Gå til innhold

øvekjør, kurs for ledersaga?

RiFkinD

Anbefalte innlegg

Jeg tok trafikalt grunnkurs i mars 2006, fikk beskjed om at:

- jeg kunne øvekjør med bil fra jeg var 16

- hvem som helst, over 25 år, og hadde hatt lappen sammenhengende i over 5 år, kunne øvekjør med meg.

- bilen måtte vær i EU godkjent standard.

-jeg måtte ha tatt trafikalt grunnkurs.

Ble sagt ingenting om at han jeg skulle kjøre sammen med måtte ha gått gjennom ett kurs.

Nå, lørdag 18.11 var jeg innom ett bilverksted, der de påsto og ville vedde meg om at både jeg som øvekjører, og "ledersagaen", han som skulle være sammen med meg måtte gå gjennom ett kurs. Vi øvekjørere måtte gå gjennom ett trafikalt grunnkurs (noe jeg viste om og har tatt) og "ledersagaen" ett eget kurs.

stemmer dette?

evt kilde på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tok trafikalt grunnkurs i mars 2006, fikk beskjed om at:

- jeg kunne øvekjør med bil fra jeg var 16

- hvem som helst, over 25 år, og hadde hatt lappen sammenhengende i over 5 år, kunne øvekjør med meg.

- bilen måtte vær i EU godkjent standard.

-jeg måtte ha tatt trafikalt grunnkurs.

Ble sagt ingenting om at han jeg skulle kjøre sammen med måtte ha gått gjennom ett kurs.

Nå, lørdag 18.11 var jeg innom ett bilverksted, der de påsto og ville vedde meg om at både jeg som øvekjører, og "ledersagaen", han som skulle være sammen med meg måtte gå gjennom ett kurs. Vi øvekjørere måtte gå gjennom ett trafikalt grunnkurs (noe jeg viste om og har tatt) og "ledersagaen" ett eget kurs.

stemmer dette?

evt kilde på det?

7311576[/snapback]

Finner jo overhodet ingenting om at ledsager må ha kurs på vegvesenets sider. Skulle dette være påbudt, burde det virkelig stå på deres nettsider... Har vel vært snakk om at det skal bli sånn, mulig det florerer litt rykter - som etterhvert blir til sannheter for noen... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...