Bruker-88036 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hei. Jeg prøver meg litt på HDR. Og det er jo morsomt å se hvordan bildene kan endre seg helt etter en runde med det. Jeg legger ut ett bilde der jeg har kuttet bort byen som er under festningen. Jeg har også vært litt uheldig med kloneverktøyet noen steder. Men om man ser bort fra det, hva syns dere om det foreløpige resultatet? Blir det bra, eller er jeg på vei til å ødelegge bildet? Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Stilig. Ser ut som det er et screenshot fra et spill. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 ikke verst men kunne tenkt meg å sett det litt lysere. Forsåvidt enig med Frichassé. Får en viss halflife2 feeling Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Motiv med potensiale, men bildet er aaalt for mørkt etter min mening Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Bra bildet,likte at det var litt mørkt.Syns ikke bildet er ødelagt,men nå har jeg ikke sett orginalen. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Jeg har ikke en lysere utgave av det klart, så jeg kan heller legge ut ett annet bilde som også er hdr. Det er vel litt lysere. Dette er lagd av bilder tatt i klart vær, mens de til det første ble tatt mens det kom tåke. Selv liker jeg det mørke bedre. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Bildet fikk litt mer mening nå,sier litt mer en bare noen mørke steiner. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Bildet fikk litt mer mening nå,sier litt mer en bare noen mørke steiner. 7320828[/snapback] Vel.. det er jo ett annet bilde da. Tatt ett helt døgn senere. På det første bildet er det de to bilene på festningen som trekker min oppmerksomhet. På det andre er det alt lyset fra byen som gjør det. Så jeg er vel ikke helt fornøyd med noen av dem. Men motivet er der, og jeg trenger ikke gå langt for å ta nye, så om jeg noen gang lærer å stille kameraet riktig så kan det vel bli bra etterhvert. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Wow, me like it. Send den til Valve, kanskje de kan lage et slikt kart for HL2 spillere. Seriøst, ser ut som screenshot av et spill. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Som mange andre nattbilder her, er bildet fortsatt for mørkt. Dette landskapet gjør seg bedre med litt farge på himmelen. Tror det kunne ha blitt bedre hvis du hadde tatt det like før det ble stappmørkt! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Som mange andre nattbilder her, er bildet fortsatt for mørkt. Dette landskapet gjør seg bedre med litt farge på himmelen. Tror det kunne ha blitt bedre hvis du hadde tatt det like før det ble stappmørkt! 7321524[/snapback] Jo, en tanke det. Kan kanskje prøve det i kveld om jeg er hjemme da. Kanskje det ikke blir like stort problem med utbrent lys fra byen om det også er litt lys på himmelen når man tar bildene? Ett mulig problem med det er at mot solnedgang så speiler sola seg i vinduene. Men jeg skal prøve allikevel. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Som mange andre nattbilder her, er bildet fortsatt for mørkt. Dette landskapet gjør seg bedre med litt farge på himmelen. Tror det kunne ha blitt bedre hvis du hadde tatt det like før det ble stappmørkt! 7321524[/snapback] Jo, en tanke det. Kan kanskje prøve det i kveld om jeg er hjemme da. Kanskje det ikke blir like stort problem med utbrent lys fra byen om det også er litt lys på himmelen når man tar bildene? Ett mulig problem med det er at mot solnedgang så speiler sola seg i vinduene. Men jeg skal prøve allikevel. 7321597[/snapback] Tror ikke det skulle by på store problemer, hvis du ser at det kan bli områder med utbrenthet (spes himmel), kan du forsøke å undereksponere som igjen lar seg korrigere ved billedbehandlingen på pc senere. Tror ditt motiv kan ha et stort potensiale! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå