run Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Har montert maskinen i kveld, - og får lange pip i et endeløs runde ("Long beeps ind a endless loop") som ifølge kortets "User's Manual" betyr ingen RAM instalert eller funnet (No DRAM installed or detected). Kjøpet ny Samsung-RAM sist fredag, med Samsungbrikker, - men ikke samsungprodusert ifølge PC-max. Denne kjørte så vidt til PC400 men lot seg ikke overklokke på mitt Asus P4S533 m/ P4-2,26 selv med forhøyet spenning satt på jumper på kortet. Nå registreres ikke brikka på HK'et til AMD-sustemet. Vel, tilbake til Asus A7N266-VM med AMD Athlon XP2000, - her fant BIOS altså ikke minnet, - så jeg fjernet det og installerte min Corsair XMS3200 512MB. Altså Corsairminne med like spesifikasjoner. Dette gjorde susen. Botet og fungerte helt fint. Hva er feil med Samsungbrika på Asus A7N266-VM? Vel, - men hva er galt, - HK eller RAM-brikke? :smile: Lenke til kommentar
Ash Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Jeg hadde det problemet her med et A7N266-VM hovedkort. Men det kom og gikk (Maskinen startet noen ganger, men fant ikke ram andre ganger). Jeg oppgraderte til den seneste beta biosen så ble problemet borte for min del. Den kan du laste ned her. Trenger du flashe programmet til ASUS så finner du det her. Det er ihvertfall verdt et forsøk. Jeg har satt sammen 3 maskiner med det hovedkortet og alle 3 brukes daglig med den siste beta biosen uten problemer. Det samme gjelder min egen maskin som har et A7N266-C hovedkort. Det funker også utmerket med denne biosen. Lenke til kommentar
GeirBraaten Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Har selv satt sammen pc med VM og 3200 Samsung minne. Fikk samme problem som du. I følge PSdata støtter ikke hovedkortet 3200. Bytta til 2100 = alt ok. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Quote: Den 2002-11-14 09:04, skrev GeirBraaten:Har selv satt sammen pc med VM og 3200 Samsung minne. Fikk samme problem som du. I følge PSdata støtter ikke hovedkortet 3200. Bytta til 2100 = alt ok. Jeg brukte PC2700 minne i de maskinene jeg satte opp, funker som sagt fint med siste bios. Det hovedkortet støtter ikke offesielt mer enn PC2100 minne. Lenke til kommentar
run Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Jeg takker for svarene. Hovedkortet skal vel takle PC3200-RAM da den ikke utmerker seg før hastigheten er høy. Maskinen gikk da også fint på min Corsair XMS3200. Imdilertid har jeg vært hos leverandøren av RAM'en, PC-max, og der løste vi problemet. Jeg ble fortalt at hovedkortet/brikkesettet kanskje ikke støttet RAM med brikker på begge sider av brikka, - så vi satte inn enkeltsidige brikker og alt funker fint. For øvrig skal jeg oppgradere BIOSEN som nevnt ovenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå