DilliMusic Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 heisann. vet ikke om dette er agp eller hva det er jeg. skal kjøpe et skjermkort så må vite hva det er. er ganske noob når det gjelder pc hardware. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 (endret) okey så kjøper jeg et agp 8X kort vil det funke helt fint? Endret 18. november 2006 av Dilly Man Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Det er agp men ser att hovedkortet er mini atx. Mange mini-atx kort har apg4x og det kan hende ditt er det. Så hvis du kjøper 8x kort og du har 4x så vil det kun kjøres på 4x. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 hvordan finner jeg ut om det er 4X eller 8X?? kan man skjekke det i bios? evn. hvor? hvis det er 4X vil det ødelegge spill gleden? blir den treig? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 AGP 4x og 8x er kompatible, men ytelsen på 4x er litt lavere enn på 8x. Det er ikke snakk om store forskjellen. Kanskje rundt 1-5% på middels skjermkort og 5-20% på high end skjermkort med litt lite minne. PS. Bildene er unødvendig store (2560x1920) og 3/4 av bildene er hvite. Det første er så uskarpt at det ikke er noe vits å ha med. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 (endret) jupp vet men licens key til xp stod der så fjernet det i paint. fjernet koden som stod oppe på maskinen og klistra det inne i pc-en. sikkerhet looool lenge siden men til poenget ville ikke at andre skulle se koden. men da går jeg for å kjøpe et agp skjermkort da:) blir vel geforce et eller annet. men hvordan finner jeg ut om det er 4X eller 8X?? Endret 18. november 2006 av Dilly Man Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Du kan laste ned AIDA32 og bruke det til å finne ut om det er AGP x4 eller x8. Eller så kan du finne navnet på hovedkortet og sjekke hva produsenten skriver i spesifikasjonene. Ellers så går det fint an å fjerne det hvite feltet i paint. Det er bare å flytte selve bildet oppover, ta tak i hjørnet og krympe bildet til alt det hvite er borte. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Du vil ikke ha noe glede av 8x i forhold til 4x nei, for ingen agp-kort er laget så de kan få brukt mer enn 4x allikevel, selv om de fysisk bruker 8x port og er stillet inn og optimalisert til 8x... kjøp et godt agp-kort du, f.eks. x1650 kortet. det vil gi deg masse ytelse i de fleste nye spill, uansett om du har 4x eller 8x port. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 (endret) okey høres fint ut. skal ta en kikk på det skjermkortet. x1650 lastet ned aida32 nå. finner agp et sted der men det står at den er i bruk? står ikke hvor mye det er 4X eller 8X men får se kansje jeg titter på feil sted. kan jeg finne hva hovedkortet heter i aida32 eller må jeg titte inni pc-en? Endret 19. november 2006 av Dilly Man Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 kan jeg finne hva hovedkortet heter i aida32 eller må jeg titte inni pc-en?7314359[/snapback] Begge deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå