Gå til innhold

Pcen døde under instalasjon av windows. LØST!

Nauz

Anbefalte innlegg

Hei. Hentet i dag min nyinkjøpte Bærbare pc. Det er en Asus A6vm som jeg kjøpte Demo brukt av komplett.

Pcen fungerte helt flott helt til jeg skulle instlaere windows på nytter, Satte i gang instalasjonen. Men så snudde jeg meg vekk i noen minutter og da stoppet pluttselig pcen. Får ikke startet den igjen?

What to do? :ermm:

EDIT: Problemet et Løst! sender snart tilbake pcen og får en splitter ny en :) Denne tråden kan derfor stenges!

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DU har vel lader i slik at den ikke bare går på batteri?

Ser du ladelampen lyse, det oransje siden av on dioden?

7310383[/snapback]

Ja har lader, og når du slukna sto laderen i. Men det som er litt rart er at det lille lyset på laderen ikke lyser mer :ermm: Lade lampen lyser ikke, virker nesten som om at kanskje bare laderen er defekt? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Prøv å ta ut batteri og støm og la den stå uten ca 30 min. Ta så og hold inne power-knappen i ca 30 sek når du ikke har batteri eller strøm tilkoblet. Prøv så å koble til kun ekstern strøm, ikke batteri og skru den på.

7310487[/snapback]

Det skal jeg prøve.. Hva er dette" godt" for ?

Lenke til kommentar
Laderen står i stikontakten men ikke i pcen, den lyser grønt nå!

7310517[/snapback]

Jeg kan jo nevne at du ikke bør ha laderen stående i stikkkontakten når laderen ikke brukes, da dette kan være brannfarlig :yes:

7310548[/snapback]

Takk for infoen, bare skulle sjekke om det lyste!

Lenke til kommentar

Har nå gjort det som ble sagt. når jeg trykker på knappen lyser det fort grønt på power knappen, men så slukkner den med en gang.. da slunker også lyset på laderen! :hmm:

Jeg syntes det virker som om laderen kanskje ikke fungerer skikkelig, og at pcen bare er tom for strøm... rett Etter at den slukna tok jeg ut batteriet og satte det inn igjen, da starta den men slokna etter kanskje 10 sek..

:hmm:

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UUbruw

Kan du skrive her eller poste et bilde av spesifikasjonene bakpå laderen, så kan jeg lkansje komme opp en tur med en vi har her hjemme...

edit:

Størelsen på pluggen og...

Endret av Slettet-UUbruw
Lenke til kommentar
Kan du skrive her eller poste et bilde av spesifikasjonene bakpå laderen, så kan jeg lkansje komme opp en tur med en vi har her hjemme...

7310832[/snapback]

Det kan jeg gjøre. Leste i brukerveiledninga at man MÅ lade opp batteriet fult første gangen, men dette tenkte jo ikke jeg over.. Men siden det er en demo pc så må den jo ha vært brukt før, var en liten fett flekk på den så virker sånn..

Fant forresten nå ut at med en gang jeg setter laderen i pcen, så slutter den å lyse, uansett om pcen er på eller av og om batteriet er ute eller inni!

Lenke til kommentar

Det som står på laderen som kan være av interesse er:

Model: sadp- 65kb b

input: 100-240v~ 1.5a 50-60hz

output: 19v(også noen rare tegn) 3.42a (rare teng) lps

Edit: bilde

Prøvde nå og starte pcen med batteriet inne og det gjorde den men den slokna fort igjen sansynligvis pga lite strøm.. men når laderen er satt i pcen det lyser det ikke på lyset på laderen. så jeg tror kanskje det kan være laderen det er noe feil med.

Skal på fest nå, og lurer litt på hva jeg skal gjøre med pcen.

Skal jeg la den stå uten batteri eller skal jeg forsøke og ha laderen i, og se om den lader selv om det ikke lyser noe?

Mvh Mr.Nauz

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...