maZe-- Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Heisann alle sammen. Jeg har aldri brukt wordpress før, men kan man f.eks. bruke wordpress på en motorsykkel-klubb side? Er det vanskelig å omplassere navigasjonen og de delene der som er i wordpress til andre plasseringer på siden ? Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg har aldri brukt wordpress før, men kan man f.eks. bruke wordpress på en motorsykkel-klubb side? 7309354[/snapback] Ja. Er det vanskelig å omplassere navigasjonen og de delene der som er i wordpress til andre plasseringer på siden ? 7309354[/snapback] Nei. Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Det kan jo være verdt å bruke litt mer energi på å gi et svar som faktisk er litt opplysende Du kan selvfølgelig bruke WordPress på en motorsykkelside. Lærer du deg WordPress så kan det implementeres i et hvilket som helst design, enten ved at du henter inn wordpress-elementer i et ferdig design, elelr lager et design rundt wordpress-motoren som en template. Det er ikke så veldig vanskelig å tilpasse wordpress. Jeg anbefaler å ta utgangspunkt i classic-temaet og se hvordan det er bygget opp. Hovedmotoren i wordpress er The Loop. Det er inni denne magien foregår. Denne kan inneholde utrolig mye, men den som brukes i classic-temaet er relativt håndgripelig. Bygg på med flere tagger for å utvide funksjonaliteten. Å tilpasse wordpress krever egentlig ikke at du må kunne PHP fra a til å (jeg kan ikke php for fem øre), men jeg tror nok at det krever grunnleggende forståelse for programmering i høynivåspråk (java, C++, asp, etc) for å sette seg inn i det på en kveld. Det hele er ganske logisk Har du problemer så har vi et genialt PHP-forum her også. Lenke til kommentar
maZe-- Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Tusen hjertelig enden Sånne svar liker jeg Tenker jeg skal prøve meg på wordpress. Jeg kan designe sider, (x)html og css. Men ikke php jeg heller Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Dette bloginnlegget oppsummerer mine tanker om innholdsorganisering veldig godt: http://www2.jeffcroft.com/2006/sep/20/pers...ent-management/ Endret 19. november 2006 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Kurt_im Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Eller så kan du bruke joomla. Veldig enkel og grei å sette opp, og du trenger ikke å kunne php for å endre på designet. Flere muligheter enn wordpress Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Kurt: Spørsmålet blir jo om han trenger all funksjonaliteten...? Skulle han trenge noe mer, så er det ikke verre enn at man enten skriver egne plugins, eller laste ned plugins. Linken til Henrik er veldig nyttig, flere burde lese den her inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå