Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygge pc - oppstart problem

Anbefalte innlegg

Hei der ute...

Jeg har akkurat bygget min egen pc og har støtt på problemer.. lurer på om noen kanskje kunne hjelpe meg litt ...

Jeg har koblet til alt og prøver nå å slå på pcen. Har grønt lys på hovedkortet... Når jeg slår på kabinettet, begynner cpu viften å gå, men stopper med en gang, (halvt sekund) Hva kan dette skyldes? Har dobbletsjekket alt og fjernet ram brikker, etc.

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken hardware har du kjøpt?

7312818[/snapback]

- Asus A8N-SLI nForce4 Hovedkort

- AMD Athlon 64 3700+ 2,2GHZ socket 939

- NEc Dvd brenner

- Seagate 250GB HD

- ATI Skjermkort

- Crucial DDR ram

....

HAr prøvd alt .. tror jeg :no: Men den vil bare ikke--

S

Lenke til kommentar
har akkurat det samme på mitt hk og jeg har hatt 2 og det er det samme.

den starter visst bare opp en gang i 2sekundre og så venter du 2 sek til og så er pcen igang.

men dette var 775.

7313729[/snapback]

Så du bare lot strømmen være på og ventet, så slo den på seg selv igjen?

S

Lenke til kommentar

Har du sjekket PSU? Ikke om den er for liten, men om ledningene ut er hele.

Hadde samme problemet med min byggepc. Da var det PSUen som var problemet. Den var ikke for liten, 500W, men problemet var at det var kortslutning mellom 2 av de utgående ledningene, eller så lå den ene ledningen til gods.

Da var det slik at når jeg skrudde på PSU, lyset det grønt på HK. Jeg trykka på Power-knappen og blått lys/viftene blinket/snurret og slo seg av på 0.5 sek.

Ta ut PSU, jumpstart, og beveg litt på utgående ledninger om du ikke allerede har gjort det.

Lenke til kommentar
Har du sjekket PSU? Ikke om den er for liten, men om ledningene ut er hele.

Hadde samme problemet med min byggepc. Da var det PSUen som var problemet. Den var ikke for liten, 500W, men problemet var at det var kortslutning mellom 2 av de utgående ledningene, eller så lå den ene ledningen til gods.

Da var det slik at når jeg skrudde på PSU, lyset det grønt på HK. Jeg trykka på Power-knappen og blått lys/viftene blinket/snurret og slo seg av på 0.5 sek.

Ta ut PSU, jumpstart, og beveg litt på utgående ledninger om du ikke allerede har gjort det.

7314660[/snapback]

Okey, har dratt i alle ledninger, ser ok ut, men jumpstart? Åssen gjør man det og hva vil det si hvis den fungerer da?

S

Lenke til kommentar

Med hjemmesnekret PC som ikke starter er det bare en ting og gjøre med.

Koble til kun det som trenges for å få en oppstart.

Altså HK, skjermkort, en rambrikke prosessoren.

Kommer du så langt som bios nå kan du koble til CD/DVD spilleren og prøve på nytt.

Neste må da bli harddisk/er og prøv igjen.

Koble til enheter en for en inntil maskinen enten streiker eller starter knirkfritt.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Her er en guide på hvordan man jumpstarter PSU.

7315235[/snapback]

Jeg jumpstarta den nå... 14 og 15 i mitt tilfelle var brun og svart.. har ingen grønn ledning på min 24-pins ... Men vifta gikk ikke, kom bare rar lyd ut ..

Hva betyr dette da? At PSU'en er gåen? Selv om den gir grønt lys på hovedkortet?

S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...