Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skikkelig barbering av ansiktet

nomore

Anbefalte innlegg

Du som har hardt skjegg sliter mere på høvlene.

- Jeg barberer meg to ganger i uken, og prøver meg på tre når jeg har tid. Jeg anbefaler at du barberer kun med hårene hele tiden. :)

7643634[/snapback]

Hardt skjegg ja. Skifter høvler når jeg kjenner de begynner å bli ukvass. Tar vel litt over 9 gangers bruk.

-snip-

7648897[/snapback]

Dæven sier jeg bare :p

Bruker du mye i barberhøvler?

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Barberte meg for første gang i dag tidlig, resultatet ble så som så, jeg kjenner at jeg ikke er helt glatt. Jeg lurer på om jeg ikke bruker nok kraft? evt er det fordi håret fremdeles er alt for mykt, men enn helt ny høvel burde vel klare det?

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar
Barberte meg for første gang i dag tidlig, resultatet ble så som så, jeg kjenner at jeg ikke er helt glatt. Jeg lurer på om jeg ikke bruker nok kraft? evt er det fordi håret fremdeles er alt for mykt, men enn helt ny høvel burde vel klare det?

Du skal ikke bruke kraft.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke merker godt at det er glatt så har du ikke nok skjegg til å kjenne forskjellen.

Lenke til kommentar

Jeg spør det samme som en spurte tidligere i tråden, er det noen med erfaring fra barberkniv? Å barbere seg med en barberkniv er et de ultimate manndomstegn, og hvis det ikke er for problematisk å mestre teknikken, har jeg store planer om å gi det en sjanse..

Lenke til kommentar
Jeg spør det samme som en spurte tidligere i tråden, er det noen med erfaring fra barberkniv? Å barbere seg med en barberkniv er et de ultimate manndomstegn, og hvis det ikke er for problematisk å mestre teknikken, har jeg store planer om å gi det en sjanse..

For tiden bruker jeg en gammeldags barberhøvel (enblads) og er veldig fornøyd med det, men sikler ganske på denne kniven som jeg forhåpentligvis får råd til en eller annen gang :)

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg maskin. Kjøpte ny philips til 2000 i sommer. Topmodellen. Først vasker jeg ansiktet, så har jeg på barberskum (fra yves-rocher) mens ansiktet er vått, og så barberer. Som regel tar det 10 minutter. Tørrbarbering med maskin funker overhodet ikke på meg. Blir da stående resten av dagen, siden jeg aldri blir fornøyd.

Jeg har prøvd høvel. Prøvde da dette: http://www.efi.no/product.cfm?path=1,6,11

Gikk rett i søpla. Selv om huden føltes helt glatt, ble det ikke spesielt bra. Når jeg så meg i speilet etter jeg hadde barbert meg, så jeg like skjeggete ut. Ikke bra.

Men vurdere å prøve høvel igjen. Får vel prøve Gillette. Et problem er jo kvisene. Blir blod hver gang. Både med høvel og maskin.

Lenke til kommentar

Selv om man kanskje ikke skulle trodd det så er barberkremen nesten like viktig som barberhøvelen. Slutta å bruke billigskum for lenge siden, det er faktisk stor forskjell på litt dyrere produkter! Har brukt noe som heter Ultra Shave en god stund, får veldig myk og god hud av den. Litt stiv i pris, men verdt det for min del. Ellers har jeg også prøvd den Proraso kremen som ble nevnt på side 3. Den var også veldig bra, og ser ut til å holde lenge. Har hatt min i ca. ett år og har fortsatt masse igjen. Nå har jeg ikke barbert meg hver dag, og bruker også litt forskjellige produkter, men vil likevel si at den er drøyere i bruk enn noe annet jeg har prøvd. Når det gjelder kviser kan det være ett problem ja. Sliter ikke så mye med det nå lenger, men det gjelder vel å være forsiktig og bruke et skarpt blad, slik at det ikke skraper unødvendig på huden vil jeg tippe..

Lenke til kommentar

Viktigste for meg er barberbladene, det er så jævlig stor forskjell på dem.

Et nytt Mach 3 Turbo kjennes ut som et SLØVT Mach 3 Power blad.

Så kjøp Mach 3 Power blader folkens.

Ellers barberer jeg meg i dusjen. Gel/Skum, whatever jeg har, barberer med hårene, så sideveis, så mot hårene tilslutt. Det er veldig viktig hvis du er av typen som liker intimbarbering, selv om det ikke kjennes vondt å bare dra rett over mot hårene så merker du det dagen etter for å si det sånn. Jo mindre ubehagelig du barberer, jo mindre ser du negative resultater da for å si det sånn. Hvis du har problemer med visse områder på halsen kan det være en idé å faktisk se litt nedover mot gulvet, det kan virke mot sin hensikt, men det funker faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...