sokkhue Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hei jeg har en Asus a6k laptop med Ubuntu. Oppløsning er kun på 1024*768, som ser utrolig dårlig ut på widescreen skjerm, tipper det er fordi jeg ikke har skjermkort drivere? Maskinen har et nvidia 6200 skjermkort. Og jeg er litt usikker på om hvor jeg kan finne driver, noen som vet? btw. har Ununtu en slags "enhetsbehandling", sånn som windows xp. takk Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Først kan du fortelle oss hvilken versjon av Ubuntu du bruker. Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Først kan du fortelle oss hvilken versjon av Ubuntu du bruker. 7311609[/snapback] V. 6.10 - vist det var det du mente. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Først kan du fortelle oss hvilken versjon av Ubuntu du bruker. 7311609[/snapback] V. 6.10 - vist det var det du mente. 7311619[/snapback] Mja, Edgy, som det heter.. http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#Ho...iz_.28Nvidia.29 Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Først kan du fortelle oss hvilken versjon av Ubuntu du bruker. 7311609[/snapback] V. 6.10 - vist det var det du mente. 7311619[/snapback] Mja, Edgy, som det heter.. http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#Ho...iz_.28Nvidia.29 7311624[/snapback] ok, det så litt avansert ut Prøver litt senere når jeg har bedre tid. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Hæ? Skal vel ikke trenge å gjøre alt det der? Vet det er problem når du skal ha en skjerm som er over 23" og widescreen, Eneste jeg gjør når jeg skal få opp på min 20" WS er å instalere drivere, og endre på xserver-xorg slik som dette: http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#Ho...er_.28NVIDIA.29 sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg Også bare lese seg igjennom den setupen. Skal ikke trenge å gjøre noe der(Uten å skrive inn navn til skjermkort og andre små, uviktige ting) Så alle innstillinger kan stå som det står. Så setter du opp de skjermoppløsningene som du vil bruke, og velger nei på spørsmål om du vil automatisk søke ettet monitor. Tar så "medium" eller hva den midterste nå heter (litt trøtt så husker ikke alt i farta) og velger beste oppløsning og skjermfrekvens. Jeg fant ikke min 1680x1050 @ 60Hz, men fant 1680x1050 @75Hz og tok dette. Det er bare å prøve, backup lages automatisk. Det du eventuelt kan gjøre, men som jeg noen ganger har slitt med å få til, er å bare forrandre på /etc/X11/xorg.conf, slik at du har riktig oppløsning listet opp for riktig fargedybde for skjermen. Men orker ikke skrive masse shit om det nå, siden jeg aldri gidder å bruke det selv da reconfigure er så mye lettere. edit: Klarte først nå å se at det var laptop, men det samme skal fungere her og. NATTA FFS! trøtt så det holder, aldri bra å skrive innlegg i denne tilstanden for meg, bare rot hele tia. Endret 18. november 2006 av zeltex Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Jeg blir ikke så veldig klok føler jeg Har ikke vært borti noe annet en Windows før, så det er helt nytt for meg. Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Fikk det til gitt *stolt* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå