PKA Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Prøver meg litt på ClarkConnect.... Når jeg har installert, og fått maskinen opp.... -hvordan "ettermonterer jeg flere større harddisker? -hvordan partisjonerer jeg til ext3? -hvordan formaterer jeg? Muligens dumme spørsmål, men trenger å lære dette..... -PKA- Lenke til kommentar
SoulAssasin Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Om ikke ClarkConnect er så mye annerledes enn De Linux-distroene jeg har prøvd så...: 1. Mount /dev/hdax /mp3 ...F.eks :> x er nummeret på hd'n/partisjonen du vil mounte. 2. cfdisk eller fdisk /dev/hdax skulle vel hjelpe ? 3.Er ingen spesiell "formaterings" kommando i Linux, dog så sletter du ting med rm -rf /det/du/vil/slette...Og om du vil slette alt (formatere), så skriver du rm -rf /* Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Clarkconnect v1.1 er basert på Redhat 7.3, så du kan bruke de fleste dokumenter/programmer til Redhat uten problem. (I tillegg inneholder den Apt-get, for å gjøre oppdatering o.l. enklere) Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Samt webmin. Stikk inn der så kan du mounte, dele å partisjonere så meget du vil. Jeg måtte dog inn å manuelt sette mask=0755 i smb.conf. Webmin satte bare mode=0755, som ikke dukka opp på nettverket... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå