Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert driver til nettverkskort

Anbefalte innlegg

Naboen har en gml PC, IBM med Windows 98 SE. Skal forsøke å installere et gammelt trådløst nettverkskort fra D-Link - DWL510. I følge spesifikasjonene til kortet skal dette gå på WIN98 SE. Når jeg setter inn CD-rommen med driverne får jeg følgende svar:

"1628;Failed to complete installation".

Har søkt på microsoft sine sider, og ellers inne på HW og andre steder. Kommer imidlertid ingen vei. Må innrømme at jeg heller ikke er den skarpeste kniven i skuffa når det kommer til prob. som det her. Er det noen som har tips å komme med?

Routeren er en D-link DI-514.

Endret av abr133
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå fått installert driver. Hva jeg har gjort feil tidligere vites ikke. Prøvde imidlertid å fjerne alt, og starte på scratch. Når jeg gikk inn på kontrollpanel + "Legg til ny maskinvare" funka det fett. Fikk beskjed om at driver ble installert, slo av maskinen, satt inn kortet, slo på maskinen, restartet den. Alt etter boka. Hadde prøvd dette tidligere også - men da hadde feilmedlingene stått i kø. Sikkert fingertrøbbel, men....

Når maskinen nå slås på får jeg ikke konfigurert kortet. Kommder ikke noe D-link ikon på oppgavemenyen.

Hvor går evt. veien videre? Så vidt jeg har forstått trenger jeg å installerer ICS for å ordne tildelinga av internett (er det korrekt?). Finner ikke helt ut hvordan jeg skal gjøre det. Har funnet ei oppskrift:

Installasjon av ICS

1. -Start -> Innstillinger -> Kontrollpanel ->

2. > Legg til/Fjern programmer... -> Windows Setup ->

-> Internet verktøy -> Detaljer ->

3. Sett hak ved Deling av Internett

4. OK

5. OK

6. Bruk Internet Connection Sharing Wizard (Network Setup Wizard)

7. OK

8. Restart datamaskinen

Allerede i 2. pkt sliter jeg - finner ikke Windows setup. Kommer jeg i mål på andre måter?

Mitt nåværende problem stemmer ikke med overskrifta lenger....

Endret av abr133
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...