Malakian Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hey! Har nettopp prøvd å bygge en pc til min kjæreste med mine gammle pc deler som jeg brukte selv for bare 1 uke siden, men jeg måtte kjøpe nytt HK av type Asrock P4i65G socket 478. jeg bruker en twinmos 512 mb RAM som jeg vet virker, 3.2 GHz Pentium 4 Prescott HT technology. Det som skjer er at når jeg har koblet alt til å skrur på kommer det strøm til alt, for alle vifter og HDD går på. Jeg har prøvd med et AGP 8X skjerkort, også prøvd det innebygde skjermkortet, prøvd å resette BIOS, og prøvd med annen skjerm og PSU.... Fortsatt ingen signaler til skjermen. Noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 stor mulighet for at det er noe galt med hovedkortet... En kompis av meg har samme problemet, og han har prøvd nytt skjerm kort. Hovedkortet hans var demobrukt.. Lenke til kommentar
Malakian Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Merkelig at det skulle være HK'et siden det er helt nytt, og ble kjøpt idag faktisk...men det er jo mulig jeg har fått et defekt kort. Er det noen andre mulige feil tror dere? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Om du vet at alle delene faktisk funker, kan det være RAMen som det er problemer med. Det er mange typer hovedkort som er sære på typen minne. Forsøk å få tak på annet minne, sette brikken i en annen slot, eller starte opp uten (for å sjekke om maskinen lager andre POST-lyder). Husk også å koble til høytaleren, altså den lille interne som gir fra seg pipelyder om noe er galt. Noter deg hvordan lyden høres ut (lange/korte pip, serier etc.), og sjekk i bruksanvisningen, eller søk på nettet etter "POST sounds *BIOS-fabrikant*". Det gir deg ofte et hint om hva som er galt. Endret 18. november 2006 av Dradd Lenke til kommentar
Malakian Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Om du vet at alle delene faktisk funker, kan det være RAMen som det er problemer med. Det er mange typer hovedkort som er sære på typen minne. Forsøk å få tak på annet minne, sette brikken i en annen slot, eller starte opp uten (for å sjekke om maskinen lager andre POST-lyder). Husk også å koble til høytaleren, altså den lille interne som gir fra seg pipelyder om noe er galt. Noter deg hvordan lyden høres ut (lange/korte pip, serier etc.), og sjekk i bruksanvisningen, eller søk på nettet etter "POST sounds *BIOS-fabrikant*". Det gir deg ofte et hint om hva som er galt. 7311372[/snapback] Prøvde å ta ut RAMen då peip det 3 ganger...som er Base 64K mem failure.... AMI (American Megatrends International) BIOS Beep Codes. AMI BIOS uses beeps of the same length and pitch. The error is displayed as a number of beeps. For example, 4 beeps indicated a timer failure. BEEP CODE MEANING POSSIBLE CAUSE 1 Beep (No video) Memory refresh failure Bad memory 2 Beeps Memory parity error Bad memory 3 Beeps Base 64K mem failure Bad memory Dette var det jeg fikk 4 Beeps Timer not operational Bad motherboard 5 Beeps Processor error Bad processor 6 Beeps 8042 Gate A20 failure Bad CPU or Motherboard 7 Beeps Processor exception Bad processor 8 Beeps Video memory error Bad video card or memory 9 Beeps ROM checksum error Bad BIOS 10 Beeps CMOS checksum error Bad motherboard 11 Beeps Cache memory bad Bad CPU or motherboard Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 At den gir lyd fra seg når du tar ut minnet, kan bety at det er minnet som er feilen. Selve hovedkortet er nok i orden. Forsøk med en annen RAM-brikke, helst av annet merke, og se om det går. Om det går med en annen brikke, kan det være slik at hovedkortet ikke er i stand til å kjøre den typen minne på en bestemt aksesstid, eller at hovedkortet ikke støtter merket. (Det finnes en løsning på dette, som involverer å slakke ned tilgangstidene for deretter å bytte minne, men den orker jeg ikke å beskrive før du har forsøkt å bytte minne). Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Jeg har også dette problemet Jeg fikk 3 biip på eit ASRock K7NF2-RAID med kingston RAM... 512mb. Jeg trodde det var defekt fordi jeg hadde en annen modul på 256mb MicroMemory Men fikk samme meldinga i alle slotene Noen ideer om ASRock kanskje er litt kresen på Kingston? Endret 19. november 2006 av alla737 Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Nå har jo trådstarter tatt ut RAMen, så at han får en feilmelding om at det er noe galt med minnet er jo ganske naturlig. Grunnen til at jeg rådet til å forsøke dete var at om hovedkortet lager lyd, og sier at det er noe galt når man fjernen RAMen, tyder på at det er noe der som er feil. Det eneste som nytter er nok å teste om minnet fungerer i en annen PC, eller forsøke en annen type minne i problemmaskinen. Endret 19. november 2006 av Dradd Lenke til kommentar
Malakian Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Det er ikke RAM'en det er noe galt med fordi jeg har prøvd en TwinMos 512mb RAm, en twinmos 256mb, TwinMos dual 2gb Ram...ingen funker....så det er ikke noen ødelaggt RAM, og det er ikke Kingston RAM jeg har problemmer med som en nenvte, men TwinMos... Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Har du prøvd med en annen skjerm, evnt. bytte skjermkabel? Lenke til kommentar
Malakian Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Jupp, prøvd med forskjellige skjermer og skjermkort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå