Gå til innhold

Varmt skjermkort - Forsikring > Garanti?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har problemer med artifacts i spill, og tror årsaken til dette er for varmt skjermkort.

 

Jeg har garanti på PCen min, og har forbud fra leverandøren om å åpne PCen. Problemet er altså at jeg har lyst å åpne kabinettet å se om det er støv som er problemet, men når jeg da åpner kabinettet går garantien ut. Da kommer forsikringen inn i bildet; jeg har tidligere fått dekket mobiltap, (datt uti sjøen med mobilen i lomma :p ) men om jeg får dekket f.eks. nytt skjermkort på samme grunnlag lurer jeg litt på.

 

Hva synes dere jeg burde gjøre? Bruke garantien og sende inn PCen (noe som jeg helst ikke vil for da blir jeg sittendes uten PC en god stund) eller åpne kabinettet, tørke støv og kanskje få fikset artifacts-problemet (Men da viss noe blir ødelagt i etterkant bruke forsikring, som jeg er usikker på om vil fungere)?

 

Takk :)

Endret av MrSkatun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har problemer med artifacts i spill, og tror årsaken til dette er for varmt skjermkort.

 

Jeg har garanti på PCen min, og har forbud fra leverandøren om å åpne PCen. Problemet er altså at jeg har lyst å åpne kabinettet å se om det er støv som er problemet, men når jeg da åpner kabinettet går garantien ut. Da kommer forsikringen inn i bildet; jeg har tidligere fått dekket mobiltap, (datt uti sjøen med mobilen i lomma :p ) men om jeg får dekket f.eks. nytt skjermkort på samme grunnlag lurer jeg litt på.

 

Hva synes dere jeg burde gjøre? Bruke garantien og sende inn PCen (noe som jeg helst ikke vil for da blir jeg sittendes uten PC en god stund) eller åpne kabinettet, tørke støv og kanskje få fikset artifacts-problemet (Men da viss noe blir ødelagt i etterkant bruke forsikring, som jeg er usikker på om vil fungere)?

 

Takk :)

7311958[/snapback]

Send inn. er litt dumt vist det ikke er støv :ermm::p

Lenke til kommentar

Kan du ikke høre med de du kjøpte PC-en av? Forklar problemet, og spør om du kan åpne kabinettet for å sjekke - uten at du mister garantien? Uansett har du jo reklamasjonsrett (hvis det er aktuelt), og jeg kan aldri tro at reklamasjonsretten tar hensyn til et tåpelig pålegg fra produsenten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...