Gå til innhold

Da var jeg ferdig å spille. Min oppsumering av WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er litt lei spillere som sier at det beste i spillet ikke kan fåes av casual gamers. SELVFØLGELIG kan de ikke det! Hva slags spill lar deg finne alle hemmeligheter hvis du ikke bruker tid og energi på spillet? Jeg tviler på at en casual gamer vil få et 100% spill i et hvilket som helst rollespill, fordi de aller supreste hemmelighetene er forbeholdt de som bruker mye tid på et gitt spill. Hvis alle kunne fått alt ville det jo ikke være noe gøy lenger.

 

Er jo sånn i det virkelige liv; ekstremt få av oss på forumet, kanskje ingen vil bli milliardærer i virkeligheten; MEN DET SKJER MED NOEN FÅ MENNESKER FOR DET. Jeg er så lei all dritten som "casual" gamers syter seg til. Hvis du ikke spiller fotball hver dag, trener flere timer om dagen, kan du vel heller ikke forvente å bli en ny beckham?? På samme måten kan du ikke forvente å få Atiesh (et av de beste våpnene i WoW p.t.) hvis du spiller wow et par timer i uka?

 

Folk forventer virkelig å få alt i både pose og sekk. Få litt virkelighetssans folkens, hvis alle skulle få de samme bonusene uansett hvor mye man la inn i et spill, ville det jo ikke være et spill...

7314829[/snapback]

 

Det er forskjell på å bruke mye tid, og på å bruke all tid på en ting.

Et spill som krever all tiden din for at du skal nå helt til mål, har helt klart rom for å forbedres.

Lenke til kommentar
Det er forskjell på å bruke mye tid, og på å bruke all tid på en ting.

Et spill som krever all tiden din for at du skal nå helt til mål, har helt klart rom for å forbedres.

7315248[/snapback]

Spillet krever ikke det, spillerne krever det. Grunnen til at rank 14 er nesten uoppnåelig for de fleste er at enkelte karakterer blir spilt på av av flere personer og/eller botter. Med tre-fire timer raiding hver uke kan man skaffe godt gear, hvis det ikke hadde vært for det faktum at andre spillere krever at man skal spille hver eneste kveld for å i det hele tatt få lov til å by på items.

Lenke til kommentar
Jeg er litt lei spillere som sier at det beste i spillet ikke kan fåes av casual gamers. SELVFØLGELIG kan de ikke det! Hva slags spill lar deg finne alle hemmeligheter hvis du ikke bruker tid og energi på spillet? Jeg tviler på at en casual gamer vil få et 100% spill i et hvilket som helst rollespill, fordi de aller supreste hemmelighetene er forbeholdt de som bruker mye tid på et gitt spill. Hvis alle kunne fått alt ville det jo ikke være noe gøy lenger.

 

Er jo sånn i det virkelige liv; ekstremt få av oss på forumet, kanskje ingen vil bli milliardærer i virkeligheten; MEN DET SKJER MED NOEN FÅ MENNESKER FOR DET. Jeg er så lei all dritten som "casual" gamers syter seg til. Hvis du ikke spiller fotball hver dag, trener flere timer om dagen, kan du vel heller ikke forvente å bli en ny beckham?? På samme måten kan du ikke forvente å få Atiesh (et av de beste våpnene i WoW p.t.) hvis du spiller wow et par timer i uka?

 

Folk forventer virkelig å få alt i både pose og sekk. Få litt virkelighetssans folkens, hvis alle skulle få de samme bonusene uansett hvor mye man la inn i et spill, ville det jo ikke være et spill...

7314829[/snapback]

 

Det er forskjell på å bruke mye tid, og på å bruke all tid på en ting.

Et spill som krever all tiden din for at du skal nå helt til mål, har helt klart rom for å forbedres.

7315248[/snapback]

Du påstår at det ikke finnes folk som spiller fotball like mye som oss på WoW forumet her spiller WoW? De kan jo spille så mye fotball hvis de har lyst til det, og de blir så klart gode av det.

Lenke til kommentar
Ble nettopp lvl60. Nå springer jeg bare rundt i måfå. Ikke så mye mer å finne på.

Klart en kunne jo ha gjort med instancer og raid, men jeg har jo tross alt et liv.

 

Blizzard har laget et bra spill, men det har mange mangler og feil. Det er jo nesten utelukkende basert på å få items. For å få disse items, må man gjøre disse instancene og raidene. og dette krever en enorm tid. Samme er det med rank, der man må spille noe latterlig mye BG for å få. Spille AW om og om igjen er fa** kjedelig.

 

Hoveddelene av spillerene i wow blir så fokusert på dette at det virkelig sosiale i en MMORG forsvinner. Folk er hele tiden ute etter å nå et nytt mål, at det er andre i nærheten er kun er fordel til å nå sitt eget mål raskere, ikke for å ha det gøy isammen.

 

Min konklusjon er også påvirket av at jeg har spillet SWG. Sammenlignet var gamplayet i SWG utrolig mye bedre. (SWG ødelagt etter NGE).

det var noe sånn som 32 proffesions. mange var ikke-aggresiv. det var craftere som kun likte å lage ting f.eks.

SWG har guild-byer, der en bygget opp sin egen by med alt mulig innhold. Dette gjorde igjen at en guild i SWG virkelig var en samlet gjeng på alle måter.

I SWG var de aller beste Items laget av Craftere, men disse krevet igjen en del sjeldene drop for å lage osv.

I SWG var det ikke uvanlig at folk var samlet på en cantina kun for å chatte osv.

 

En virkelig forskjell mellom WoW og SWG, var at man i SWG kunne spille i 1 time eller 2, og fortsatt ha fremgang. I WoW er det kun items som står i fokus etter lvl60, som man igjen må bruker evigheter på i en instance/raid for å få.

 

På mange måter synes jeg WoW er utrolig linjert i forhold til andre MMORG.

 

I Wow er det iallefall mange patetiske mennesker desverre. Som regel er det de med det beste gearet. Disse kan man være sikker på har sitter der foran PC`en sin å raidet i timesvis.

Et spill er et tidsfordriv, men wow, er for mange en "jobb" som kun betaler gold.

 

Dette med patetiske mennesker har jeg grunnag for å skrive om, da jeg har en venn som snart er 30år, men isteden for å jobbe som normale folk, sitter han døgnet ut å raider eller PvP er i Wow. Han sluttet med wow nå nettopp på grunn av at han nå ikke har penger til å betale husleien engang. Endelig gikk virkeligheten opp for han.

 

LVL60 Signing out!

7311088[/snapback]

 

 

amen.. kunne ikke sakt det bedre selv.. wow er laget kun for hard core players:(

Lenke til kommentar
amen.. kunne ikke sakt det bedre selv.. wow er laget kun for hard core players:(

7316284[/snapback]

 

Så spill noe annet da. Fifa spillene er jo hovedsakelig laget for de som digger fotball, så da velger jeg å avstå fra å spille det. *hyyyyyl, jeg kan ikke bli best i et spill ved å spille to timer i uka, møkkaspill!!* :nei:

 

Massiv quoting fjernet av moderator.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Alle saker har to sider, greit noen liker å sitte inne å gro, tragisk er det men noen liker det faktisk. Har selv vært avhengi å vet hvordan det er, men har klart å rive meg løs.

 

WoW er greit å spille på kveldstider eller når du kjeder deg, men om du spiller mer en 2-3 timer er det på tide å ta seg selv i nakkeskinnet. Prøv å avinstaller wow i og kom deg ut et par uker, se hvor mye morsommere det er å være ute med kompiser enn å sitte inne å gro.

 

Selvsagt går det ann å kombinere wow og et sossialt liv, men i de fleste situasjoner tar wow overhånd. :)

Lenke til kommentar

Trur de som blir hissige her, er de som faktisk "gror" fast inne på rommet sitt og må derfor forsvare wow med nebb og klør..trådstarter sier jo ikke noe fælt i innlegget sitt? men alikavel "klikker" det i hodet på visse folk=p.

 

Er enig med trådstarter i flere ting her.. Wow er simpelt og tidskrevende.. jeg skulle ønske det heller hadde vært større med masse mer innhold og mindre tidskrevende på visse punkter som fks, raidene som kan ta opp til 3-4 timer hvor man blir nesten "tvunget" til å fullføre for å komme noen vei. Er kjipt at alt bare handler om items ja.. kunne gjerne vært noe mer enn det. Har jo mange venner innpå der, men wow er ikke akkurat bygd opp til at det skal være så sosialt og morsomt der.. blir nesten bare å stresse rundt og gjøre oppgavene og ingenting annet. nei.. wow har mange mangler, men håper mye blir fikset med TBC..men synes fortsatt etter det jeg har sett som kommer, at det blir mangler.. men kan jo håpe.

 

P.S Trur interessen for wow kommer til å dale veldig når Wii og PS3 er på plass også.. folk skjønner mer og mer at de er passelig avhengig av wow, og når de får de flotte konsollene på plass i tillegg, som tilbyr flotte spill som man har litt flere valg på og ikke er tidskrevenede på den måten wow er, Så synker det drastisk ned tenker jeg.

 

+ til trådstarter=)

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
2-3 timer er det på tide å ta seg selv i nakkeskinnet.

7319798[/snapback]

 

2-3 timer er da vel ingenting? har brukt 10-12 timer daglig ved pc-en siden jeg var 6-7år gammel :innocent: (19 nå)

 

Men jeg har overhodet ikke problemer med å holde meg unna, drar glatt ut på fest om det er noe som skjer. :yes:

Endret av zbegra
Lenke til kommentar

Wow er uansett det beste rollespillet for oss som ikke er die-hard rollespill fans. Star wars og anarchy online var grenseløst kjedelig spør du meg. Jeg holdt ut i under en uke med begge. Wow har jeg spilt siden release.

 

Og kanskje det er nettopp alle disse kule "items" som gjør spillet så gøy. Joda..det tok meg laaang tid å få epics. Men når jeg først kom inn i varmen i et bra guild gikk det fort. Nå stiller jeg med nesten to komplette sett med epic armor og 2 stk epic 2H sverd. Føler meg endelig så konge som jeg alltid har ønsket å være i wow. Så nå skal jeg nyte det til jeg engang i fremtiden ikke spiller det mer. Men da pga av at et nytt og bedre spill har kommet:)

 

Joda..jeg er ganske casual..derfor det tok så lang tid å få dem itemsa jeg ville ha. Men hadde hele tiden et mål om å få dem så jeg holdt ut. En gang var jeg på nippet til å gi meg..men så droppet sverdet jeg ville ha. Har levd i en slags wow lykkerus etter det og wow kan ikke lenger få meg deppa om jeg taper en roll osv...

Lenke til kommentar
Alle saker har to sider, greit noen liker å sitte inne å gro, tragisk er det men noen liker det faktisk. Har selv vært avhengi å vet hvordan det er, men har klart å rive meg løs.

 

WoW er greit å spille på kveldstider eller når du kjeder deg, men om du spiller mer en 2-3 timer er det på tide å ta seg selv i nakkeskinnet. Prøv å avinstaller wow i og kom deg ut et par uker, se hvor mye morsommere det er å være ute med kompiser enn å sitte inne å gro.

 

Selvsagt går det ann å kombinere wow og et sossialt liv, men i de fleste situasjoner tar wow overhånd. 

 

Dette er greit nok om man er 10-16 år. Men for en på 33 år som meg selv, så er det ikke bare bare å ringe på til en kamerat å spørre om vi skal ut å henge litt. Poenget er at dem fleste på min alder er opptatt med sitt på en vanlig ettermiddag/kveld. Denne tiden fra arbeidslutt til sengetid er "død-tid" for mange voksne mennesker. Og da kan man liksågodt bruke mye av den tiden på wow.

Lenke til kommentar

Wow er mitt først mmorpg, så kan ikke utale meg hvordan det er i forhold til andre. Uansett har jeg nå spilt siden April 2005, og har aldri hatt noen av dem probleme som trådstarter sikter til. Kjenner heller ikke til noen som har slutta jobben sin for å game wow 24/7.

 

Alt er relativt her i verden hvordan du vil spille, og hva du prioriterer i RL.

Selv har jeg jobb med inntekt over gjennomsnitte, er gift og har eget hus.

Har spilt wow nå snart i to år, og spillet har da på ingen måter ødelagt noen jobb eller forhold til kona av den grunn.

 

Har derimot funnet ut at wow kan spilles på flere forskjellige måter. Det dreier seg stort sett om grinding uansett hva man velger å gjøre da man er lvl 60. Alt må farmes for enten bedre rep, bedre items, eller høyere rank i pvp.

Heldigvis vil farminga for honour nå snart forandres. Det er vel det eneste aspektet ved spillet jeg ikke har likt. Skal du opp i ranks blir man truet til å spille mye. Faktisk for mye ved ekelte anledninger.

Jeg startet på en pvp server og sluttet med pvp der på rank 10. Spilte 4-8 timer hver dag i battlegrounds for å gå opp i ranks.

Da jeg så det ikke var nok slutta jeg med pvp. Dessuten var det på pvp realm hauger av gankere som ikke gjorde annet enn å lage livet surt for andre. Feige tosker som dreper folk 30 lvls under seg. På denne tiden var jeg faktisk drit lei hele wow og tenkte slutte med det.

 

Det endte med at jeg takket for meg på pvp realm, og rerollet til Alliance på en RP server. Hadde aldri testa RP i wow før, og kjente egentlig lite til det.

Grunnlaget for mitt valg av RP server falt rett og slett på opplysninger, om at det er et mere voksent publikum der. Kan garantere at det stemmer veldig bra.

Etter rerollen lagde jeg ført en prest som jeg koste meg med til 60. Skal si det er stor forskjell på å spille på pve rp i forhold til pvp. Etter presten var 60 koste jeg meg opp til rank 10 i pvp før "shared battlegrounds" ble introdusert. Det ødela pvp for oss på serveren. Honourfarmingen var et faktum her også.

Siste uka jeg ble rank 10 hadde jeg 125k honour. Til sammenlikning hadde jeg 475k siste uka på pvp server uten at jeg gikk opp en rank til.

 

Det er også stor forskjell på guilder på pvp servere, og pve servere virker det som. Guilden jeg var i på pvp server hadde masse kids og cry babys.

Husker fortsatt en gang over Ventrilo da moren til en sa i bakgrunnen "Now its time for you to go to bed" Klokka var da 22.00. Videre var det tullinger som ninjapulla, ninjaet items osv. Det var ikke en dag uten at man så idioter.

 

Jeg har til dags dato ikke opplevd noe slikt på serveren jeg nå spiller på. Klart det er en og annen der også, men ikke i samme grad. Guilden jeg er med i består av spillere fra 20 år opp til 45. Guilden er bygd opp av mann og kone fra England. Det er 35% jenter i guilden, noe som er rimelig unikt i wow sin mannsdominerte verden. Det er aldri pissprat og slikt å se i guilden, vi raider moderat og har det morro sammen i instancer. Føler ikke noe jag etter epics, det sosiale ved raidinga er grunnen til at jeg spiller wow. Generelt også folka som spiller i guilden er morsome og hyggelige. Kan også nevne at 90% av dem som spiller i denne guilden er folk med jobb, og dem prioriterer RL før gaming.

På tross av dette har vi clearet ZG, AQ 20, Onyxia, MC og tatt ned Firemaw i BWL.

Alt sammen oppnådd siden vi startet med raiding i midten av September.

 

Grunnlaget for at jeg skrev dette innlegget er at det er så mange som skriver dritt om wow, uten i det hele tatt å ha noen erfaringer. Husk at det er kun opp til deg selv hva du gjør med livet ditt, slutt å rakk ned og sett alle wow spillere i en bås. Alt er rett og slett opp til deg selv, og om hvordan du kontrollerer det du gjør.

 

Man trenger ikke være hardcore gamer, og spille 24/7 for å ha det gøy med wow. :)

Lenke til kommentar
Synd for deg, men bra at de andre 7.4999999999 millionene som spiller spillet liker det.

 

Men som han over skriver meg, WoW er om det sosiale.

7320617[/snapback]

 

Kan jo ikke si at jeg synes er Wow er noe dårlig spill. Hadde da vel ikke holdt på så lenge som jeg gjorde. Faktum er at jeg i denne tråden oppsummerer spillet slik jeg ser det.

Altså: Mye er bra, noe ikke fullt så bra. Det har med andre ord et stort forbedringspotensiale slik SUBJEKTIVT ser på det.

 

Annet poeng er at når 7millioner spiller Wow, drar jo Blizzard inn noe sånn som 693millioner kroner i kapital hver eneste måned. En skulle jo tro at de kunne gitt Wow ennå mer innhold og oppdateringer med slike inntekter? :roll:

Lenke til kommentar

Siden oppstarten av WOW har det da kommet masse nytt.

 

BWL

ZG

AQ 20 - 40

Naxxramas

Silithus

Arathi Basin

Masse nye quester hos Argent Dawn in EP

Nye quester i WP

 

Det er i hovedtrekk hva som har kommet etter wow ble lansert.

Alt det har kommet i en periode på under to år.

Kan ikke klage på det, eller?

Lenke til kommentar
Siden oppstarten av WOW har det da kommet masse nytt.

 

BWL

ZG

AQ 20 - 40

Naxxramas

Silithus

Arathi Basin

Masse nye quester hos Argent Dawn in EP

Nye quester i WP

 

Det er i hovedtrekk hva som har kommet etter wow ble lansert.

Alt det har kommet i en periode på under to år.

Kan ikke klage på det, eller?

7320741[/snapback]

 

I tillegg diverse talent-revamps interessange quest-chains ( Koser meg virkelig mens jeg pusler med AQ-chainen for å åpne AQ, selvom den er åpna for lengst på Ravencrest )

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig med trådstarter. Jeg skulle bare prøve "10-dager'n" og.... vel, hvor fort kan du si "famous last words?". Jeg har tidligere spilt Ultima Online i bortimot 9 år og dem store forbedringene der har nok dessverre uteblitt. Lillebroren min spiller en del WoW og jeg tenkte det hadde vært artig og prøvd litt.

 

Ble raskt sugd inn i den flotte grafikken og den gode stemningen jeg fikk av å spille. Det var stadig noe å tutle og putle med. Det store målet var selvfølgelig 60 ettersom alle sier at det er da spillet begynner. Dagen rant omsider og jeg ble level 60, men kun etter et par-tre uker fant jeg fort ut at jeg aldeles ikke er noen endgamer. Det sluker alt for mye tid ettersom man stort sett er avhengig av andre, ofte 15-20 andre.

 

Jeg trivdes godt med å styre frem i mitt eget tempo og har vel stort sett vært en "lone wolf" når jeg har levla opp. Nå derimot merkes det at jaget etter items har begynt og det er et forferdelig regnestykke man må igjennom. Raid på 15-20 mann, hver mann med 8 delers armor-set, 10-12 bosser som hver dropper 1-2 ting. Som da igjen (i tillegg til sjangsen for at en boss dropper det du skal ha) skal fordeles utover. Dette MÅ da gjøres for å kunne være istand til å ta neste dungeon osv osv... I tillegg til dette, om du da er med på en tur eller to i uka så har du ikke sjangs til å få noe da heller ettersom du ikke har vært med nok ganger i forhold til dem andre.

 

Konseptet er iogforseg flott det, for den som har tid til det, men det har på ingen måte jeg så derfor er ikke "wow etter 60" noe for meg heller. Jeg har verdens trivligste guild som kjører ZG daglig, men det hjelper ikke når det forventes at jeg skal kunne stille opp 4-5 timer, gjerne mer hver eneste kveld. Guildet krever ikke for mye av meg, på ingen måte, men dersom jeg uteblir fra disse turene, mister jeg muligheten for å forberede meg til neste og større dungeon vi skal ta. Man skjønner fort at det her kan eskalere litt for mye for min egen del.

 

Jeg rakker ikke ned på WoW generelt, det er et flott spill med mange aspekter, men det er litt for mye fokus på et langtrekkelig item-jag. Nå har jeg først og fremst end-game i tankene her. Jeg har en 60 warrior, og han spiller jeg mindre og mindre med ettersom det er utrolig begrensa hvor mye jeg kan tumle med alene lengre. Kanskje det bedres litt i TBC? Hvem vet. Sånn som det er nå, er det for mye tidssluk syntes jeg.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...