Gå til innhold

Hvordan er Gears of War på vanlig TV?

-Mr.T-

Anbefalte innlegg

Som emnetittel sier...

Har tenkt å kjøpe meg x360 og GeoW til jul, men jeg har da seff ikke annet enn en vanlig TV, type Phillips 32" 100Hz widescreen. Er det noen som spiller GeoW på en lignende "steinalder-TV"? Ser det bra ut, eventuelt hvor bra?

Og nei, ikke fortell meg at jeg skal kjøpe meg HDTV....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk for svar. Virker jo ganske positivt det her. Men en ting til, finner ikke noe komponent innganger på TVn så SCART kontakten vil vel være den beste løsningen, er det stor forskjell på bildet m.t.p. komponent vs SCART?.... sikkert dumt spørsmål men jeg må bare innrømme at jeg har null peil på slike ting.

Lenke til kommentar
Ok, takk for svar. Virker jo ganske positivt det her. Men en ting til, finner ikke noe komponent innganger på TVn så SCART kontakten vil vel være den beste løsningen, er det stor forskjell på bildet m.t.p. komponent vs SCART?.... sikkert dumt spørsmål men jeg må bare innrømme at jeg har null peil på slike ting.

7312953[/snapback]

Det er nok ingen komponent-inngang på en vanlig SDTV, men du burde absolutt kunne finne komposittinngangene (gul, rød og hvit kontakt). Skal du bruke SCART så må du enten bruke adapteret som følger med (og da får du komposittsignalet på scart-inngangen på TV-en din), eller så kan du kjøpe RGB-kabelen i tillegg og da får du RGB-signal på scart-inngangen istf. Sjekk at TV-en din i så fall kan ta imot RGB-signal først da, ellers blir det ikke 100% optimalt. Vil tro at i hvert fall én scart-inngang på en 32" 100Hz Philips-TV håndterer RGB-signal...

Ellers har jeg så langt spilt GOW på vanlig TV, en ni år gammel Sony 29". Veldig bra grafikk. :)

Lenke til kommentar

Vel, i og med at du har PC, så regner jeg med at du har en PC-skjerm - så sant du ikke har bærbar da. Kjøp deg en VGA kabel, for eksempel denne:

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...5564&plid=55564

Da får du et bilde i god oppløsning. Har selv en 21" CRT og føler bildet er nesten like bra som på en HDTV ( men vet ikke om det er like bra ).

Dette blir uansett et ok bilde til en ikke så altfor høy pris. Du får vel CRT-skjermer nesten gratis nå, dersom du ikke har en...

Lykke til!

Lenke til kommentar

Sitter med en Sony Trinitron 28" SD CRT TV med max 420p oppløsning. Det fungerer helt greit, men så kresen som jeg er, så merker jeg at det gjerne kunne ha vært litt skarpere, dvs. høyere oppløsning. Som jeg har sagt før her på forumet, så såg jeg en nettside hvor de sa at med SD oppløsning (420p) så blir det 50% uskarpt.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, like bra som på HDTV blir det ganske enkelt ikke. Men jeg sitter jo her med "steinalder-tv", og jeg må si jeg er meget imponert. Det ser vannvittig bra ut:D Om du vil ha best mulig resultat, så er det en fordel å kjøpe SCART-kabelen til Microsoft (eller Monster for den saks skyld... men den er litt i dyreste laget kanskje). Du får litt bedre bilde av det.

Lenke til kommentar

Jeg spiller det på 480p på projektor med ca 80" lerret. Det er et mye større kick enn å spille det på 720p på 32" samsung. Synes ikke at jeg merker så stor forskjell. Jeg har også testet det på 1080i gjennom dell 2407 monitoren min og det ser jo også veldig fint ut. Men som sagt så foretrekker jeg opplevelsen fra projektor med 480p. Har kanskje noe å gjøre med digg sofa, helt mørkt rom, DD5.1 og digert lerret ...

Men ja det er nydelig i SD oppløsning også. Jeg ville absolutt anbefale deg å skaffe deg RGB kabel. Disse kablene ser ut som den scart overgangen som du forhåpentligvis fikk/får med box´n, men den har flere "pinner".

Av egen erfaring så blir bildet mye mer stabilt med RGB kontra kompositt og fargene holder seg der de skal istedenfor å "blø" utover.

Lenke til kommentar

Takk for alle svarene. Føler at ting er litt klarere. Til dere projektor h****(dere vet hvem dere er), @£$&%¤! :p

Ser onanerbart ut på vanlig TV :)

7314243[/snapback]

Det trengte jeg strengt tatt ikke å vite så tidlig på morran.

Av egen erfaring så blir bildet mye mer stabilt med RGB kontra kompositt og fargene holder seg der de skal istedenfor å "blø" utover.

7314329[/snapback]

RGB virker altså som veien å gå for min del. Check.

HDTV har jeg jo seff veldig lyst på men jeg ser ikke for meg stor sjanse for det i nærmeste framtid. Jeg prøver å få meg deltidsjobb ved siden av studiene så det kan jo hende ut i 2007 en gang. Skal også få bytta TVn jeg kjøpte på elkjøp for den er ett år gammel og har begynt å få et stygt gulskjær i høyre side på skjermen, noe som vel strengt tatt ikke burde være tilfelle. Når jeg først MÅ spille på SDTV skal jeg hvert fall få det til å se best mulig ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...