ilpostino Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg har en 2003 som jeg blandt annet bruker som filserver. Når jeg nå prøver å koble meg opp en av hardiskene blir kontoen jeg prøver å koble opp til sperret med en gang. når jeg åpner kontoen igjen i AD og prøver å nytt blir kontoen sperret med en gang. noen forslag? Lenke til kommentar
nifty Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg har en 2003 som jeg blandt annet bruker som filserver. Når jeg nå prøver å koble meg opp en av hardiskene blir kontoen jeg prøver å koble opp til sperret med en gang. når jeg åpner kontoen igjen i AD og prøver å nytt blir kontoen sperret med en gang. noen forslag? 7312642[/snapback] Spørsmålsteksten din og overskriften henger ikke sammen, hva mener du ? Du HAR satt opp 2003 som terminalserver ? (Ikke bare enablet remote desktop ? ) foreslår at du skaffer deg en god bok om 2003 server , f.eks 'managing and maintaining a windows server 2003 environment' for MCP eksamen 70-290. Der står det meste av de beste ++ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Spørsmålsteksten din og overskriften henger ikke sammen, hva mener du ? Du HAR satt opp 2003 som terminalserver ? (Ikke bare enablet remote desktop ? ) selvfølgelig har jeg satt den opp som terminalserver. hvis du ikke har noen bedre svar enn å komme med resten av det du svarer bør du finne på noe annet enn å være her på forumet. Lenke til kommentar
nifty Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Tør jeg spørre hvorfor du spør om du hvorfor du blir utelukket når du forsøker å kople deg til en av diskene dine da ? Slik jeg ser det henger ikke det spesielt godt sammen med headingen din ........ Du HAR husket å legge til brukeren du forsøker å kople til med i 'terminal users' ? Jeg forsøker faktisk å hjelpe deg , problemet er at serveren oppfører seg 'litt' forskjellig i 'terminalservermodus' og 'kun' remote desktop modus. Det er blant annet forskjell på hvilke brukere som kan kople seg til vha RDP ..... Ha en fortsatt god aften. og forvent ikke flere forsøk på hjelp fra meg ! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 dette forumet er for å kunne hjelpe hverandre når noen står fast og ikke komme med svar om at noen bør Google eller kjøpe en bok for å løse problemet. altså: jeg har en Windows 2003 server som jeg bruker som filserver, terminalserver, aplikasjonsserver, dns server og som har AD innstallert. det hender at jeg logger meg på serveren ved hjelp av Remote Desktop for å konfiguere serveren eller annet. Da maskinen står under et bord i stuen bruker jeg remote desktop for å koble meg opp til serveren. Jeg bruker da en brukerkonto som er lagt inn i AD. Problemet komme rnår jeg skulel koble meg opp via remote desktop igår. da ble denne brukerkontoen stengt etter et påloggingsforsøk. Det gikk imidlertid å logge på med en annen konto og åpne den stengte kontoen i AD igjen men den ble stengt ved neste påloggingsforsøk. noen som har noen erfaring på hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
nifty Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Har du sjekket i audit-loggene ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå