Gå til innhold

Pcen døde under instalasjon av windows. LØST!

Nauz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har noe ala samme pc, samme strømforsyning. Står ritkig bakpå der. Min er rev 2, din er rev 1.

Ikke test med anna strømforsyning, mer volt = poff :)

7312564[/snapback]

Prøvde å starte pcen igjen når jeg kom hjem nå nettopp, og den startet men slukket etter 30-40 sekunder. Når den skrur seg av kommer det et lite pip. Lampa som indikerer at det er lite strømblinker også. og siden pcen fungerte som en klokke i sta, så tror jeg feilen rett og slett er at pcen er tom for strøm, og at ladekabelen ikke fungerer.( lyset slukker når jeg setter den i pcen)..

Hva skal jeg gjøre nå? skal jeg hendvende meg til komplett, og spørre om ny kabel. Mangler også win cd og bæreveske som egentlig skulle fulgt med.. Eller skal jeg bestille en ny lader. Må helst ha pcen klar til Onsdag, for da skal jeg ha tentamen, og vil bruke pcen da!

Hvis jeg sender en mail til komplett, ca når tror dere jeg vil få svar på den, og en kabel vil være her. Neppe til onsdag :cry:

MVH Mr.Nauz :)

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Dette begynner å ligne en Gresk tragedie :cry:

Det finnes jo andre måter å teste en lader for spenning....

Har du ikke et apparat selv som kan måle strøm så gå til en bensinstasjon "de kan hjelpe deg"

Kommer det ikke strøm ut så er det laderen din, en annen mulighet er at strøminngangen i selve maskinen er i stykker så den ikke tar imot strøm men uansett så er det utrolig slapt av Komplett å sende ut et "demo" produkt som ikke fungerer :roll:

Jeg hadde aldri kjøpt en demo maskin da dette er så godt som 100% sikkert et reklamasjonsprodukt... Uansett så har du selvsagt krav på ny lader eller gratis rep fra Komplett.

Lenke til kommentar
Dette begynner å ligne en Gresk tragedie :cry:

Det finnes jo andre måter å teste en lader for spenning....

Har du ikke et apparat selv som kan måle strøm så gå til en bensinstasjon "de kan hjelpe deg" 

Kommer det ikke strøm ut så er det laderen din, en annen mulighet er at strøminngangen i selve maskinen er i stykker så den ikke tar imot strøm men uansett så er det utrolig slapt av Komplett å sende ut et "demo" produkt som ikke fungerer :roll:

Jeg hadde aldri kjøpt en demo maskin da dette er så godt som 100% sikkert et reklamasjonsprodukt... Uansett så har du selvsagt krav på ny lader eller gratis rep fra Komplett.

7314370[/snapback]

Ja de burde jo ha testa de, sto med store bokstaver på komplett siden: NB: Produktet skal fungere!.. Men pcen har jo blitt ladet opp, men komplett har sikkert en egen lader de bruker..

Stikker opp til onkelen min etterpå, han har en spenningsmåler, så jeg får testa laderen.. Han har forresten også en Thosiba sattelite(usikker på moddel), så på thosiba sin side at flere av de pcene dems har 19v inn i pcen, dersom laderen hans sender ut 19v slik som min, og den passer. kan jeg prøve å lade med den, eller kan det være farlig?

Mvh Mr.Nauz

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Prøv ikke ladere som ikke fulgte med maskinen det blir som regel VELDIG dyrt...

7315372[/snapback]

Så lenge man er 110% sikker på at den gir riktig spenning og, enda viktigere, riktig polaritet går det bra, men man må vite hva man gjør.. :whistle:

7316009[/snapback]

Veit ikke en gang hva Polaritet er, så kanskje jeg skal la være å forsøke dette..

Lenke til kommentar

7315372[/snapback]

Så lenge man er 110% sikker på at den gir riktig spenning og, enda viktigere, riktig polaritet går det bra, men man må vite hva man gjør.. :whistle:

7316009[/snapback]

Fikk du inntrykk at trådstarter hadde peiling på dette :whistle:

Lenke til kommentar

7315372[/snapback]

7316009[/snapback]

Fikk du inntrykk at trådstarter hadde peiling på dette :whistle:

7316419[/snapback]

Hehe, har ikke akkura tveldig peiling her nei.

Men kanskje han kan prøve å forklare det, ikke at jeg skal prøve, men kjekt å vite.

Lenke til kommentar
Hehe, har ikke akkurat veldig peiling her nei.

Men kanskje han kan prøve å forklare det, ikke at jeg skal prøve, men kjekt å vite.

7316474[/snapback]

Du vet jo hvordan sånne strømplugger vanligvis ser ut, med et hull i midten hvor senterstiften passer inn, og en ledende "ring" utenpå? Polaritets-spørsmålet er rett og slett om du har pluss eller minus på senterstiften. De fleste strømforsyninger har enten tekst eller symboler som viser dette. Enkelte universal-forsyninger kan dessuten også polvendes på forskjellige måter.

Bilde av forskjellige plugger hos Elfa

Edit: fjernet overdreven quoting :)

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Hei. da har jeg vært hos onkelen min en tur og "testa litt".

Vi bruke spenningsmåler på laderen, og den viste 9,5 volt(ca) og det er riktig. Vi prøvde laderen min i hans pc( vi sjekka så klart først om den var riktig) og den fungerte utmerket. Altså det er pcen det er noe feil med, ikke laderen.

Har lest litt på komplett.no men er litt usikker på hva jeg skal gjøre(Link til info)

Skal jeg først ringe til komplett, og fortelle hva som har skjedd+ nevne at det ikke fulgte med veske som det stod det skulle. Eller skal jeg ringe til Asus?

Asus er ikke ført opp som "support fra produsent" men som "retur direkte til produsent"

Og ca hvor lang tid ka det ta å få den reparert! er ganske avhengi av den i disse dager pga tentamener på skolen!

Mvh Mr.Nauz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...