kjbu Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hei ! Har Thomson Speedtouch 510 på Nextgentel-linje mot telenor-sentral (Surf 6000 linje). Skal koble inn en DLink DGL-4300 gamerlounge router, og vil ha speedtouch'en over i bridgemodus slik at DLink'en styrer all routing isteden. Altså slik at speedtouchen blir et rent modem. Har funnet en oppskrift for Speedtouch 516 her på forumet, men den var svært uklar da andre brukere fikk problemer, og andre fikk det til med annen triksing Dessuten har jeg en 510. Noen som vet hvordan denne gjøres i mitt tilfelle? Link, oppskrift? Mvh Kjetil Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Ingen som har peiling ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Det er mulig du må legge inn en standard firmware for å bridge den. På 546 må man hvertfall bytte ut NGT-firmwaren. Jeg fant min nye firmware på www.speedtouch.nl Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Har sjekket litt mer, og jeg har visst PPPoA. Er tilkoblet Telenorsentral, via NGT. Har lest litt rundt på nettet, men har ikke funnet et klart svar. Er det mulig å sette Speedtouch 510 til bridge-mode med PPPoA/NGT på Telenorsentral? Har en egen router jeg vil skal ta seg av all routing og trafikkprioritering. Håper det er noen flinke der ute som kort kan forklare om dette er mulig eller ikke. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
ulvemannen Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Spiller ingen rolle om modemet ditt er PPPoE eller PPPoA hvis det skal stå i brigdemodus. Da ligger jo tilkoblingen i ruter bak modem. For et Telenor modem settes dette opp slik: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...n-oversikt.html Antar at NexGentel har en lignende prosedyre men har ikke sjekket Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 For et Telenor modem settes dette opp slik:http://www.online.no/kundeservice/veiledni...n-oversikt.html Antar at NexGentel har en lignende prosedyre men har ikke sjekket 7407897[/snapback] Denne veiledningen er tilpasset Telenor med PPPoE og en må ha CD'n til Telenor. Nextgentel har ingen slik oppskrift. Andre som har tips? Mvh Kjetil Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Spiller ingen rolle om modemet ditt er PPPoE eller PPPoA hvis det skal stå i brigdemodus. Da ligger jo tilkoblingen i ruter bak modem. 7407897[/snapback] PPPoA er nok ikke like enkel som PPPoE i så måte, PPoA må termineres i modemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå