Gå til innhold

Hvilket rensemiddel til en "glossy"-skjerm?

Nichlas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange takk for svaret, men jeg vil gjerne ha noe som er bedre når det kommer til støv - altså noe antistatisk. Jeg tar ALDRI på skjermen, så fettflekker/fingermerker er ikke noe problem, men jeg vil veldig gjerne holde støvet borte samtidig som jeg ikke skader skjermens belegg/hinne/whatever.

Jeg har det ikke spesielt støvete hos meg, men støvet kommer f... meg tilbake fort som pokker...

EDIT: så skjermer som er "glossy" er ikke like følsomme som skjermer med antirefleksjonsbelegg når det kommer til hvilket rensemiddel man bruker?

Endret av Nichlas
Lenke til kommentar

Og microfiberklut.. ingenting som en god microfiberklut. Har en liggende mellom skjermen min og tastaturet på den bærbare hver gang jeg putter den inn i etuiet sitt. Skal sies at den er laget for bærbare. Du får kjøpt de på Apple Store sammen med etuiet som forresten er glimrende. Nok reklame for Crumpler produkter :innocent:

Btw.. navnet på den microfibersaken er "The Slip". Den kommer i mange forskjellige størrelser og former.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar
Ai.. En kompis av meg - når han peker på noe - så dunker han i skjermen. Dødsirriterende!

7312956[/snapback]

Eller dama som peker på feriebilder...

På min relativt nye NEC WSG20X2, med samme glossy finish som Nichlas har.

Og jeg er også redd for belegget på skjermen.

Da blir det microfiberklut og lunka vann.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I tilfelle noen andre er på jakt etter rensemiddel til skjerm, så kan jeg nevne at jeg kjøpte denne. Koster 100,- hos PS, og funker utrolig bra. Den rengjør veldig bra og kommer godt til i kantene - anbefales på det varmeste. Med denne trenger man heller ikke å gnukke og gni i en halv evighet for å bli kvitt alle restene av middelet (tror jeg brukte cirka 30-40 sekunder for perfekt resultat).

Endret av Nichlas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...