Gå til innhold

Briller og speil


Anbefalte innlegg

Hei!

Endelig fått kjøpt speilrefleks kamera. Valget falt på D80. Foreløpig så har all forventning blitt innfridd. Gleder meg til å utforske det mer og det virker veldig snaxy.

 

Spørsmål:

Siden jeg har syn som min gamle bestemor må jeg bruke briller, men det er så plundrete å ta bilder med speil m briller på nesen. Må ta brillene av/på, og det sier seg selv at det er kjipt...

 

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Endelig fått kjøpt speilrefleks kamera. Valget falt på D80. Foreløpig så har all forventning blitt innfridd. Gleder meg til å utforske det mer og det virker veldig snaxy.

 

Spørsmål:

Siden jeg har syn som min gamle bestemor må jeg bruke briller, men det er så plundrete å ta bilder med speil m briller på nesen. Må ta brillene av/på, og det sier seg selv at det er kjipt...

 

Tips?

7309641[/snapback]

Skjønner ikke at det skal være plundrete å fotografere med briller. Bruker selv briller og har aldri opplevd det som problematisk ifbm fotografering. Det oppleves selvfølgelig forskjellig fra person til person, men jeg vil tro at det bør gå an å venne seg til å fotografere med briller.

 

Forøvrig er det jo diopterjustering på søkerokularet, men tror ikke det dekker mer enn +/- 1.5. Mener det finnes adapter til Nikon som dekker et større område.

Lenke til kommentar

Gratulerer med nytt kamra!

Kombinasjonen briller og Nikon D70 fungerer helt fint for meg. og nikon D80 skal vistnok ha bedre søker.

 

Men jeg skjønner problemstillingen. Med mitt første speilreflekskamra likte jeg heller ikke å bruke brillene når jeg fotograferte og tok dem helst av meg. Enda dette kamraet hadde en enorm søker i forhold til Nikon D70.

Nå er dette så pass langt tilbake i tid at det var manuell fokusering som gjalt.

 

Jeg måtte nok venne meg til å bruke brillene da nesten alle bildene var ut av fokus...

Endret av TOH65
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...