nomore Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Digi.no: Lokal brannmur er en uting og en blindvei Fantastisk anbefaling. Hva mener dere? Når eg i jobben min skal sette standard sikkerhet for klientmaskiner i et bedriftsnettverk(eller etthvert nettverk) så brukes brannmur og antivirus av tre grunner. Brannmur for å hindre at noe som ikke skal inn på maskinen, kommer inn. Typisk er ting som man ikke er klar over, og ja, dette er så klart en brukerfeil men allikevel en feil som skjer ofte. Deretter antivirus for å både hindre virus/spyware og fjerne det om det kommer inn. Dette kan tross alt komme fra flere hold, men antivirus er et must. Og deretter brannmur igjen, men denne gang for å hindre spredning av informasjon/virus dersom det allikevel kommer seg inn. Slik gjør vi det hvertfall. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg har klart meg brillefint uten brannmur i alle år, og har ikke planer om å aktivere en i de nærmeste 100 år. Med litt vett i nøtta trenger man ikke en brannmur, og med gode virus-rutiner oppdager man ting fort nok før det blir et problem ut av det. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Joda, enig der. Men nå prater eg ikke om en enkelt maskin som man kun bruker selv, men flere titalls maskiner som du ikke har 24/7 kontroll over. Og da kan den bli utsatt for mye rart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå