Artemis-Entreri Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Tenkte å bytte ut den gamle D-link boksen jeg har stående med en trådløs router. Det er 2 pc'r med 1000Mbps nettverkskort som skal kobles til. Så jeg tenkte at det finnes vel nå routere med 1000Mbps switcher, men etter en kjapp kikk på diverse nettbutikker så virker det som det ikke er å få? Burde ikke dette bli vanlig snart nå som de de fleste pcer leveres med Gigabit nettverkskort? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Vel, årsaken til at dette ikke er så lett å få tak i er at behovet er svært minimalt. På en router er det som regel routing delen som er viktig, ikke switchdelen. Og de fleste har i dag ikke tilgang på gigabit internett, og derfor heller ikke gigabit router. Men slik eg ser det har du rent praktisk to alternativer. Kjøpe en switch med gigabit porter på utenom router(som vil være det vanligste og billigste) eller så kan du kjøpe en highend router beregnet for backbone(stamnet). Men dette koster som regel mer en det smaker(i dette tilfellet). Lenke til kommentar
hiper Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 du kan kjøpe gamer routeren til d-link den har gigabit. de har den på www.psdata.no Lenke til kommentar
Artemis-Entreri Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Ja kom akkurat over den routeren hiper, når jeg lette litt grundigere. Ser ut som den passer perfekt. koster jo litt, men blir jo omtrent samme for en router til 5-600kr + switch 400kr. Noen som har noe erfaringer med den? Lenke til kommentar
hiper Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 tror den funker veldig bra! test: test av router som du ser forbedret den pingen for og med vanlige..med vanlig internet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå