Gå til innhold

Nyinnspilling av The Thing

RogueAlien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er rett og slett vanvidd. Effektene i The Thing er mer effektive enn mye av det CGI pisset som blir brukt i filmer nå til dags. De kommer aldri til å klare å skape den samme stemningen som Carpenter klarte. Jeg er så skeptisk som det går an å bli til dette, og når jeg leste om det i går ble jeg rett og slett forbanna. Hvorfor i helvete kan folk komme på å remake filmer som er så nære perfeksjon. Det er en synd og en skam. De burde la filmen være i fred.

Lenke til kommentar
Nyinnspilling av John Carpenter's The Thing..

Bra eller dårlig?

Hva tror du?

Jeg synes Carpenter's film er bra nok..men blir det bedre av å ha nyere effekter eller er dette bare enda en dårlig resirkulasjon?

Først vil jeg si at THE THING er en av mine favoritter i denne sjangeren (og en av Carpenters beste). Den holder seg fremdeles bra selv etter alle disse årene.

Hvorvidt denne remaken virker lovende eller ei er vanskelig å si akkurat nå, ettersom det ikke er kjent hvem som skal regissere filmen (jeg leste også i Empire-artikkelen at dette også kunne dreie seg om en prequel og ikke en remake). Men i utgangspunktet har remakes en tendens til å skuffe i forhold til originalen, så regissøren vil uansett få en tøff oppgave (filmer som blir gjenstand for remakes er som regel ganske vellykkede i utgangspunktet, noe som gjør utfordringen enda større). Et lite lyspunkt må være at produsenten (David Foster) av Carpenters THE THING, også vil overvære denne remaken. Carpenters THE THING har forresten mye til felles med Howard Hawks' THE THING FROM ANOTHER WORLD fra 1951 (det er også grunnen til at filmen også omtales som JOHN CARPENTER'S THE THING)

Når det gjelder effektene så var de veldig effektive i Carpenters THE THING (mange uforglemmelige scener...). Med dagens state-of-the-art innen dukker, make-up, effekter og teknologi (som f.eks. CGI), så er potensialet og mulighetene større, men det er måten disse blir presentert på som vil være av størst betydning, slik jeg ser det. Problemet er at siden THE THING kom ut så har vi sett hundrevis (eller tusenvis) av filmer med alle slags spektakulære effekter i nesten alle slags former, og det kreves mer og mer for at vi skal la oss imponere i samme grad.

Til syvende og sist tror jeg det er selve kjemien og plottet som vil bære filmen, og ikke effektene. Det som gjorde THE THING til en så bra film var dynamikken mellom karakterene, intimiteten og måten usikkerheten blant dem ble skildret på (hvem kan jeg stole på, er du den du utgir deg for?). Det at handlingen var lagt til et fjernt, kaldt sted var veldig smart, fordi du følte at karakterene var 'sperret' inne. De måtte konfrontere faren der ute og ikke minst sine egne redsler. Hvis regissøren vet å håndtere disse aspektene ved filmen, så ivaretar han mye av originalens essens etter min mening. Men på den annen side ville det vært mer originalt og forfriskende dersom han velger en mer personlig vinkling, som samtidig bevarer mange av kvalitetene til originalen.

Lenke til kommentar

Jeg synes det begynner å bli litt rart nå.

1. Boka "Who Goes There"

2. Filmen "The Thing From Another World"

3. Filmen "The Thing"

4. Filmen "The Thing"

??

Boka var god, Thing from Another World var OK, og The Thing fra 80-tallet var perfeksjonen av de to "forgjengerne" som den er basert på. Hvorfor skal en da prøve å gjøre den enda bedre, noe de umulig kan klare, med en remake? FAEN sier man til sånt! FAEN!

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

En nyinnspilling av "The Thing" har jeg heller små forventninger til,det virker på meg som om noen regissører begynner å gå tom for ideer her.Da er det bedre å heller la det være,da det som regel er dømt til å mislykkes. Se bare på ny innspillingen av "The Omen"...Jeg personlig syntes det hele var tragisk,stemningen/atmosfæren fra originalen var forsvunnet.Originalen var slik den opprinnelig skulle være og ferdig med den saken,hvorfor ikke bare la det bli med det. Snakk om å kverne videre på allerede glimrende kassa-suksesser for deretter å gå på trynet i søla.

Lenke til kommentar

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei ! ! ! :(

Faen å! Akkurat det jeg hadde fryktet. Først The Fog og Assault on Precinct 13, og nå The Thing :cry: Remaken kommer neppe til å overgå Carpenter's verk. Carpenter's The Thing er jo en klassiker som burde aldri bli nyinnspilt. Den er "hellig". Hvem skal liksom ta jobben som Regissør? Og hvem blir den nye MacCready??

Det kunne vært litt morsomt om det ble en prequel. Tenk dere en horror-hollywoodfilm med aliens og nordmenn! :!: "The Thing vs. Norwegians" :green: Hehe, ikke egentlig :p

En annen ting som også kunne vært kult hadde vært at prequelen ble godt mottat av folk og de følte at de måtte se Carpenter's The Thing ("oppfølgeren") og The Thing vil bli mer populær enn den er i dag. Men det er lov å drømme :roll:

*Wow, jeg brukte mange smileyer!*

Endret av CrowaX
Lenke til kommentar

De tar alle filmene til Carpenter for tiden. Assault, The Fog og i det siste The Fog og Halloween. Selv om Halloween ikke skal være en direkte remake ifølge Rob Zombie, men mer en prequel/remake, hvor fokuset skulle være mer på Michael Myers. Kan bli interessant å se hva mannen klarer med Halloween, ettersom jeg likte House of 1000 Corpses og The Devils Rejects veldig godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...