Gå til innhold

Er 2x AMD Turion 64 bits CPU egnet til spilling?

addp

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en laptopp med Go 7600 skjermkort og 2x AMD Turion 64 bits CPU, men det er noe jeg lurer på. Hvordan fungerer disse prosessorene?

Under min datamaskin -> så står det at jeg bare har 800 mhz prosessor. Kunne jeg ha clokket dem opp eller? eller er det sån at jeg har 800x2 ?

- Mvh Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fungerer fint til spilling.

Når prosessoren har lite å gjøre (f.eks du surfer på nett, leser epost eller løser kabal) så klokkes prosessoren ned for å spare batteri og for å lage mindre varme slik at vifta kan skrues av. Når du måler 800MHz så er det den nedklokkede hastigheten og prosessoren har svært lett arbeid for øyeblikket.

Hvis du starter spill og andre CPU-krevende programmer så klokkes den opp til normal/maksimal hastighet.

Turion X2 er praktisk talt den samme prosessoren som Athlon64 X2 og Opteron, bare at den er tunet til å bruke lite strøm. På full hastighet går de på 1,6 - 2,0GHz avhengig av modell. Toppmodellen Turion X2 TL-60 er så og si idendisk med Athlon64 X2 3800+ bortsett fra at den bare utvikler maksimalt 35W.

Skjermkortet er også bra til spilling :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mer enn godt nok!

Kommer gjerne litt an på om Go 7600 kortet ditt har dedikert minne eller deler minne...

Men jeg spiller Oblivion med middels setting, Day of Defeat med høye settings

og kan ikke si at jeg har problemer :)

Når det gjelder hva prosessoren er klokket til etc:

Har du lastet ned AMD Power Monitor fra amd.com?

denne kan hjelpe deg med å styre strømbruk og ikke minst hvordan klokkingen styres ifht ulike bruksområder/situasjoner.

Werwolf_NOR

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...