det vil ikke si 2 dager siden men noen måner. jeg sier ikke at telenor er BEST. det finnes bedre leverandører, mye bedre også kanskje. jeg blir bare litt irritert over alle som sier telenor suger fordi det alltid detter ut åsså har de ALDRI hatt telenor... Lenke til kommentar
axelh Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Telenor stabil? HAH :o nå har jeg hørt det... 7313010[/snapback] du hørte det aldri.. JA telenor er som regel stabilt.. ei goo ri sia sist jeg mista internetten sist gang nå.. det vil ikke si 2 dager siden men noen måner. jeg sier ikke at telenor er BEST. det finnes bedre leverandører, mye bedre også kanskje. jeg blir bare litt irritert over alle som sier telenor suger fordi det alltid detter ut åsså har de ALDRI hatt telenor... 7314782[/snapback] Hva kan jeg gjøre da? Hvilke leverandører er 'bedre'? Axel Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 hvordan modem og router er det?hvis du har speedtouch modem som holder jeg en knapp på modemet ditt. Lenke til kommentar
axelh Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 hvordan modem og router er det?hvis du har speedtouch modem som holder jeg en knapp på modemet ditt. 7314935[/snapback] speedtouch 510i og netgear WGR614 v6... Axel Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Ja,da ville jeg satsa på modemet ditt..ingen jeg kjenner har hatt ett stabilt 510 modem..bytt det til ett nytt eller eller ett annet merke og du vil få mye mer stabil linje.det er jeg 100% sikker på. edit: leif Endret 19. november 2006 av H.M.Kongen Lenke til kommentar
axelh Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Ja,da ville jeg satsa på modemet ditt..ingen jeg kjenner har hatt ett stabilt 510 modem..bytt det til ett nytt eller eller ett annet merke og du vil få mye mer stabil linje.det er jeg 100% sikker på. edit: leif 7315348[/snapback] og da burde linjen bli mye bedre eller? Axel Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Du vil få en mye mer stabil linje ja og da vil den jo bli bedre.. Lenke til kommentar
axelh Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Du vil få en mye mer stabil linje ja og da vil den jo bli bedre.. 7315437[/snapback] ok...hvor kan jeg kjøpe modem da? Har ikke sett noen på elkjøp og lignende... Noen anbefalinger? Axel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå