Gå til innhold

hvorfor skal jeg ikke kjøpe mini mac?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har aldri vært mac-bruker, og har derfor vært negativ til mac de gangene jeg har knota med å bruke en mac for å surfe eller gjøre noe annet som er vanskelig når man ikke vet hvilken knapp man skal trykke på.

Nåvel: jeg skal kjøpe meg en datamaskin som skal stå på soverommet. Den skal ikke bråke, og brukes til å skrive, surfe, bildegreier, se enogannen film og spille sjakk. Planen var å kjøpe ettellerannet brukt til en billig penge, men nå surfet jeg meg forbi en mac mini!

Den er liten, elegant og forholdsvis billig.

Jeg tenker på den billigste varianten med:

1,66 Ghz intel core duo prosessor

512 MB ram

60 GB HD

Til 5190 kroner

Noen som kan redde meg fra å gjøre et dårlig kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten 13" mac er jo genialt til ditt bruk. Den er dønn stille, selv når vifta går er den stille. Den har jo ikke noe ytelse men det er vel heller ikke poenget. Ser du skal bruke den til noe bildegreier og det er jo mac gode på, bare pass på at du har eksternt tastatur/mus. I det miste ekstern mus.

Lenke til kommentar

Hei og hopp og takk for svar.

En tretten tommers bærbar mac koster dobbelt så mye! Også har jeg en ok bærbar som gjør all nytten egentlig. Den surfer og skriver og kan bringes! Men den har for liten harddisk til at det går an å laste ned noe filmer og sånt.

Jeg vil ha muligheten til å laste ned noen filmer eller se en dvd på 19 tommern. Og muligheten til et lite arbeidssted med en stor skjerm og god sittestilling og få kabler og ikke et stort pc-rot! Og at den kan stå og laste ned en film mens jeg sover uten at jeg plages av viftestøy. Det høres jammen ut som jeg trenger mac mini!

Eneste jeg lurer på: Vil jeg venne meg til å bruke mac?

Og: går det bra å ha både og. Jeg kommer jo til å skrive litt på mac og litt på pc. Går det bra? Jeg bør vel kunne bytte dokumenter fra en plattform til en annen i 2006, burde jeg ikke. jeg mener: I VERDENS rikeste land....

Har dere noe å si så blir jeg glad for hvert eneste bidrag:

Vennlig hilsen The boy wonder!

Lenke til kommentar

Hei.

Mac Mine er en av de mest geniale maskinene på markedet.

Når det komme til støynivå så er den tilnærmet lydløs. Litt lyd vil det selvfølgelig komme når du belaster den, men veldig lite.

Ytelse er å sammenligne den mot MacBook, faktisk de samme dele som er inni. Hden er IKKE 7200RPM, men en 5400RPM. Skal du ha "stasjonær ytelse" må du opp på MacBook PRO eller iMac.

Uansett, den er ikke treg!

Siden den har x86 arkitektur så kan du installere windows på den hvis du ikke klarer OS X.

Endret av MeG^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...