Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skikkelig barbering av ansiktet

nomore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjærer meg alltid på adamseplet, men så barberer jeg meg alltid i en vill fart, så det er kanskje ikke så rart.

Har aldri prøvd maskin, men vurderer til å gå over til det. Syns høvel er noe drit. Eneste problemet er at alle her anbefaler høvel og syns det er bedre enn maskin, og det kan jo tyde på at maskin er enda mer drit.

Lenke til kommentar
Snakker vi om 1 uke, 2 uker eller ?

7372035[/snapback]

Vanskelig å si. Kommer an på hvilken høvel man har, kvalitet osv. Men et blad burde vare en måned kanskje. Mulig jeg roter nå for jeg har ikke telling på antall ganger jeg bruker et barberblad. Jeg bytter bare når dem blir dårlige. :xmas:

Noen som har prøvd den nye riste-høvelen til Gilette?

7372109[/snapback]

Nei, men nå trenger jeg snart ny høvel så kanskje jeg skal prøve den.

Jeg barberer MED hårene først, og så når jeg egentlig er ferdig tar jeg en ekstra runde MOT hårene på kinnene for å få det extra smooth.

7372087[/snapback]

Jeg barberer alle veier jeg, noen gang nedover på skrå og oppover, etter som jeg føler trengs. :evil:

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Er man skikkelig hardcore shaver så bruker man maskin kjapt og tar groveste, så fukter godt med vann og så høvel. da blir glatt og ikke alle disse "sårenene" som akn komme fordi det ikke ble høvlet godt nok når hårene liksom lugger litt når du har barbert.

Lenke til kommentar
Vanskelig å si. Kommer an på hvilken høvel man har, kvalitet osv. Men et blad burde vare en måned kanskje. Mulig jeg roter nå for jeg har ikke telling på antall ganger jeg bruker et barberblad. Jeg bytter bare når dem blir dårlige. :xmas:

Haha, brukte samme blad i to år jeg før jeg fant noen ekstra blad i dassmappa og bytta :p. De gamle var så sløve at, så det første jeg gjorde når jeg fikk på de nye som var dritskarpe var å kline høvelen på kinnet og dra nedover med kraft som jeg kunne gjøre med de gamle. Ble et fint lite kutt det :p. Nå bytter jeg hver måned ca.

Lenke til kommentar
Jeg barberer MED hårene først, og så når jeg egentlig er ferdig tar jeg en ekstra runde MOT hårene på kinnene for å få det extra smooth.

7372087[/snapback]

Smooth er viktig. :thumbup:

Dessuten blir det alltid litt gjen hvis jeg bare tar med hårene, særlig i kinnskjegg-området, der hårveksten min er ekstremt stri. Har man skarpe blader er det ikke noe problem med inngroing.

Lenke til kommentar

7372087[/snapback]

Skulle til å si det samma selv, tar hele ansiktet i retningen hårene vokser først, så barberer jeg mot hårene etterpå, men med mye mindre kraft. Å begynne mot hårene der de vokser tettest = 100% sikkert å skjære seg for min del.

Maskin synes jeg gir dårlig resultat, og de kan av og til finne på å lugge ut et og annet hår, noe som gjør det hele til en nervøs opplevelse for min del :)

Lenke til kommentar

For å få en skikkelig barbering bør du bruke barberkost og en god barbersåpe. Du kommer til å merke stor forskjell. Jeg har nylig testet et produkt som heter Ultra Shave, og synes også det var svært bra. Kan kjøpes her

Som sagt her før, barber deg alltid med hårene. Vask ansiktet med varmt vann, eller dusj før du barberer deg! Det vil åpne porene, og gjøre hårene lettere å kutte.

Endret av Vralteladden
Lenke til kommentar
Jeg barberer mot hårene, dvs nedenfra og oppover. Det irritererte huden litt mer i starten, men gir et heeelt smooth resultat :D.

7313314[/snapback]

Syke mennesker, det skal barberes MED hårene..

7395198[/snapback]

Da blir det igjen så mye småhår her og der. Men skal prøve å gjøre som de andre sier, altså barbere først med og så mot.

Hva skjer egentlig hvis et hår begynner å vokse innover som følge av mot hårene barbering? Hvordan fikser man det som skjer da?

Lenke til kommentar

Hmm, bruker bare barbermaskin, men bruker ikke det noe ofte, liker å ha skinskjegg/skjegg, eneste blir barten som må bort... Tar skjegget når jeg starter å ligne en boms :p

En annen ting, prøvde å barbere meg en gang etter jeg hadde litt mye skjegg en periode, ahhhHAHAH HAHHHHH det var kaldt å gå ute...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har vi passert 1 måned med manuell barbering FRI for UHELL :)

Og eg er fortsatt mer fornøyd med dette en med maskin.

Har også byttet et blad allerede. Byttet da eg såg at den grønne stripen(alovera) og blå stripen(lotion?) nesten ble borte.

Nå får eg spare opp til en skikkelig børste(med grevlinghår) og skikkelig barberskum så er alt perfekt.

Takk for hjelpa alle :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...