Gå til innhold

Festningen i Halden

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg prøver meg litt på HDR. Og det er jo morsomt å se hvordan bildene kan endre seg helt etter en runde med det.

Jeg legger ut ett bilde der jeg har kuttet bort byen som er under festningen. Jeg har også vært litt uheldig med kloneverktøyet noen steder. Men om man ser bort fra det, hva syns dere om det foreløpige resultatet? Blir det bra, eller er jeg på vei til å ødelegge bildet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bildet fikk litt mer mening nå,sier litt mer en bare noen mørke steiner.

7320828[/snapback]

Vel.. det er jo ett annet bilde da. Tatt ett helt døgn senere.

På det første bildet er det de to bilene på festningen som trekker min oppmerksomhet. På det andre er det alt lyset fra byen som gjør det. Så jeg er vel ikke helt fornøyd med noen av dem. Men motivet er der, og jeg trenger ikke gå langt for å ta nye, så om jeg noen gang lærer å stille kameraet riktig så kan det vel bli bra etterhvert.

Lenke til kommentar
Som mange andre nattbilder her, er bildet fortsatt for mørkt. Dette landskapet gjør seg bedre med litt farge på himmelen. Tror det kunne ha blitt bedre hvis du hadde tatt det like før det ble stappmørkt!

7321524[/snapback]

Jo, en tanke det. Kan kanskje prøve det i kveld om jeg er hjemme da. Kanskje det ikke blir like stort problem med utbrent lys fra byen om det også er litt lys på himmelen når man tar bildene? Ett mulig problem med det er at mot solnedgang så speiler sola seg i vinduene. Men jeg skal prøve allikevel.

Lenke til kommentar
Som mange andre nattbilder her, er bildet fortsatt for mørkt. Dette landskapet gjør seg bedre med litt farge på himmelen. Tror det kunne ha blitt bedre hvis du hadde tatt det like før det ble stappmørkt!

7321524[/snapback]

Jo, en tanke det. Kan kanskje prøve det i kveld om jeg er hjemme da. Kanskje det ikke blir like stort problem med utbrent lys fra byen om det også er litt lys på himmelen når man tar bildene? Ett mulig problem med det er at mot solnedgang så speiler sola seg i vinduene. Men jeg skal prøve allikevel.

7321597[/snapback]

Tror ikke det skulle by på store problemer, hvis du ser at det kan bli områder med utbrenthet (spes himmel), kan du forsøke å undereksponere som igjen lar seg korrigere ved billedbehandlingen på pc senere. Tror ditt motiv kan ha et stort potensiale!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...