Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Holder på å lage meg en billig bil da jeg fikk 2 stk omega a til 1500 kroner stykket der 2,4 bilen var registert med skjert motor. jada bare å skifte motoren og muligens lednings nett tenkte jeg siden motorkodene nesten var helt like C20NE og C24NE... HER ER INGEN TIN LIKT! må bytte motor, gearkasse, eksosanlegg, ledningsnett, hjerne, mellomaksling, differsensial, bensintanke og bensinpumpe! ER DETTE VIRKELIG MULIG?!? dette blir de første og siste GM produktene jeg noen gang eier! og siden de allerede er kjøpt så er det jo bare og komme seg i garasjen noen dager... skulle ønsket jeg hadde bodd nærmere en bilskrot... Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Ok... Er det noe poeng med tråden? Er jo kanskje smart å sjekke om ting faktisk passer overens før man begynner. Det er sjelden smart å bare satse på at noe går ann når man skal bygge noe... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 hadde jeg ikke giddi, å siden du ga 1500kr for hver så er det sikkert bare no skrot.. kjør det på dynga, eller selg deler Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Dårlig research, din egen feil. Å bruke bokstav/tallkombinasjonene i motorkodene som grunnlag for å vurdere om noe passer er ganske tynt grunnlag. Men hvordan får du til at du må bytte tank og pumpe? Begge er jo innsprut så skulle jo ikke være noen forskjell. Jeg ser egentlig ikke problemet. girkasse & motor heises rett ut. Motorfester flyttes over dersom nødvendig og ny motor&girkasse heises på plass. Motorens ledningsnett er vel neppe integrert i resten av ledningsnettet og du trenger vel bare koble konstantstrøm, jord og styrestrøm til hjernen for at det skal fungere. du har jo to komplette biler, tar maks noen kvelder det der Endret 19. november 2006 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Når man først skal begynne på noe slikt, er jo Omega en grei bil. Opel er også blant de flinke til å gjenbruke deler fra modell til modell. På en fransk bil kan det være 3 forskjellige bremsesystemer på samme års- motor- og utstyrsmodell. Dersom du vil ha en utfordring, prøv det samme på en Citroën eller Subaru..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Når man først skal begynne på noe slikt, er jo Omega en grei bil. Opel er også blant de flinke til å gjenbruke deler fra modell til modell. På en fransk bil kan det være 3 forskjellige bremsesystemer på samme års- motor- og utstyrsmodell. Dersom du vil ha en utfordring, prøv det samme på en Citroën eller Subaru..... 7339768[/snapback] Har hatt Subaru Legacy 1990 selv og syens disse er greie å skrue på, (brukte en kresja 95 modell stasjonsvogn til delebil). Har kommet langt i prosjektet nå, men det var ikke nok med å bytte differensialen, må også bytte navene siden drivknutetne blir for små. Lednings nettet var mye jobb med siden man måtte ut med dasjboret. Citroen er en bil jeg virkelig hater siden de er utrolig lite servicevennlig! bare prøv å bytte hydraulikkrør fra bakstillinga til pumpa på en 2,1 td citroen xm... Får utslett av disse bilene... Lenke til kommentar
spartaqus Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Holder på å lage meg en billig bil da jeg fikk 2 stk omega a til 1500 kroner stykket der 2,4 bilen var registert med skjert motor. jada bare å skifte motoren og muligens lednings nett tenkte jeg siden motorkodene nesten var helt like C20NE og C24NE... HER ER INGEN TIN LIKT! må bytte motor, gearkasse, eksosanlegg, ledningsnett, hjerne, mellomaksling, differsensial, bensintanke og bensinpumpe! ER DETTE VIRKELIG MULIG?!? dette blir de første og siste GM produktene jeg noen gang eier! og siden de allerede er kjøpt så er det jo bare og komme seg i garasjen noen dager... skulle ønsket jeg hadde bodd nærmere en bilskrot... 7312659[/snapback] Hei.. Omegaen er vel det enkleste mekke prosjektet, så lenge det ikke er rust på på den.. Du kan hive nedi 2 litern i 2.4 uten å bytte noen ting.. du kan faktisk bruke samme lednings nett og hjerne.. Faktisk så blir 2 litern kvassere med 2.4 hjerne eksosannlegg og bensinpumpe.. Sliter du med å bytte til 2.4 liter så er d jo bare å selge 2 litern og kjøpe deg en 2.4 motor fra et høggeri.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå