Gå til innhold

Alt er utspilt, musikktips? (Gjerne blues / rock)


-Teddy-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lenge leve janteloven på dette forumet.

Hva du måtte mene om folk som liker Pink Floyd er totalt likegyldig for meg. Også må jeg tilføye at Pink Floyd ikke er det eneste jeg hører på. Blant mine største favorittband finner du Alice Cooper, Mike Oldfield, Kraftwerk, Tangerine Dream, Procol Harum, Muse, Deep Purple, Uriah Heep, Traffic og mye annet.

Lenke til kommentar
Jeg argumenter for hvorfor jeg mener Pink Floyd er bra, og gjør det hver gang du hakker på det. Det står like mye på deg. :)

7327332[/snapback]

"Trenger ikke å dra den helt ut hver gang"

 

John Frusciante - Murderers

7327341[/snapback]

Utrolig flott sang, resten av John er skuffende men den låta er kos.

 

Du kan sikkert også sjekke ut gruppa "Moody Blues".

Lenke til kommentar

Jesus, kan ikke folk ta OT-krangling via PM..? :ermm:

 

Men, hvertfall, Teddy, Porcupine Tree er fantastisk! "Blackest eyes" og "Collapse the light into earth" er vinnere på linken over, men sjekk for all del ut de to andre låtene også.

 

Har du prøvd Muse ennå? Noe annet enn "Unintended"? Gromt band! "Knights of Cyclonia" spilles mye her. "Thoughts of a dying atheist" også. "Starlight". Søren heller, de har så mye bra. :)

Lenke til kommentar

Støtte forslag om JJ Cale (spesielt sammen med Eric Clapton) og Gary Moore. Rolling Stones har vel stort sett en tre fire sanger jeg liker (Angie, Start me up og Satisfaction), og har veldig mye likt. Siden du liker britisk musikk (The Shadows) så bør du kanskje ta en nærmere lytt på The Beatles, som faktisk har mye bra. Eagles har også mye bra, Marius Müller er en av de beste norske artistene (bortsett fra pop crapet...). Der har du vel litt å sjekke ut, husk å kjøpe platene til de artistene du liker best da...

 

EDIT: Ser du har hørt litt av Mr. R sin musikk (Bela Fleck), som er veldig bra. Er nesten umulig å få tak i musikk fra han i Norge, men du får opp noen album på CDON...

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar

OT: Neitakk, kan du vennligst slutte å være hårsår fanboy? Litt slitsomt å lese i lengden. Ikke alle liker et band, sånn er det med den saken. Hverken en blodfan eller en som misliker et band er de første jeg tenker på om jeg skal tenke på hvem som er best egnet til å anbefale et band til noen som ikke har hørt no særlig på det bandet tidligere.

 

Når det er sagt, PF har mye bra som trådstarter sikkert kan like :)

 

Selv vil jeg anbefale:

Wolfstone (skotsk (?) folk-rock, særlig plata "Almost an Island")

Mew - Frengers

...and you will know us by the Trail of Dead - Worlds Apart

Tool - Ænima (muligens noe tyngre enn du er vant med, men verdt å sjekke ut)

Lenke til kommentar
Neitakk, kan du vennligst slutte å være hårsår fanboy? Litt slitsomt å lese i lengden.

7435047[/snapback]

Velkommen etter mann hvis ignorerer alt annet som er sagt i denne tråden sider etterpå. ;)

Er det noe som er slitsomt å lese, så er det når noen forteller andre hva de skal si og ikke si. Dette er et diskusjonsforum, og her diskuterer jeg så mye jeg vil så lenge det er innenfor rimelighetens grenser. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...