Bakkeklorin Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Har en kartløsning som er kodet i .asp som ligger på en annen server. Websiden vi har laget for kunden skal ha kartløsningen inn på siden og må derfor hentes inn med en iframe. Det som skjer er at IE ikke klarer å ta med seg cookies videre når man logger inn igjennom iframe. Hvordan kan jeg løse dette? Fins det noen alternativer til iframe som fungerer? Skulle gjerne brukt PHP Include, men det fungerer heller ikke.. bruker: <?php $innhold = file_get_contents("http://www.domene.com"); echo $innhold; ?> og problemet da er at når jeg logger inn så finner den ikke siden lenger..fordi php include får den eksterne siden til å tro at den skal hente filer på orginale webside serveren. Noen ideèr? Lenke til kommentar
-morten Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hvis man kunne overført cookies gjennom iframes, kunne jo alle nettsider knabba alle cookiesene dine, noe som ville vært et digert sikkerhetshull. Så du må vel nesten putte dataene i en database, og la begge nettstedene bruke den databasen, eller noe slikt. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Er det bare IE det ikke virker i? Og cookies lagres på maskinen så du burde vel kunne hente de fram igjen på en eller annen måte. Men som sagt, lurest å bruke en database. Lenke til kommentar
-morten Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Et script får bare lov til å hente cookies for det domenet som scriptet ligger på. Det gjelder alle nettleserene, og er som sagt for at jeg ikke skal kunne knabbe hw.no-sessionen din hvis du besøker nettsiden min, osv Lenke til kommentar
Bakkeklorin Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Det fungerer i firefox og opera da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå