Gå til innhold

Hjelp til valg av kvalitets kabinett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk :)

Da blir det Lian Li på meg :)

EDIT: Ikke så lurt å velge P180 når jeg skal bygge for første gang. Siden kablene kanskje ikke er lange nok osv.

Greit å vite at alt passer når det er første gang :)

Endret av loozet
Lenke til kommentar

Jeg har Lian Li kabinettet selv, og er meget fornøyd :)

Antec kabinettet kikket jeg på hos Netshop Oslo. Var litt mye "plastic fantastic" syntes jeg. Men det var akkurat de to jeg vurderte.

Bilder av oppsett osv finner du på:

http://lars.werner.no/wordpress/?p=65

http://lars.werner.no/wordpress/?p=66

http://lars.werner.no/wordpress/?p=67

Lykke til med ditt nye kabinett ;)

Edit: Jeg vet at jeg har et rotete kabinett, anbefaler sterkt å kjøpe PSU med avtagbare kabler!

Endret av Largie
Lenke til kommentar
Takk :)

Da blir det Lian Li på meg :)

EDIT: Ikke så lurt å velge P180 når jeg skal bygge for første gang. Siden kablene kanskje ikke er lange nok osv.

Greit å vite at alt passer når det er første gang :)

7317058[/snapback]

Det er surt når kablene ikke er lange nok vet jeg. Han jeg kjenner som fikk det problemet ble mildt sagt forbannet. I tillegg er det jo kjipt med den ekstra ventetiden det innebærer. Du vil nok ikke angre på valget av dette kabinettet! :thumbup:

~ Medion

Lenke til kommentar

Godt å høre :)

Da BLIR det Lian Li :love:

Bare et lite spørsmål jeg kom på:

Følger SATA kabler med hver enkelt enhet eller hovedkortet (Asus P5B)?

Jeg skal ha 3 SATA enheter. Følger det nok ledninger med hovedkortet? Følger det også med i pakken til enhentene? Det er 2 hardisker og 1 dvd brenner.

Litt kjedelig å få alle delene, men så har jeg ikke nok kabler :p

Endret av loozet
Lenke til kommentar
Det pleier og følge med SATA kabler på hovedkortet. Tipper du skal ha to SATA Harddisker og en SATA DVD-Brenner?

~ Medion

7317336[/snapback]

Ja, akkuratt det jeg skal ha :)

EDIT: Hva betyr ubekreftet

21.11.06 (lagerstatus).

Kan jeg bare få en siste kommentar på dette oppsettet før jeg bestiller? Altså ser det bra ut? (se bilde som vedlegg)

Samsung DVD brenner ja :)

EDIT2: Jeg trenger vel ikke floppy disk?

Endret av loozet
Lenke til kommentar

I dag koblet jeg opp maskineriet mitt i Lian Li-kabinettet du har tenkt å kjøpe og jeg kan med en gang si at du får et pent kabinett. Hadde en kompis på besøk som så på da jeg pakket ut kabinettet og kommentaren fra han var; "dæven for et fint kabinett du har kjøpt". Men det er en liten filleting jeg ikke liker for øyeblikket og det er temperaturen. I skrivende stund ligger min E6600 med Zalman9500LED på 52/53 grader idle, men er ikke helt sikker på om jeg skal gi kabinettet skylden for akkurat det. Temperaturen synker 8-10 grader hvis jeg tar av sidedøren.

Har lest i cpu-delen av forumet at mange sliter med høye temperaturer med de nye Core 2 Duo-cpu'ene og jeg er tydeligvis en av dem.

Lenke til kommentar
I dag koblet jeg opp maskineriet mitt i Lian Li-kabinettet du har tenkt å kjøpe og jeg kan med en gang si at du får et pent kabinett. Hadde en kompis på besøk som så på da jeg pakket ut kabinettet og kommentaren fra han var; "dæven for et fint kabinett du har kjøpt". Men det er en liten filleting jeg ikke liker for øyeblikket og det er temperaturen. I skrivende stund ligger min E6600 med Zalman9500LED på 52/53 grader idle, men er ikke helt sikker på om jeg skal gi kabinettet skylden for akkurat det. Temperaturen synker 8-10 grader hvis jeg tar av sidedøren.

Har lest i cpu-delen av forumet at mange sliter med høye temperaturer med de nye Core 2 Duo-cpu'ene og jeg er tydeligvis en av dem.

7320141[/snapback]

Har du skikkelig gjennomlufting i kabinettet da?

Bra du skal ha SATA DVD-Brenner!  Samsung brenneren? Har den selv og er kjempefornøyd! Deilig å slippe IDE kablene.

Skulle hatt meg en SATA dvd brenner jeg også..men det er ikke aktuelt med svart og det finnes ikke i silver..Så da blir det ingen SATA dvd brenner på meg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...