Lemric Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg har en XP2000+ cpu... Når jeg prøver å starte maskinen holder den på i 2-3 sekunder så skrur den seg av... Det luktet litt svidd etterpå, kan den da være brent?? Jeg har vannkjøling og pumpa gikk... Dessuten støtter hovedkortet (ASUS A7V-333) COP... CPU Overheat Protection... Med andre ord, den skrur av pc'n hvis cpu blir for varm... Regner med at hvis den er svidd får jeg igjen på garanti?!? Kjernen er hel... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Sikkert noe annet enn prosessoren. Kankje ram, en kabel eller noe sånt. Eller PSU. Har du sjekket at det strømmer luft ut av PSU'en, dersom du ikke vannkjøler den også. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Jeg var ekstremt sur en gang og stappa derfor rammen inni feil vei. derfor lukta den svidd. men det har vel ikke du gjort. Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Jeg satt i min gode gamle Duron 900 og bruker nå pc'n uten problemer... =) Da må det jo være cpu?!? Det luktet svidd av cpu, og det var en liten svart "stripe" utifra kjerna på cpu... Akuratt sånn som det blir etter kinaputter... =) Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Et lite spm bare... =) Ossen i all verden klarte du å sete inn rammen feil vei?!? Du har kanskje ikke den typen som bare kan settes inn en vei?? Hehe... =) Lenke til kommentar
RPA Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 En jeg kjenner har samme hovedkort...kjørte maskin med løs kjøleribbe...først på MSI KT3-Ultra. Da skrudde maskinen seg av. Når han satte samme cpu og fortsatt med løs kjøleribbe i sitt Asus A7v-333 så ble den svidd øyeblikkelig. Den overopphetingsbeskyttelsen ser ut til å bare være juks. Grunnen til at han kjørte med løs ribbe var at han måtte bytte cpu fram og tilbake flere ganger for å teste om den funka. Etter Asus kortet funka den ikke :smile: Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Det har vært et par ganger hvor jeg har glemt å skru på vannpumpa, og da har pc'n skrudd seg av på microsekundet... =) Med andre ord har jeg ikke hatt noen problemer med det... Så langt vel å merke... =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå