Gå til innhold

Alt er utspilt, musikktips? (Gjerne blues / rock)

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjekk ut noe på denne listen :)

7319200[/snapback]

Jøss, du har utrolig god smak...

Alle disse (hentet fra din liste) er representert i min CD-hylle: Bob Dylan, Pink Floyd, Jefferson Airplane, Grateful Dead, Barclay James Harvest, King Crimson, Kaizers Orchestra, The Doors, Thin Lizzy, Midnight Choir, Motorpsycho, Jim Morrison, Black Sabbath, The Beatles, Neil Young, Electric Light Orchestra, Uriah Heep, Fuzzy Duck, Syd Barrett, Edgar Broughton, Roger Waters & Ron Geesin, The Byrds, Led Zeppelin og Roger Waters.

Lenke til kommentar
Sjekk ut noe på denne listen :)

7319200[/snapback]

Jøss, du har utrolig god smak...

Alle disse (hentet fra din liste) er representert i min CD-hylle: Bob Dylan, Pink Floyd, Jefferson Airplane, Grateful Dead, Barclay James Harvest, King Crimson, Kaizers Orchestra, The Doors, Thin Lizzy, Midnight Choir, Motorpsycho, Jim Morrison, Black Sabbath, The Beatles, Neil Young, Electric Light Orchestra, Uriah Heep, Fuzzy Duck, Syd Barrett, Edgar Broughton, Roger Waters & Ron Geesin, The Byrds, Led Zeppelin og Roger Waters.

7319226[/snapback]

Ser farlig ut som en del av min CD-hylle det der :D

Men, takk skal du ha, jeg vet du er en av dem som setter pris på god musikk, det er jeg også ;)

Lenke til kommentar
Lev i harmoni nå da. Har ikke hørt så veldig mye av Pink Floyd, men tror jeg liker musikken. Mye bra, mye dårlig, men slik er det jo overalt. :)

Likte stilen til Allmann Brothers, noen av låtene ble dog litt for anonyme til tider.

Billy Idol har noen hits, resten var "greit".

Incubus ble noe av det "hardere" jeg hører på igjen. Noen låter ble litt overkill-masete. Ellers noe bra.

Jimi Hendrix falt ikke helt i smak.

The Rolling Stones skal jeg garantert prøvehøre mer av.

Noen spesielle album fra Allmann Brothers, Billy og Incubus dere kan anbefale? Åpen for flere andre forslag og.

EDIT: Tusen takk for mange gode forslag hittil!

7319102[/snapback]

Allmann Brothers med One Way Out og Jessica burde du høre.

Mine Incubus-favoritter er vel Wish You Were Here, Stellar, Pardon Me (gjerne dne akkustiske versjonen) og Mexico

Fint at du like Rolling Stones - de beste sangene til Stones utenom de aller, aller mest kjente er "Gimme Shelter", "Let It Loose" og "Wild Horses".

Lenke til kommentar
Talent i noe subjektivt er subjektivt.  :)

7318959[/snapback]

Talent er vel strengt tatt ikke subjektivt. At Sex Pistols ikke er de mest talentfulle musikerene opp i gjennom historien skal jeg gi deg rett i, men det mener de aller fleste.

The Clash der i mot hadde talent, noe alle er enige om.

Selv om du synes Mozart suger så hadde han talent.

Selv om det er mange som sier at Peter Crouch er en dritdårlig, stygg fotballspiller har han fortsatt talent.

Lenke til kommentar
Talent i noe subjektivt er subjektivt.  :)

7318959[/snapback]

Talent er vel strengt tatt ikke subjektivt. At Sex Pistols ikke er de mest talentfulle musikerene opp i gjennom historien skal jeg gi deg rett i, men det mener de aller fleste.

The Clash der i mot hadde talent, noe alle er enige om.

Selv om du synes Mozart suger så hadde han talent.

Selv om det er mange som sier at Peter Crouch er en dritdårlig, stygg fotballspiller har han fortsatt talent.

7325486[/snapback]

Det er ikke det samme å måle talent på en fotballspiller og måle om en person har talent til å skrive bra musikk. Å måle talent i om personen er god til å spille gitar igjen blir fort lettere. Men jeg mener det er noe annet med det å skrive låter. F.eks. noen mener sikkert at Sex Pistols hadde en gave fra gud fordi sangene var så bra, mens andre mener stikk motsatt.

Lenke til kommentar

Ja han har tallent til å se hvor det er lurt å invistere. Jeg syns ikke Pink Floyd har talent til å skrive musikk. Fordi det de lager er så utrolig dårlig. For å bruke den siden der, så kan jeg si at Pink Floyd har like mye talent til å skrive musikk som Madonna har i å spille fotball. Det er min mening. Yngwie Malmsteen har talent til å spille gitar, men han har ikke talent til å skrive musikk.

Lenke til kommentar

Merkelig at Pink Floyd har klart å selge over 200 millioner album som kun inneholder musikk de har skrevet selv (aldri en eneste coverlåt på deres plater), hvis du mener de ikke har talent til å skrive musikk.

Jeg skjønner ikke logikken din her, muligens fordi det ikke er noen logikk bak det du sier.

Edit: Til sammenligning har Iron Maiden solgt 70 millioner album. Selv om jeg ikke liker det bandet noe særlig, så kan jeg ikke nekte for at de er talentfulle.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Og 50 Cent har selgt flere titalls millioner (husk nå at Pink har holdt på i mange flere år), han eier ikke talent til det han driver med. Selv folk som liker musikken sier at han er sløv.

Men jeg gidder ikke diskutere dette her, for jeg syns virkelig ikke de har talent, hvor mye de har solgt bryr jeg meg ingenting om. Talent måles ikke hvor mye de har tjent, og jeg syns ikke musikken dems er spesiell på noen måte.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke ansatt deg som talentjeger. :)

Hvis du var ute etter en låtskriver, og Roger Waters tilbød seg å ta jobben, og du hadde takket nei, skal jeg garantere deg at du hadde takket nei til et låtskrivergeni av de sjeldne. Regner med at du aldri har hørt et eneste soloalbum av ham, så anbefaler deg å høre gjennom Amused to Death før du uttaler deg om han er talentfull eller ikke.

Tror det står mer på at det ikke er din type musikk jeg. Klassisk er for eksempel ikke min type musikk, men å si at Mozart ikke hadde talent fordi jeg ikke liker musikken han har skrevet, det blir korkteit.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Og jeg hadde ikke ansatt deg som noe annet enn gartner.

Som jeg har sagt flere ganger, selv med musikke jeg ikke syns noe serlig om klarer jeg å høre om det er "teknisk" bra, da snakker jeg ikke om de har brukt riktig software men om melodier og lignende er bra selv om helheten ikke appelerer til meg. Spesielt ved techno, når en kamerat skal ha meg til å høre på det og det.

Klassisk er ikke min type musikk og Mozart hadde absolutt talent.

Lenke til kommentar
Klassisk er ikke min type musikk og Mozart hadde absolutt talent.

Pink Floyd er ikke din type musikk, og musikerne i bandet hadde absolutt talent.

PS: Gartnerarbeid er ikke min greie ;)

7327124[/snapback]

Nei, de er flinke på sine instrumenter men ikke flinke til å lage musikk. Du får ikke meg til å mene noe annet uansett, jeg ser ikke noe som helst i musikken dems til å si at de har talent, eller vet hva de gjør i det hele tatt. Sånn er det bare. Folk som mener at Gud fins og, andre mener at det er umulig. Folk er forskjellige.

Lenke til kommentar
Så du mener de hadde kommet bedre ut av det om de fremførte coverlåter fremfor å spille sin egenskrevet musikk som de i følge deg ikke hadde talent til? :nei:

7327134[/snapback]

Jeg kan ikke noe for at folk som deg kjøper den dritten og de virker suksessfulle. For meg hadde de kommet best ut av det om de hadde latt være å lage musikk. Jeg HATER coverband, de rene coverbandene som du sikkert har på kulturhuset som ikke klarer å spille Ramones engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...