Gå til innhold

Lurer på noe om wordpress

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har aldri brukt wordpress før, men kan man f.eks. bruke wordpress på en motorsykkel-klubb side?

7309354[/snapback]

Ja.

Er det vanskelig å omplassere navigasjonen og de delene der som er i wordpress til andre plasseringer på siden ?

7309354[/snapback]

Nei.

Lenke til kommentar

Det kan jo være verdt å bruke litt mer energi på å gi et svar som faktisk er litt opplysende :)

Du kan selvfølgelig bruke WordPress på en motorsykkelside. Lærer du deg WordPress så kan det implementeres i et hvilket som helst design, enten ved at du henter inn wordpress-elementer i et ferdig design, elelr lager et design rundt wordpress-motoren som en template.

Det er ikke så veldig vanskelig å tilpasse wordpress. Jeg anbefaler å ta utgangspunkt i classic-temaet og se hvordan det er bygget opp. Hovedmotoren i wordpress er The Loop. Det er inni denne magien foregår. Denne kan inneholde utrolig mye, men den som brukes i classic-temaet er relativt håndgripelig. Bygg på med flere tagger for å utvide funksjonaliteten.

Å tilpasse wordpress krever egentlig ikke at du må kunne PHP fra a til å (jeg kan ikke php for fem øre), men jeg tror nok at det krever grunnleggende forståelse for programmering i høynivåspråk (java, C++, asp, etc) for å sette seg inn i det på en kveld. Det hele er ganske logisk :)

Har du problemer så har vi et genialt PHP-forum her også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...