JensPeter Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Jeg har en billig Clas Ohlson-dvdspiller (dv-p5340sl) som jeg gjerne skulle ha kjørt PSTwo gjennom. Problemet mitt er at jeg kun har SCART-inngang på tv, men siden jeg har mistet fjernkontrollen kan jeg ikke sette på AV-modus. Men når jeg spiller DVD i DVDspilleren slår den på "AV" automatisk. Jeg har koble den gule kontakten fra ps2 til inngangen merket "video" på dvdspilleren, mens lyden er koblet til L og R på spilleren. Problemet er når jeg slår på dvd og ps2, så kommer lyd og bilde fra begge samtidig, samt at bildet flimrer voldsomt. På menyen til dvdspilleren kan jeg velge "video output". Jeg har valg mellom "CVBS+S-Video", "CVBS+YUV", "CVBS+RGB" og "YUV P-Scan". Sistnevnte gir mer ps2 enn dvd-bilde, men det er lang fra perfekt. Hva kan jeg gjøre? Må jeg investere i ny fjernkontroll? (Håper jeg har gitt tilstrekkelig informasjon, har igrunn null peiling på slikt) edit: Link til spiller http://www.minhembio.com/produkt/31015 Endret 18. november 2006 av JensPeter Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Har du en forsterker? isåfall, så kan du ofte kople video fra flere kilder inn i den, istedet for gjennom DVD-spilleren. Du bør uansett få deg en ny fjernkontroll (koster ikke mye penger på Clas Ohlson hvis jeg ikke tar feil) for AV må du ha. Scart gir bedre signal en Composite for det første. (den "gule pluggen" ) Lenke til kommentar
JensPeter Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Ingen som har noen ide om hvorfor bildet ikke er korrekt via dvdspilleren da? (har ingen forsterker heller) Ellers blir det ny kontroll, satser på jeg finner en billig en som virker Litt off topic, men hva med en AV to RF Coaxial Cable, blir bildet heilt jævlig? Endret 19. november 2006 av JensPeter Lenke til kommentar
JensPeter Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Irriterende altså... Jeg får bilde fra bare ps2 i et lite sekund når jeg slår av dvd-spilleren, så jeg er ikke heilt ute å kjører Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Ser ikke ut som de billige fjernkontrollene på Clas Ohlson har AV-knapp.... Joda, men den er merket med "Philips-standard"-symbol Lenke til kommentar
JensPeter Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Ser ikke ut som de billige fjernkontrollene på Clas Ohlson har AV-knapp.... Joda, men den er merket med "Philips-standard"-symbol 7316114[/snapback] Oppdaget det rett før du svarte Satse på en slik da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå