Gå til innhold

Enkelt html program

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teddy, når du skal lære deg html kan du prøve å skrive html kode imens du leser på htmldog, det var denne sida som lærte meg grunnleggende html.

Det er en fin side, og du lærer sikkert fort om du har interesse for det.

Om du ikke får til så mye fra å lese på denne sida, kan du se hvordan andre sider er oppbygd og lignende ved å trykke på "Vis kildekode" eller noe i den duren.

Imens du ser på kildekodene prøver du å se logikken i dette og da lærer du.

Les også om CSS på htmldog :) Det er fint å kunne i tillegg.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Nå kan vel jeg html da... Var på htmldog jeg lærte meg det hele og. Er vel et drøyt år siden, og siden har det vært endel av hverdagen.

Er ikke sikker på om jeg har forstått spørsmålet.. "html program"? Skal du ha noe å skrive html i er programmene nevnt over veldig gode. html program, som i guide, blir htmldog.

Lenke til kommentar

Om du skal ha Program til å skrive html så er Dreamweaver et fint program. Hos meg i såfall, så om du skriver f.eks <body> så avslutter den selv om du bare skriver </ under.. Da vil det komme </body> noe som er veldig greit og tar mindre tid etc.

Om du er en som kan litt html og forstår det meste, så er Notepad++ et koslig program.

Jeg selv foretrekker Dreamweaver p.g.a det er lettere og se feilene sine osv.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg skal ta en titt på disse og se om jeg kan anbefale ett av de.

Hun som skal bruke det har nix peilig på data, men må ha opp en side pga. noe studiearbeid.

Selv bruker jeg notepad (ja, vanlig windows notepad) og har (dessverre) aldri brukt noe annet, så derfor kan ikke jeg anbefale noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...